Adventskalender 2021 - öppningstråden

2993E537-1BC8-4E56-917F-36AADDB1112C.jpeg


Prickiga strumpor idag :love:

Jag tror att det får bli kakprovning i em med alla sorter som jag har nu.
 
20211217_073242.jpg

Glömde visst gårdagens! Hallon och choklad faktiskt god! Inga små mörka chokladbitar i utan lite mer lagom choklad. :D
Teet var Sancta Mariablandning, svart te med citrus och kryddor. Delar namn med Visbys domkyrka. Ingen övertagande citrussmak, ett helt ok te.
 
Generellt tycker jag Lykos kalender har haft en bra, rolig blandning medan The Body Shops (lilla) varit väldigt tråkig, mest bara duschgel och såna "vanliga" produkter... Hade gärna sett lite smink, nagellack och annat för att mixa upp det liksom.

Kanske kommer i sista luckorna!
 
Regenerande balm-mask från Yves Rocher, lite oklart vad den egentligen ska göra för huden.

Filorga NC EF-reverse multi-correction kräm 15 ml från Lykos 24K. Gillar Filorga och har just nu lite dåligt med dagkrämer så det var en bra lucka :)

Irish Coffee från Haupt, salt lakrits med mjölkchoklad smaksatt med whisky, kaffe och något lyxigt socker. Riktigt god 👍

IMG_20211218_092136.jpg
 
IMG_20211218_093125.jpg


Dagens:

Kakor med mörk choklad från Cartwright & Butler
Grönt te från Kahls
Bircher(?)müsli från MyMuesli. Äpplen, russin och mandel.

Ansiktspeeling från BeautyAct i Kicks
Läppstift från Mac (Whirl, en brun nyans) i zalandos
Makeupbas i Macs kalender
Ansiktsmask (British Rose) i Bodyshops
Hårmask för fint hår i Schwarzkopf
Makeupsvamp i Nordicfeel Mixed
Nagellacksborttagning i Nordicfeel första
Set med 6 olika parfymer från MALO i Sniphs
 
M var chokladöverdragna med nåt puder av oklar smak. Ok att äta. V var lime med vaniljpuder dvs ny smak. Det blev ändå lite diskmedelskänsla. Kinder var med puffar igen, mums!

En till badbomb från body shop, luktade väldigt gott. Rött nagellack som jag blev väldigt nöjd över och slutligen nåt väldigt oklart från Clinique som efter koll av Grääs video var parfym. Den luktar som en perfekt blandning mellan tant och farbror. :yuck:

546B9EC7-87EF-4419-899A-DB488CFC3A1B.jpeg
 
M var chokladöverdragna med nåt puder av oklar smak. Ok att äta. V var lime med vaniljpuder dvs ny smak. Det blev ändå lite diskmedelskänsla. Kinder var med puffar igen, mums!

En till badbomb från body shop, luktade väldigt gott. Rött nagellack som jag blev väldigt nöjd över och slutligen nåt väldigt oklart från Clinique som efter koll av Grääs video var parfym. Den luktar som en perfekt blandning mellan tant och farbror. :yuck:

Visa bifogad fil 81844

Cliniques parfymer har en tendens att vara en aning unika... och inte på ett positivt sätt enligt min näsa :angel:
 
Äntligen har Lykos levererat tre dagar i rad, först schampo och balsam (visserligen små förpackningar) och nu en mascara.
Ansiktsmask från Yves Rocher, och lakrits från Haupts som verkar god. Bra dag idag! (Och ett nagellack så klart, men har inte koll på vilket pga redan öppnat den trasiga lådan 😅)
DSC_0406.JPG
 
Ännu ett bottennapp från Nivea, en plastpinne. En del av den är lite skrovlig så jag gissar att det ska föreställa en nagelfil?
En chokladbit från godiskalendern
En minimal bok från Bonniers (den tristaste hittills)
En rik dagkräm från Lumene perfekt för hyn på vintern
528D513F-F1DE-4EFB-993C-9C2B8697DEA5.jpeg
 
2ACA4592-BD3A-47B6-AAF7-35E23871087D.jpeg


Birchermüsli med äpple och russin från MyMüsli. Varken äpplen eller russin är en favorit, så vet inte om jag kommer äta denna.
Körsbärstryffel och nougattryffel från Lauenstein
Kaffekarameller från Karamelleriet. Gissar att det inte blir en hit.
Varm choklad med lime från Chokladhuset. Varken vit choklad eller lime är en hit, jag kommer inte dricka det. Säkert ätbart dock. Tog istället en vanlig choklad ”Millot 74%” från dag 11 som jag glömt lägga in (och dricka). Rättså bitter 😅
Någon slags tuschpenna från Penstore, med metallicfärg. Rätt trevlig färg.
Vitt te med blåbär och fläder från English Tea Shop.
 
20211218_085040.jpg

Idag kalenderns sista gröt, den kokade också över. :cautious: Inte så jättemycket eftersom jag hade ett öga på den, slutade med att jag hällde över allt i en skål istället! :laugh: Ganska god, och russinen plockade jag ut innan och stoppade tillbaka efter gröten varit i micron. Då funkade det. Dock något söt pga karamellen.
Teet var gott, Medeltidsblandning, deras hyllning till Medeltidsveckan. En svartgrön blandning med apelsin, jordgubbar och ingefära. God, men vet inte om jag kände någon ingefära.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 672
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp