Ägarbyte, HUR?!

T

Trizzla

Nu ska ja göra ägarbyte på Luna som ja trådat om förut, Trodde ju inte hon var chipad eller hade pass,

Pass hade hon inte men chipad är hon, Ja är gör kass på sånt här om hur ja ska göra, om hon behöver vara passad för att kunna göra ägarbyte eller om de räcker med chip ?

Och vart gör jag ägabytet ?

haha tack på förhand.

Sv: Ägarbyte, HUR?!

För att kunna göra något ägarbyte måste hästen vara dels registrerad någonstans och dels måste det finns någon ägare registrerad.
Numera så sker det oftast i samband med att man också får passet till hästen.
Så du får ta reda på hon finns registrerad i samband med chipningen eller om man bara har låtit sätt dit ett chip. Är hon inte registrerad så får du göra det. Bäst blir väl då att ta in henne i registret för ponny med okänd stam.
Här finns allt om vad som krävs och hur det går till: http://www.asrp.se/

För att kunna göra något ägarbyte måste hästen vara dels registrerad någonstans och dels måste det finns någon ägare registrerad.
Numera så sker det oftast i samband med att man också får passet till hästen.
Så du får ta reda på hon finns registrerad i samband med chipningen eller om man bara har låtit sätt dit ett chip. Är hon inte registrerad så får du göra det. Bäst blir väl då att ta in henne i registret för ponny med okänd stam.
Här finns allt om vad som krävs och hur det går till: http://www.asrp.se/

Vart kollar ja då om hon är registrerad ?

Du kan ju börja med att höra med ASRP om hon finns med hos dem med sitt chipnummer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 063
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 811
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur