Adventskalender 2021 - öppningstråden

Visa bifogad fil 81936

Dagens:

Lemon zest shortbread rounds, kakor från Cartwright & Butler. Lät ju också väldigt gott 😍
Müsli med choklad, hasselnöt och mandel från MyMuesli
Svart te från Rwanda i Kahls

Advanced night serum från Estee Lauder i zalandos
Serumkapslar från Estee Lauder i Kicks
Drops of youth, dagkräm och essence-lotion från Bodyshop
Texturspray från Osis+, ska användas i torrt hår, från Schwarzkopf
Handtvål (Tabasco/Blossom) från Sniphs
Primer för läppar i Macs
Balsamspray från Schwarzkopf i Nordicfeel (första)
Hårspray (strong hold) från Wella i Nordicfeel Mixed
Vilken bra mix av produkter :D Läpprimern från Mac har jag hemma, tycker den är bra! Kör den ibland ensam (utan att applicera något annat ovanpå), då jag tycker den återfuktar och slätar ut bra när läpparna ser lite torra ut :)
 
EE31C1A1-3FC5-4C0C-AFF6-826C8672A2B3.jpeg
 
Dagens fångst:

Mini-tub med nattkräm från YR, verkligen mini :p
Långkokt söt lakrits från Haupt, jättegod!
Anti-age nattkräm från ett norskt märke, Dr. Ankerstjerne. Ser ganska lyxig ut, men aldrig hört talas om märket innan. Blir spännande med en ny nattkräm att varva de andra med om/när jag känner mig lite torr/har varit länge ute i kylan :)

19 dec.jpg
 
EE8185A2-4D60-4CEB-AAE9-D465C815EE9F.jpeg


Hasselnöts-/mandelgranola från MyMüsli
Varm choklad med smak av marsipan från Chokladhuset
Suddgummi från Penstore
Hibiskus örtte med röda bär från English Tea Shop
Romtryffel och irish coffee-tryffel från Lauenstein
Karameller med lakrits/salmiak från Karamelleriet
 
Oväntat färgmatchat från Rituals (utom en röd tråkig skrubbvante som inte fick va med på bild 😝). Ljusen luktar verkligen så mkt bättre i år jämfört med i fjor. Den turkosa serien, The ritual of karma, lukta fint och fräscht. Ser på hemsidan dom har SPF spray i samma, funderar på en sån i sommar 😎

En sak som var lite märkligt, fick en pillow mist med lavendel i. På min står det bara pillow och på mammas pillow and body mist? Vi tog båda bilder och dom ser exakt likadana ut förutom texten? 🤷

IMG_20211219_182741760.jpg
 
Oväntat färgmatchat från Rituals (utom en röd tråkig skrubbvante som inte fick va med på bild 😝). Ljusen luktar verkligen så mkt bättre i år jämfört med i fjor. Den turkosa serien, The ritual of karma, lukta fint och fräscht. Ser på hemsidan dom har SPF spray i samma, funderar på en sån i sommar 😎

En sak som var lite märkligt, fick en pillow mist med lavendel i. På min står det bara pillow och på mammas pillow and body mist? Vi tog båda bilder och dom ser exakt likadana ut förutom texten? 🤷

Visa bifogad fil 81994
Är det från två olika Rituals kalendrar? Undrar då jag bara har fått 3 av dessa saker.

Hum jag har för mig att jag har fått en body mist och en pillow mist. Har den stora kalendern.
 
Är det från två olika Rituals kalendrar? Undrar då jag bara har fått 3 av dessa saker.

Hum jag har för mig att jag har fått en body mist och en pillow mist. Har den stora kalendern.
Från en kalender, osäker på vilken jag har, fick den i present men jag tror det är den lilla? Den är helt guldfärgad med siffror i vitt om det säger dig nått ☺️
 
Jag har stora kalendern (den man bygger upp till en by) och har fått en pillow & body mist. Men det är från serien Jing, bara pillow mist är kanske från annan serie?
Både min och mammas är från Jing serien, men står bara pillow & body mist på mammas, min står det bara pillow på, undrar om det blitt ett feltryck på min kanske?
 
IMG_20211220_061205.jpg


Vilken bra dag!

Dagens:
Earl Grey-te från Cartwright & Butler ❤️
Müsli med honung från MyMuesli (Hur gott? 😍)
Grönt te från Kahls

Hårparfym från Sachajuan i Sniphs. Måste testa den här lite mer, imorse öppnade jag den bara i all hast och försökte känna någon doft. Tyckte mest att det luktade väldigt skumt men det kan ha varit plasten från korken. Åtminstone hoppas jag det 😅
Nattmask för händerna (Monsun) i Kicks. Jag har Monsuns fotmask och gillar den så jag tror att jag kan gilla den här också!
En liten flaska Fix+ i Macs. Perfekt med mindre flaska! Jag fick en fullstor i Kicks kalender för ett tag sedan, gillar produkten!
Schampo för fint hår i Schwarzkopf
Cleanser och moisturizer från Babor i NordicFeel Mixed
Liten förpackning ansiktsmask från Sensai i NordicFeel Första
Rosvatten (?) i Zalandos. Måste googla vad jag ska använda det till 😂
Bodyyoghurt och badskum med mangodoft i Bodyshops. Jag trodde inte att jag skulle ha någon användning av badskummet men någon här i tråden påpekade att det även funkar som duschgel.
 
Vilken bra mix av produkter :D Läpprimern från Mac har jag hemma, tycker den är bra! Kör den ibland ensam (utan att applicera något annat ovanpå), då jag tycker den återfuktar och slätar ut bra när läpparna ser lite torra ut :)
Åh jag gillar också primern! Har på mig den nu och den verkar göra sitt jobb. Smidig applikator också, thank god att det inte är en burk utan mer som ett lypsyl!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 672
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp