Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Glömde lägga in gårdagens.

Makeup mekka - ögonskuggepalett
20241213_075446.webp

De där grimmorna ska du ändra för perfekt passformm. En Knut ska hamna precis under ganaschen, som jag förstått det, och sitta mot en triggerpunkt där. Som jag förstått det, kan vara fel.
Jag har aldrig tidigare behövt flytta på knutarna när jag köpt repgrimma.😅 Tycker denna känns väldigt liten överlag, så frågan är om materialet ens räcker till även om man justerar knutar.
Som sagt, det ska bli intressant att prova den. Förmodligen fortsätter jag använda de repgrimmor jag har sen tidigare istället.😊

1000005945.webp

Jag ligger jättemycket efter i redovisandet, men inte med lucköppningen. Här är dagens luckor. Salta hallonlakritsplattor och ett par örhängen. Gillar hallonlakrits så hoppas dom är goda! Örhängena var på gränsen till tråkiga, men kommer passa bra ihop med en tröja jag har med likadana silvriga små kulor på.

Här kommer en sammanfattning av luckorna jag inte redovisat i Lakritsrotens kalender:
5: Nordiskt lakritskök sötlakrits. Goda men inget speciellt.
6: Hockeypulver 😂 Nostalgi på den.
7: Lakritste. Lite oväntat att få te, men det var väldigt gott.
8: Lakritsroten Djöflar Djävulskt Salt. Gick att äta men kanske inte min favorit.
9: Salt lakritskola. Goda och mjuka.
10: Draumur, isländsk chokladöverdragen lakrits. Jättegod!
11: Lakritsroten Vit Chokladlakritskula Viol: God om man gillar violsmak. Kommer nog köpa i julklapp till mina föräldrar.
12: Lakritstryfflar med salmiak. Kändes inte så "tryffliga" men goda ändå.
13: Mackmyra whiskeypastiller svensk rök. Inte smakat än, tänkte bjuda min pappa som förmodligen kommer uppskatta dem mer än mig

1000005947.webp

Här kommer en bild på allt jag fått hittills i smyckeskalendern. Det står på baksidan att det ska vara 12 örhängen, 5 halsband, 4 armband, en brosch, en ring och ett set. Jag tänkte att jag borde fått örhängen ungefär varannan dag, men fördelningen känns lite skev. Så jag har räknat ut att dom tio dagarna som är kvar bör vara ett halsband, ett set och så åtta par örhängen 😂

Hämtat wally whiz kalendern på cervera, behövde inte säga nånting för hon sa bara ”99 kr då tack” :banana: ser fram emot öppnandet nu! Frågan är dubbla luckor fram till jul eller en i taget och låta det sträcka sig in i januari.

Har missat några dagar nu.

I min egen AD70 har jag smaskat bland annat kanelbulle och hallon/lakrits.

I Make Up Store-kalendern har jag fått Cover All mix igen men dark(som blekfis kan jag inte använda som concealer, så jag får försöka ge bort), en matt setting spray(verkar bra), en sminkborste(alltid användbart) och Multi Lash mascara(ska testas!).

Nu ska jag försöka bättra mig med redovisandet.

Hämtat wally whiz kalendern på cervera, behövde inte säga nånting för hon sa bara ”99 kr då tack” :banana: ser fram emot öppnandet nu! Frågan är dubbla luckor fram till jul eller en i taget och låta det sträcka sig in i januari.

Jag hämtade min nu. Hon sa dock 299 kr, varvid jag protesterade och sa att
min sambo sagt att den kostade 99 kr och att det var därför han ville ha den. Fick visa på hemsidan och då det var samma artikelnummer blev det 99 kr.

Oklart varifrån min sambo dök upp, jag har varit singel sen 2012. :rofl:

Men nu tänker jag inte läsa mer i kalendertrådarna, det är slutshoppat!

Fast det är klart, man vet aldrig vad min sambo hittar på…

Glossgods: läppolja. Lågpigmenterad, så funkar nog på mig trots att orange/brunaktiga nyanser brukar se skumt ut på mig.

Lancôme: ögonkräm.

Parfym: Marc Jacobs Daisy

1000015493.webp

Jag har ett dilemma. Jag råkar veta vad som är i lucka 24 i sminkkalendern och den grejen hade varit perfekt för sminkning inför julkonserten jag ska sjunga på den 20:e.
Får jag fuska och byta plats på dessa luckor eller låna lite i förväg och sen lägga tillbaka den i påsen? 🥺

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
954
· Visningar
29 998
Senast: Tranan
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka