Adventskalendertråden 2022

När man tänker att en liten sneak peek i kalendern inte kan skada :banghead:..
Maken och jag har nu lekt "tetris" ett bra tag och försökt få in allt igen, fick ge upp och googla efter en bild med öppen kalender innan vi fick in allt 😅.

20221112_180730.webp

Eftersom jag har en glossybox på väg så tänkte jag skingra november mörkret och börja öppna denna 😇..

Okej, ni har övertygat mig. Jag köpte en marabou julkalender igår i mataffären. Hoppas mest på en bit per dag från en vanlig mjölkchokladkaka. Det får räcka för mig :rofl:

Min mamma var med mig och när vi såg att priset var 99 kr så sa hon att det var ganska dyrt för en julkalender.
Jag sa åt henne att jag hade sett bra dyrare julkalendrar .... jag behöver nog inte säga var :cautious:

Okej, ni har övertygat mig. Jag köpte en marabou julkalender igår i mataffären. Hoppas mest på en bit per dag från en vanlig mjölkchokladkaka. Det får räcka för mig :rofl:

Min mamma var med mig och när vi såg att priset var 99 kr så sa hon att det var ganska dyrt för en julkalender.
Jag sa åt henne att jag hade sett bra dyrare julkalendrar .... jag behöver nog inte säga var :cautious:
Hahahaha samma visa för mig varje år med min mamma också!
"-Jag köpte en julkalender från Lyko, den kostade 800 spänn!"
"-800 för en julkalender?!?! Herregud vad DYRT!!!"

Hade jag sagt att det var en av de billigaste jag köpt i år och att den dyraste kostade 3500:- så hade hon svimmat 😂

Hahahaha samma visa för mig varje år med min mamma också!
"-Jag köpte en julkalender från Lyko, den kostade 800 spänn!"
"-800 för en julkalender?!?! Herregud vad DYRT!!!"

Hade jag sagt att det var en av de billigaste jag köpt i år och att den dyraste kostade 3500:- så hade hon svimmat 😂

Nej, nej. Ni gör ju fel. Först talar man om värdet på kalendern. Sen vad man betalat. Mamma tyckte att LH Cosmetics kostade mycket, men det var ju samtidigt ett fynd, så då var det ok. ;)

Hmmm. Jag vete fan om jag ska ta med något från årets julkalendrar till jobbet ändå. Jag skämtade med bästiskollegan om att anledningen till att alla mina krämer alltid går åt så fort är för att han ägnar så mycket tid åt självbefläckelse under arbetstid. Fick tillbaka det här :cautious::laugh:

Screenshot_20221111_095532.webp

Är man uppvuxen med 40-talister så lär man sig snabbt knepen. Likaså ska man aldrig rådfråga om köp, då blir det nej. Utan man ska säga ”titta vad jag köpt, skoj va!” så måste de hålla med, för det är för sent att stoppa. :angel:
Ja jag har många gånger tänkt att det är lite av en generationsfråga 😅
Min mamma är förvisso en högt betald överläkare men hon skulle aldrig unna sig saker som kostar så mycket som det jag köper åt mig själv. Det är mer troligt att hon skulle köpa skönhetsprodukter åt sig själv på Ica än på typ Kicks.

Hon hade det inte dåligt på något sätt när hon växte upp. Min morfar var ekonomichef och köpte hennes första lägenhet till henne (en etta för 15 000:-, mitt i stan 😂) och mormor var gymnasielärare.
Hon tyckte att de hade det rätt gott ställt under uppväxten medan jag inte kan förstå hur de kunde bo fem personer (2 vuxna och 3 barn) på 80m2 med bara ett badrum utan att det blev alldeles för trångt och opraktiskt.

Felet med dagens generationer är väl också att vi egentligen har det alldeles för bra.

Nej, nej. Ni gör ju fel. Först talar man om värdet på kalendern. Sen vad man betalat. Mamma tyckte att LH Cosmetics kostade mycket, men det var ju samtidigt ett fynd, så då var det ok. ;)
Smart! Min kalender ska tydligen ha ett innehåll värt över 1100 EUR... men det känns kanske inte som att så många skulle tycka att det lät som en vettig grej med skönhetsprodukter för den summan. :D

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 088
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka