Adventskalendertråden 2021

Denna tråd fortsätter att vara farlig :laugh:Kanske tur att man inte har råd, för jag har blivit så sugen på en kalender med müsli och en med varm choklad.. Känns ju liksom jättemysigt?!

Funderar på att försöka sätta ihop något litet eget för varje advent istället, måste räkna lite på det och se om det finns några pengar. Kanske kan köpa någon choklad som känns lite lyxigare men som ändå är hyfsat billig, och typ minimarshmallows och göra vanlig varm choklad :D Vill fortfarande prova lyx-müsli dock :cautious:

Är sååå sugen på en varm choklad kalender, men jag har ju redan en tekalender. Och en påse räcker till två koppar så vet inte riktigt när jag ska hinna dricka varm choklad också. O_o

Jag såg en mycket trevlig maschmallow (hur fan stavas det?) kalender från England, men kanske bökigt med frakt nu för tiden?
Hmm borde fråga.

Jag ville köpa en tekalender till mina föräldrar. Önskemål endast svart te samt möjlighet till två koppar per dag. Det verkar precis omöjligt :mad:

Alltså... Idag ska proseccokalendern levereras. Fick inget sms imorse om att det är på väg, så jag ringde Bring vid 08.30. Jodå, det var lastat på bilen och på väg.
För en halvtimme sen ringer de från Bring. Då har det blivit något galet, så hon frågar om jag är hemma ikväll vid 18. Jo det är jag, vi får väl se om det kommer då eller om det bokas om igen :grin:

Är ändå glad att jag ringt och jagat dem, annars tror jag bara de hade låtsats att jag inte var hemma vid "leverans".

En söt liten schampoflaska. Ska testas 😁
Jag gillar verkligen att det är små flaskor så att jag inte måste göra mig av med flera fullstora om jag inte skulle tycka om dem. Perfekt att kunna testa så här ju!

Just nu använder jag en hemsk, alltså verkligen hemsk, shower gel med choklad"doft" (läs: stank) från I Love.
Den luktar choklad, ja, men inte alls gott. Jag fick flaskan på köpet för längesen och även om jag inte gillar lukten så kan jag inte med att slänga den av miljömässiga skäl. Jag kan använda den och då ska jag göra det också istället för att bara kasta, men jag längtar efter den dagen då den är slut och jag slipper stinka kemisk choklad efter duschen 😂
IMG_20211110_064600.webp

AMEN NORDICFEEL 😍😍😍

NordicFeel släppte förra veckan sin Makeup Guru-kalender som jag råkade köpa två av 😅 Den kostade bara 550-isch med en sammanhängande rabattkupong så även om innehållet då inte var känt tyckte jag att det var värt att chansa.
Kalendern sålde sedan slut i ett nafs.

Grääs öppnade kalendern på sin kanal och även om det inte var mycket smink i luckorna så var det ändå en schysst kalender. Dock upptäckte kunderna snart att en del av sminket hade passerat bäst före-datum och påpekade detta till Nordic Feel.

För ungefär 30 sekunder sedan fick jag ett mail från NordicFeel där de skriver att de ber så mycket om ursäkt för misstaget och att de krediterar hela summan utan krav på att kalendrarna ska returneras! Vilken jäkla kundservice!
Jag får alltså behålla hela innehållet men uppmanas att kasta sminket som var utgånget (tre luckor per kalender) men resten kan jag fortfarande använda, och de återbetalar alla pengar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 670
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka