Ägar registrering stc?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
W

Warmia

Jag har ett varmblod som aldrig kommer starta inom travet utan bara användas som ridhäst.
Hon ska säljas nu, måste man fortsätta skicka in ägars byteslappen eller kan man avregistrera henne från registret???

Sv: Ägar registrering stc?

Ja papprena ska in så det blir rätt i passet. Avregga kan man inte mer än att sätta startförbud på hästen.

Sv: Ägar registrering stc?

STC registret är ju som vilket ras register som helst och också de som har utfärdat passet. Så hästen ska finns kvar där så länge den lever. När den dör så ska det också anmälas och passet dödas. Ägerbytet har t ex stor betydelse om hästen tas till en ATG klinik som ofta debiterar den registrerade ägaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 747
Senast: morgaine
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka