Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Glossgods: läppolja. Lågpigmenterad, så funkar nog på mig trots att orange/brunaktiga nyanser brukar se skumt ut på mig.

Lancôme: ögonkräm.

Parfym: Marc Jacobs Daisy

Visa bifogad fil 158775

Jag har ett dilemma. Jag råkar veta vad som är i lucka 24 i sminkkalendern och den grejen hade varit perfekt för sminkning inför julkonserten jag ska sjunga på den 20:e.
Får jag fuska och byta plats på dessa luckor eller låna lite i förväg och sen lägga tillbaka den i påsen? 🥺

Byt plats på dem så blir ju lucka 20 en överraskning på julafton istället. :up:

Det blir då ingen lakrits för mig idag 😅 lite skrap på chokladen och det brann i käften 😂 (haupts kalender) och ännu ingen trissvinst

Mm... Det var smart av dig 😅🤣

Själv hade jag extrem godiscraving och blev så glad när jag kom på att jag hade en lucka att öppna. Har alltså också Haupts kalender.
Slet upp luckan, lycklig att hitta en chokladlakritskula stoppade jag in hela kulan i munnen och började tugga.
:crazy:
Kvickt därefter stod jag vid kranen och sköljde munnen med vatten, det tog nog en kvart innan det började lugna sig.

Fy fxxxxxxn vad stark den var.
Kommer läsa lite noggrannare på innehållet hädanefter 😄

Mm... Det var smart av dig 😅🤣

Själv hade jag extrem godiscraving och blev så glad när jag kom på att jag hade en lucka att öppna. Har alltså också Haupts kalender.
Slet upp luckan, lycklig att hitta en chokladlakritskula stoppade jag in hela kulan i munnen och började tugga.
:crazy:
Kvickt därefter stod jag vid kranen och sköljde munnen med vatten, det tog nog en kvart innan det började lugna sig.

Fy fxxxxxxn vad stark den var.
Kommer läsa lite noggrannare på innehållet hädanefter 😄

Fy tusan! Nä ville skona min mage som haft magkatarr rätt nyligen....:)

Makeup mekka - diadem-ish
Lindt teddy - mjölkchokladpralin
Lookolook - sockergodisar
20241214_212411.webp

Har varit förkyld med tappat smaksinne i över en vecka, så öppningen har fått ligga på is. Nu har jag alltså en del praliner att äta ikapp.
Lucka 5 bjöd på apelsin och pepparkaka. Tydlig och frisk apelsinsmak, mycket juligt.
Lucka 6 var pistaschnougat. Här märks det tydligt att det är hög klass på kalendern, mycket ren, fin pistagesmak utan något konstgjort. Supergod.
Lucka 7 och 8 bjöd på passionsfrukt respektive mango. Även dessa mycket goda. Frukt i mörk choklad tenderar ju att försvinna, men dessa smakar ändå mycket.

Fortsatt mycket nöjd. (Darkpassions chokladkalender, versionen utan spritpraliner)

Jag har haft för mycket annat de senaste dagarna, men kan sammanfatta den 12:e med att det var en del lakrits, och den 13:e med att det var en saffransdag.

Idag har varit okej från samtliga praliner, men ingen sensation. Kränku bjöd på Gotlands Sommar, fruktigt och gott te. Pärlans bjöd på kola med enbärssmak, intressant och gott.

IMG_2669.webp

1000005987.webp

Lakritsroten: Amarelli rålakrits. "Världens finaste rålakrits sägs komma från vackra italienska kalabrien. Smaka på krispig italiensk rålakritsstång, en ren naturprodukt från Amarelli"
Den blir spännande att smaka 😃

Enkla örhängesringar i smyckeskalendern, alltid användbart.

Vibes har jag gett upp. Hinner inte träna varje dag 😅

Kaninerna fick hjärtan med obestämd smak

Jag har varit rätt missnöjd i flera dagar. I delikatesskalendern har det varit flera saker med mörk choklad vilket verkligen inte är något för mig. Effax har haft konstiga saker som halstabletter och bottenrekordet i fredags en förpackning pappersnäsdukar.

Men idag blev jag gladare 😊

IMG_7244.webp

Delikatesskalendern hallonsylt
Effax hovfett
Clinique fuktkräm
Badkalendern en söt tvål
Ostkalendern cheddar med äpple och lök
Fazer en stoor bit kexchoklad, extra glädjande eftersom det varit två hemska de senaste dagarna.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 107
Senast: netia
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka