Adventskalendertråden 2022

Jag bor inte heller i Norberg, men lite får man ju anstränga sig och åka iväg för något så stort :D. Vi får nog ta och boka hotell innan det blir slutsålt (för det lär ju inte finnas obegränsat med rum där direkt 😅)

Finns det ens hotell där?! :rofl:

7/11-22 är numera ett historiskt datum för Norberg. Aldrig tidigare har så många nämnt Norberg på ett offentligt forum.

Deras turistkontor kommer att ramla baklänges imorgon!

Kommer aldrig att ske igen, garanterat! :D

Jag har alltså jobbat kring sagda håla... det går fort att åka igenom den :angel:

Jag funderar på om jag inte ska ta och köpa lite mer på Nordic Feels rea. Det blir inte några fler julkalendrar därifrån men jag kan tänka mig att köpa en del annat för att skämma bort mig själv bara för att jag är så jädra duktig på mitt jobb.

Vi fick tillbaka resultatet på en undersökning där en av våra största kunder har satt poäng på oss som leverantör. Av 5 möjliga poäng fick vi 4,75 vilket är enastående högt. Vår vice VD har öst beröm över mig idag eftersom undersökningen riktade sig till kundens projekt i västra Sverige där jag som ensam projektledare under större delen av både förra året och det här året hade hand om samtliga.
Säga vad man vill om mig som anställd (och stundtals väldigt besvärlig när jag sätter den sidan till 😆) men jag är fasen bra på att leverera siffror och skapa relationsförsäljning.

Jag tycker att jag är värd en massa kul paket nu innan december så att jag kan hålla mig ifrån att öppna fler kalendrar 😂

Hittade en väldigt optimistisk adventskalender på Lagerhaus. :laugh:
CDC3E4AD-ACDC-4708-A4BC-418744AD6F61.webp

Min släkt kommer ifrån Norberg, jag har inte varit där men en kalenderöppning gör det helt klart värt att se vad släkten kommer ifrån. :D
Fantastiskt med en Norbergättling i tråden! 🥳
Du kan ju hälsa din släkt (om den bor kvar) att jag gärna går en guidad tur genom Norberg och besöker sevärdheter efter kalenderöppningen 😁

Hmmm vad tror ni, kan vi få med någon kändis som dragplåster på det här? Typ ett förband som värmer upp publiken innan jag intar scenen.

Fantastiskt med en Norbergättling i tråden! 🥳
Du kan ju hälsa din släkt (om den bor kvar) att jag gärna går en guidad tur genom Norberg och besöker sevärdheter efter kalenderöppningen 😁

Hmmm vad tror ni, kan vi få med någon kändis som dragplåster på det här? Typ ett förband som värmer upp publiken innan jag intar scenen.

Tja någon släkting har jag säkert även om jag inte känner någon personligen, men det letar vi väl fram en.

Min morfar spelade in en LP skiva ( kan ha varit stenkaka t o m ) med ett par kamrater, fungerar dragspel när du går upp på scenen? Det blir ju väldigt lokal anknytning. :laugh:

Tja någon släkting har jag säkert även om jag inte känner någon personligen, men det letar vi väl fram en.

Min morfar spelade in en LP skiva ( kan ha varit stenkaka t o m ) med ett par kamrater, fungerar dragspel när du går upp på scenen? Det blir ju väldigt lokal anknytning. :laugh:
Jag tänker att Daniel Norberg känns given 😁
Daniel Norberg med dragspel 🤩

Jag funderar på om jag inte ska ta och köpa lite mer på Nordic Feels rea. Det blir inte några fler julkalendrar därifrån men jag kan tänka mig att köpa en del annat för att skämma bort mig själv bara för att jag är så jädra duktig på mitt jobb.

Vi fick tillbaka resultatet på en undersökning där en av våra största kunder har satt poäng på oss som leverantör. Av 5 möjliga poäng fick vi 4,75 vilket är enastående högt. Vår vice VD har öst beröm över mig idag eftersom undersökningen riktade sig till kundens projekt i västra Sverige där jag som ensam projektledare under större delen av både förra året och det här året hade hand om samtliga.
Säga vad man vill om mig som anställd (och stundtals väldigt besvärlig när jag sätter den sidan till 😆) men jag är fasen bra på att leverera siffror och skapa relationsförsäljning.

Jag tycker att jag är värd en massa kul paket nu innan december så att jag kan hålla mig ifrån att öppna fler kalendrar 😂
Okej, ödet vill definitivt inte att jag köper fler belöningar till mig själv nu 😂

Skulle tända en lampa i min lägenhet. När jag tryckte på lampknappen sprakade den till och sen var den stendöd.
Det tråkiga är bara att den samtidigt verkar ha utlöst något elfel i halva lägenheten. All el i mitt sovrum, klädkammare, arbetsrum och badrum är utslagen. Köket, vardagsrummet, hallen och gymmet fungerar.

Så jädra typiskt 😂 å andra sidan är det inte någon större katastrof att behöva ringa ut en elektriker eftersom jag ändå har en del andra jobb som också behöver göras, typ installera fler eluttag i arbetsrummet och liknande.

Ser ut som att årets kalenderbudget därmed är använd 🙄😂

Okej, ödet vill definitivt inte att jag köper fler belöningar till mig själv nu 😂

Skulle tända en lampa i min lägenhet. När jag tryckte på lampknappen sprakade den till och sen var den stendöd.
Det tråkiga är bara att den samtidigt verkar ha utlöst något elfel i halva lägenheten. All el i mitt sovrum, klädkammare, arbetsrum och badrum är utslagen. Köket, vardagsrummet, hallen och gymmet fungerar.

Så jädra typiskt 😂 å andra sidan är det inte någon större katastrof att behöva ringa ut en elektriker eftersom jag ändå har en del andra jobb som också behöver göras, typ installera fler eluttag i arbetsrummet och liknande.

Ser ut som att årets kalenderbudget därmed är använd 🙄😂
Kan det inte vara så enkelt som att det bara är en säkring som gått?

Kollade på Hööks kalender men misstänker att det finns för många saker som jag inte har nytta av när jag inte har egen häst. Får väl bli en chokladkalender kanske men hade varit kul att ha något med saker. Skönhetsprodukter är inte min grej alls så det blir nog för mycket jag aldrig kommer att orka använda.

Kan det inte vara så enkelt som att det bara är en säkring som gått?
Har testat alla, ingen reaktion även om jag bryter strömmen och slår på den igen.
Det var en del trubbel med elen när jag totalrenoverade lägenheten innan inflytt så jag är egentligen inte förvånad. All el drogs om eftersom den var ojordad och i början gick strömmen titt som tätt när jag använde många saker samtidigt men till sist fick de ordning på det.

Jag hade ändå tänkt ringa elektrikern så det här kanske var lika bra 😅

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 089
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka