Äta hos kompisar -ingen självklarhet

Sv: Äta hos kompisar -ingen självklarhet

Ibland blir man ändå förvånad, min dotter skulle sova över hos en kompis och följde med henne hem från skolan en fredag, när jag hämtade henne på lördag eftermiddag hade hon inte fått någon mat alls:eek: ingen kvällsmat, ingen frukost, ingenting:confused: hon hade blivit inskickad till kompisens rum när de skulle äta, hur tänker man då?

ALLVARLIGT??!! :eek:

Det låter helt sinnessjukt i mina öron. En sån familj skulle man bjuda över, sen låta dem sitta i soffan när resten ska äta :devil: De kan inte ha tänkt överhuvudtaget.
 
Sv: Äta hos kompisar -ingen självklarhet

Hos mig ar det alltid varit en självklarhet att alla får mat=) Kommer från landet och har fått för mig att det är annorlunda där.
 
Sv: Äta hos kompisar -ingen självklarhet

Jag har känslan att det skiljer en del hur man gör beroende på var man bor och hur nära de besökande barnen bor.
Våra barn är inte så stora än att det har varit aktuellt, men ag känner själv att jag nog kommer bjuda alla kompisar på mat, åtminstone fråga ifall de vill ha. Våra barn kommer inte ha några lekkamrater som har gångavstånd hem för att äta hemma, utan de som är här vid matdags frå frågan om de vill ha.

Bor man inne i stan och kompisarna har gångavstånd så hamnar det säkert i annat läge. Här på landet hjälps man åt...
 
Sv: Äta hos kompisar -ingen självklarhet

Här serverar jag alla som är hemma hos oss på mat om de vill ha.
Vi bor i sthlm
 
Sv: Äta hos kompisar -ingen självklarhet

bland blir man ändå förvånad, min dotter skulle sova över hos en kompis och följde med henne hem från skolan en fredag, när jag hämtade henne på lördag eftermiddag hade hon inte fått någon mat alls:eek: ingen kvällsmat, ingen frukost, ingenting:confused: hon hade blivit inskickad till kompisens rum när de skulle äta, hur tänker man då?

Vilka jävla idioter!!! :eek: Hur tänker folk? Eller tänker dom ens?

Man blir ju mörkrädd.

mvh Eva *vilken alltid bjuder på mat*
 
Sv: Äta hos kompisar -ingen självklarhet

ALLVARLIGT??!! :eek:

Det låter helt sinnessjukt i mina öron. En sån familj skulle man bjuda över, sen låta dem sitta i soffan när resten ska äta :devil: De kan inte ha tänkt överhuvudtaget.

+ _EVA_

Ja man kan undra:confused: hon var ju inte så gammal heller, de gick på lågstadiet.
Det var första och sista gången hon sov över där:(

Det märkliga är att mamman var jättenoga med att min dotter skulle få laktosfri kost när hon var där på kalas:confused: hon frågade alltid flera gånger om vad hon kunde äta...
 
Senast ändrad:
Sv: Äta hos kompisar -ingen självklarhet

Hos oss är det olika. Självklart får kompisar mat om de sover över eller bor långt bort så att de måste skjutsas och hämtas vid måltider. Men kompisen som bor vägg i vägg bjuder jag inte alltid på mat. Särskilt som det ibland känns som kompisen "satt i system" att äta borta. Förr hörde jag ofta att kompisen sa till dottern så fort hon kom: Kan vi inte fråga ifall vi kan äta? Typ exemplet var när vi åt middag en gång så sa hon att hon var jättehungrig för dom hade fått pannkaka hemma och det tyckte hon inte om. Dagen efter var det vi som hade pannkaka till middag, och då lät det: ÅÅÅ Pannkaka! Kan inte jag få äta här för det är det godaste jag vet!:smirk:
Så jag har bestämt att när ungarna här omkring leker så äter var och en hos sig. Kompisarna åker hem och äter, och jag ringewr hem min dotter när det är matdags, för jag förväntar mig inte att hon får mat borta.
 
Sv: Äta hos kompisar -ingen självklarhet

Ska barnet sova över är det väl en självklarhet att dom ska få kvällsfika osv. (frukost också).... ren j-la mobbing annars....

men jag vet inte om jag skulle palla göra mat åt någon annans barn hela tiden om vi säger att dottern som 13-åring alltid drar hem bästisen efter skolan.... då tycker jag nog hon allt får gå hem till middagen, i alla fall ibland... jag menar jag är ju inte miljonär och planerar ju min inhandling av mat för visst antal personer... osv

(nu har jag ju bara en 2-åring.. men men)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 218
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 456
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 073
Senast: startpompe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp