Adventskalendertråden 2022

:heart
Jag som aldrig kommer ihåg något viktigt utan bara massa strunt skulle aldrig lyckas glömma bort vad jag lagt i:D
Men håller med om att hållbarheten försvårar! Visst kan man använda såna med papper men 24 dumle är nog inte vad jag vill ha hehe

Min dröm är att någon ska ge mig 24 paket som jag kan fästa i min gamla broderade kalender med ringar men tyvärr bara hänt en gång i vuxen ålder:laugh:
:love1:
Om man betalar för alla grejer själv så skulle jag inte ha något emot att sitta på internet och plocka fram 24 grejer att skicka direkt till dennes adress :idea::up:

Jag har kommit fram till att det är bättre att jag köper pennor jag vill ha och gör en egen adventskalender istället för att köpa penstores eftersom jag tyckte att den var sådär förra året. Med billigare pennor kan jag köpa storpack och få massa pennor istället för typ 20 stycken :D

Jag tänkte dock avvakta till november men den här tråden är ju inte bra för det, vill bara köpa och fixa allt nu nu nu! :rofl:

Jag har kommit fram till att det är bättre att jag köper pennor jag vill ha och gör en egen adventskalender istället för att köpa penstores eftersom jag tyckte att den var sådär förra året. Med billigare pennor kan jag köpa storpack och få massa pennor istället för typ 20 stycken :D

Jag tänkte dock avvakta till november men den här tråden är ju inte bra för det, vill bara köpa och fixa allt nu nu nu! :rofl:
Ja, visst är det svårt att vänta! Har ju köpt en kalender jag ska ge bort och vill typ ge den nu men det känns lite overkill 😅

Jag kollade på Grääs öppning av den stora BodyShopkalendern igår och insåg att jag inte var ett dugg sugen på den. Jag kan nog inte låta bli att köpa deras enorma om de nu släpper den i år igen men den som bara är stor gav mig inte något habegär alls.

Släpper de inte den enorma får jag väl se det som att jag sparar 4000:- eller vad den nu kostade så det blir ju win-win :laugh:

Tror jag ska göra en kalender till hundarna i år igen. De var så gulliga när de sprang upp på morgonen och satte sig nedanför och stirrade upp mot kalendern, förväntansfullt 😍
Låter trevligt, men hur gick det den 25:e? Min hund skulle ju bli enormt besviken och tjata i flera dagar när en sådan trevlig nyordning bara försvann...

Funderar också lite på att använda min kalender som jag hade med varm choklad förra året och fylla lådorna med annat. T ex utvalda praliner från lokala butiker som jag vet jag gillar till helgerna (men där får ju inköp vänta till november) och lite annat kul övriga dagar. Ska nog klura lite på det. Gör jag så borde det räcka med te-kalender och triss i övrigt.

Om man betalar för alla grejer själv så skulle jag inte ha något emot att sitta på internet och plocka fram 24 grejer att skicka direkt till dennes adress :idea::up:
En farlig men fantastiskt ide :D
Med min ehm ekonomi skulle det nog tyvärr bara funka om någon raidade en Flying Tiger/liknande på billiga varor:laugh: svårt när fynden inte alltid finns online hehe, någon som kan slå in väl här är enklare att fixa:angel:

En farlig men fantastiskt ide :D
Med min ehm ekonomi skulle det nog tyvärr bara funka om någon raidade en Flying Tiger/liknande på billiga varor:laugh: svårt när fynden inte alltid finns online hehe, någon som kan slå in väl här är enklare att fixa:angel:
Ja kostnaden blir nog dyrare än att köpa en hel kalender från en leverantör 😅

:heart
Jag som aldrig kommer ihåg något viktigt utan bara massa strunt skulle aldrig lyckas glömma bort vad jag lagt i:D
Men håller med om att hållbarheten försvårar! Visst kan man använda såna med papper men 24 dumle är nog inte vad jag vill ha hehe

Min dröm är att någon ska ge mig 24 paket som jag kan fästa i min gamla broderade kalender med ringar men tyvärr bara hänt en gång i vuxen ålder:laugh:
:love1:
Du har inte någon vän du kan ge kalendern åt, och en viss summa pengar, så får denna knåpa ihop något åt dig?
Eller att ni knåpar ihop åt varandra, för en förbestämd summa? :)
Och kanske en lista med vad den gärna/ogärna får innehålla.

Min effol kalender kom idag. Den är riktigt stor! :D

Blev lite nervös när jag kom hem och budet hade ställt kartongen så att den blivit blöt i regnet men kalendern är inplastad och helt oskadd. :up:
Åh du slog till? Jag funderar fortfarande på en.. men kanske ska sälja av mer saker först 🙈

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 116
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 086
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar