Adventskalendertråden 2024 - The Opening

IMG_7087.webp

Hööks: liten höpåse
Horsebrands: magnetisk krok

IMG_2739.webp

Kränku - Regnsbågste. Fruktigt svart te. Har ej hunnit testa.

Pärlans - Rosmarin. Hm, inte riktigt min grej. Rosmarin är svår. Men den var inte äcklig heller.

Johannas - Espresso. Helt ok, men ingen favorit.

Ölands - Mango/passion eller citron. Gult innehåll, lite syrligt. Gott.

Tokimeki - Yoghurt igen.

Penstore - Svart överstrykningspenna

Gotlands Konfektyr - Spontan giss: nougat. God i alla fall.

AD70 - Citron. God!

Visa bifogad fil 158892

Kränku - Regnsbågste. Fruktigt svart te. Har ej hunnit testa.

Pärlans - Rosmarin. Hm, inte riktigt min grej. Rosmarin är svår. Men den var inte äcklig heller.

Johannas - Espresso. Helt ok, men ingen favorit.

Ölands - Mango/passion eller citron. Gult innehåll, lite syrligt. Gott.

Tokimeki - Yoghurt igen.

Penstore - Svart överstrykningspenna

Gotlands Konfektyr - Spontan giss: nougat. God i alla fall.

AD70 - Citron. God!
Vad använder man den svarta överstrykningspennan till?
Jag fick också en sån

IMG_6962.webp

Har varit bortrest så gick öppna lucka 13-17 samtidigt i Meds.

Thermalvatten från Avene, perfekt för min tog slut på ett tag sedan och jag tycker det är så skönt att spraya på ansiktet och sedan smörja in serum på morgonen.

OPI nagelolja, denna har jag ingen användning för utan kommer att ge bort.

Cicaplast Baume - använder typ dagligen så perfekt.

Ida Warg Frizz fighter - hårserum som stryks på för att få bort friss och fjun. Blir kul att testa!

Elixir Peptalk peptide lip serum - kändes skön på läpparna!

Hur är vi redan på lucka 17! :nailbiting:

Måste konstatera två saker med mina choklad kalendrar, jag har två stycken av samma i år.

Det första konstaterandet eller egentligen upptäckten kanske...jag har sett att den kalendern som står först (dom står lutade mot en vägg), alltså den kalendern jag då öppnar först... också är den kalendern som ser mest tilltufsad ut. Jag börjar tydligen med att öppna luckorna brutalt i "Wolverine style" och klöser mig in till chokladen för att senare när jag stillat min värsta hunger förvandlas till en söt liten dam som försiktigt viker tillbaka luckorna 🙄🤷😆

Och mitt andra konstaterande är att två kalendrar med choklad är mkt bättre än en 😁 har inte hunnit öppna mina luckor i helgen, och vipps så har jag 8!!! små choklad till förmiddags kaffet ist för ynka 4 🥳👌

Extremt efter, med redovisningen i alla fall, luckorna har vi för det mesta hunnit öppna. Puh, lite för mycket på jobbet samt en hel massa hemma också.

Lucka 12:

2024-12-12 20.05.46-1.webp

Kahls kaffe var deras egen blandning Expressionist, mörkrost - detta gillade både jag och maken mycket!

Lucka 13

2024-12-13 20.32.31-1.webp

Från och med idag har vi även med Mr Cake som jag råkade beställa efter tips här i forumet. ;)

Kahls kaffe var brasilianskt, Cerrado - även detta gillade vi mycket!

Mr Cake var saffransfudge vilket jag älskade, maken tyckte den var så där.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 274
Senast: netia
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka