Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Lucka 14

2024-12-14 21.16.12.webp

Kahls kaffe var ett kenyanskt ljusrostat som vi tyckte var så där, syrligheten i ljusrost är inte riktigt i vår smak.

Mr Cake - kaffekola, god!

IMG_2751.webp

Kränku - Svart te med bl.a. rosenblad. Gott.

Öland - Mörk choklad med pepparkaksfyllning. Mums!

Johannas - Lingon/kanel. Helt ok.

Pärlans - Passionsfrukt. Mums!

Penstore - Vattenfärg, mörkblå.

AD70 - EatMeQuick, svarta vinbär och vanilj, skulle jag säga. Mycket god.

Gotland - Generös pralin med kanelfyllning, gissar jag. God!

Tokimeki - Bubble tea.

Fortsätter äta ikapp på pralinkalendern.
Lucka 9: mandelmassa med saffran och blodgrape. Hade en liten bittermandelton, ingen favorit.
10: kardemumma. God, snygg och den här tiden på året går associationen direkt till pepparkaksdeg. :d
11: hallonganache och blåbärsmarmelad. Ljuvlig.
12: chokladkola. God men inte så spännande.
13: röd kamutpeppar. Lyckades inte gissa denna utan facit. Påminner en del om jordgubbsmarmeladen med rosépeppar jag gjorde i somras. Kul med udda smaker tycker jag!

IMG_7247.webp

En riktigt bra dag! Ramlade i stallet igår och slog mig illa och behöver något gott som tröst.

Clinique ansiktsmask
Effax tvättmedel i tub för resa, behövde det så jättebra
Delikatesskalendern havrekakor, de är underbara och fungerar väldigt bra för att lindra värk
Ostkalendern röd Liechester
Fazer god choklad
Badkalendern en skrubbhandske

IMG_5516.webp

Blåbär och vaniljgranola. Hibiskus och hallon vingummi och pistage kräm(?) eller hur det nu ska översättas. 😅

Nu när jag har gått på julledighet så ska jag äta ikapp min müsli kalender och fundera på vad jag vill göra med alla goda olivoljor och annat.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 275
Senast: netia
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka