Adventskalendertråden 2022

Yves Rocher kostar 549 kr :) vi var en hög som hade förra årets och vi var väl alla rätt nöjda vill jag minnas :)

Jag har köpt Makeup Revolution somras mer ren smink och Catrice som är bland skönhet. Grääs har öppnat Catrice i år och den fick bra betyg

Catrice om du vill ha mest smink.
Yves rocher om du även vill ha med kroppsvård som duschtvål, hudvård etc.
Åh tack för tipsen, visste att man kunde lita på adventskalendertråden 😁 Ska kika på dem!

Har valt att ställa undan delikatesskalendern ett tag. Bekantskapskretsen inte är lika inne på adventskalendrar som vi i denna tråd, så jag tror jag väntar till november innan den ställs till allmän beskådan. Så folk tror att jag är normal.

Jag tänkte nästan beställa Indy beautys kalender nu ikväll, men när det skulle betalas 49kr för frakt också så blev jag faktiskt lite snål... Den kostar ju trots allt redan 999 kr. Jämfört med tex Yves Rocher som hade fri frakt, och Lyko som också har fri frakt (över 500 kr, annars typ 9 eller 19 kr).
Men då har jag å andra sidan sparar 1048 kr på att inte köpa den, istället för att spara 999 😅

Men jag är sugen på en till, kollade Margareta Grääs öppning av Nivea, men vet inte om det var den svenska eller tyska versionen. Hur som helst hade den hon öppnade lite för mkt utfyllnad för att jag skulle vilja köpa just den.

Jag tänkte nästan beställa Indy beautys kalender nu ikväll, men när det skulle betalas 49kr för frakt också så blev jag faktiskt lite snål... Den kostar ju trots allt redan 999 kr. Jämfört med tex Yves Rocher som hade fri frakt, och Lyko som också har fri frakt (över 500 kr, annars typ 9 eller 19 kr).
Men då har jag å andra sidan sparar 1048 kr på att inte köpa den, istället för att spara 999 😅

Men jag är sugen på en till, kollade Margareta Grääs öppning av Nivea, men vet inte om det var den svenska eller tyska versionen. Hur som helst hade den hon öppnade lite för mkt utfyllnad för att jag skulle vilja köpa just den.
Jag betalade 19 kr för frakt för Indy beauty från deras hemsida. Fanns olika alternativ och jag tog det billigaste. Kanske olika beroende på var man bor eller?

Jag betalade 19 kr för frakt för Indy beauty från deras hemsida. Fanns olika alternativ och jag tog det billigaste. Kanske olika beroende på var man bor eller?
Mäh, orättvist... Men kul för dig 😊
Alla alternativ för mig kostar 49 (PostNord, early bird och dhl). Bor typ mitt i landet och det har aldrig varit skillnad i pris med frakt nån annan gång så vitt jag vet. Provade att lägga till en kräm på sidan istället och då blev det 29kr för PostNord och dhl, och 9 med early bird, så det beror väl på vikt/storlek Och självklart fattar jag att det kostar för företagen att skicka saker, och att priset för fri frakt kan vara pålagt på varornas vanliga pris istället hos andra butiker. Men det känns bättre om frakten är fri, åtminstone när det är ett mer eller mindre "onödigt" köp 😇 (kommer ju såklart ha nytta av innehållet, men jag har ganska gott om produkter hemma ändå). Så jag får klura vidare på en kalenderkompis till min från YR... Tur det är nästan två månader kvar ändå så jag hinner lösa detta 🤔😁

Okej, jag fick akut slut på några saker i badrumsskåpet så jag var tvungen att öppna Lyko-kalendern redan nu.

Ni förstår väl vad det här innebär?

🤩 Att jag måste köpa (minst) en till kalender så att jag har något att öppna i december 🤩

Okej, jag fick akut slut på några saker i badrumsskåpet så jag var tvungen att öppna Lyko-kalendern redan nu.

Ni förstår väl vad det här innebär?

🤩 Att jag måste köpa (minst) en till kalender så att jag har något att öppna i december 🤩

Så jag som är sugen på att öppna LH Cosmetics för att jag inte har nåt smink just nu har rätt att göra det? :angel:

Fick reklam för Lindts kalender, och en massa reklam från Fazer :arghh: Och så tänker jag fortfarande på den där Cadburykalendern :cautious:

Har dock inte tänkt köpa någon chokladkalender till mig själv, väntar ju på Penstore. Funderar dock på om de chokladkalendrarna jag köpt till mina kollegor är tråkiga. Men jag gillade ju att de var eko…

Är någon intresserad av Cocopandas egen kalender är det 400kr i rabatt på den med PINK25, tror koden gäller under helgen bara.
Ska inte in och kika, ska inte in och kika, ska inte in och kika...😇😇😇😇

Tillägg, har kikat nu... Fri frakt också, Lumenes kalender såg också trevlig ut (när jag kollade jättesnabbt på bilden för att inte spoila för mycket). Såg en kalender från Essence som också såg fin ut, och bra pris. Men den måste man sätta ihop själv och då ser jag ju allt i förväg, men kanske kan öppna kartongen liiite och bara ta ut en sak varje dag? 😅

Tyska Nivea finns på Zalando men utfyllnadsprylarna verkar vara samma.

Har fått reklam för Elevens kalendrar på Facebook, så nu är jag sugen på deras "beauty lover" för 799 istället. Känner att mina kalenderkänslor borde passa mer in i singeltråden så mycket som jag velar...😇😅
Men dom hade fler sorter också, dock något dyrare. (Nu är jag lite skamlös och tipsar om 11% rabatt med koden mec11 om nån skulle bli sugen. (Obs ingen kod jag får nån vinst av, hittade den via mecenat) Jag ska tänka på saken en liten stund till eftersom jag har lite svårt att bestämma mig...)

Min Makeup Mekka kom idag. Satte mig direkt och gjorde i ordning den. Försökte att inte kolla så mycket på grejerna, men de såg så roliga ut. Längtar tills jag får öppna! Tack och lov för mitt guldfiskminne (har extremt bra minne när det gäller vissa saker, som vad andra sagt/gjort eller var saker är placerade hemma hos mina föräldrar) så jag totalt glömt vad som är i när det väl är öppningsdags. :)

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 089
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka