Adventskalender 2021 - öppningstråden

410A4D13-585D-4C21-8212-84D3FD612E34.jpeg

Britterna kan det här med att göra te. :d
 
Från en kalender, osäker på vilken jag har, fick den i present men jag tror det är den lilla? Den är helt guldfärgad med siffror i vitt om det säger dig nått ☺️
Ok, då tror jag vi har olika kalendrar :). Men jag såg idag att de "mist" jag har fått så är enda "happyfing body mist" och den andra är "Sleep, pillow & body mist".
 
Parfym från Yves Rocher idag, Plein heter den. Svårt att bedöma innan jag testat den på huden, men den verkar iallafall inte vara så söt/blommig så blir spännande :)

Cocos Locos från Haupt, jag har svårt för kokos så sambon fick äta upp allt. Men han tyckte den var god 😋

Läppenna och lipgloss i samma färg (Peach No.1) från Nathalie Berzelius i Lykos 24K, ett för mig okänt märke. Färgen verkar dock inte vara så dum, ska testa någon dag :)

IMG_20211220_084643.jpg
 
D5BD3BFE-6B9D-4FBD-ABFD-8A7C5201948D.jpeg


Glömde lägga in en bild igår så idag får det bli dubbelt.

Igår var det en body scrub med ros från Body Shop. Luktar tant, och alldeles för starkt. I dagens lucka låg ännu en handkräm, denna gång Pink Grapefruit. Ääääälaskar den doften 😍

Gårdagens och dagens Essie är nästan identiska i nyansen. Fint lack men trist med så lika nyanser två dagar i rad.
 
Idag var en ok dag. V var körsbär med surkörsbärspuder, tyckte inte det smakade så mycket. M var de där skumma som jag tror är chokladöverdragna med lakritspuder, men de smakar liksom inte så mycket lakrits utan mest dammigt. Kinder var vanlig choklad, dvs gott.

Body shop hade ännu en handkräm, så nu har jag så jag klarar mig ett par år. ;) Technic hade ett väldigt bubbelgumsrosa nagellack, blev lite hint mot orange när jag tog på det. Det lär mina syskonbarn få leka med… Clinique hade en rougeborste (så nu kan jag testa deras rouge som kom tidigare) som enligt Grääs är helt ok.

FD2533F6-E93B-4B8A-8857-2A4E7330EC85.jpeg
 
Bra måndag!
En klubba i godiskalendern
En fullstor handkräm från Nivea, jag är storkonsument och den här känns jättebra!
Setting spray, bör väl bli fixeringsspray på svenska, från Lumene, mycket uppskattat!
I Bonniers var en pytteliten fågelbok. Kanske för barn då den var väldigt enkel men nivån passar mig som har väldigt dålig koll.
D2AD946A-1DAC-4E23-AA38-B488C797BE3C.jpeg
 
Parfym från Yves Rocher idag, Plein heter den. Svårt att bedöma innan jag testat den på huden, men den verkar iallafall inte vara så söt/blommig så blir spännande :)

Cocos Locos från Haupt, jag har svårt för kokos så sambon fick äta upp allt. Men han tyckte den var god 😋

Läppenna och lipgloss i samma färg (Peach No.1) från Nathalie Berzelius i Lykos 24K, ett för mig okänt märke. Färgen verkar dock inte vara så dum, ska testa någon dag :)

Visa bifogad fil 82032
Jag gillade den men troor jag fastnade ännu mer för den första D'azur eller vad den hette :)
 
112CCA10-DAFA-4C89-8C88-FB0163970E37.jpeg


Honungsgranola från MyMüsli
Karameller med fläder, mörk choklad och salt. Helt ok.
Nougat-/nöttryffel och vanilj (?)tryffel från Lauenstein. Den förstnämnda jättegod, den andra kände jag typ bara alkoholen :p
Varm choklad ”Venezuela 88%” från Chokladhuset. Lär ju bli intressant att dricka :laugh: Körde på gårdagens marsipan nyligen, den var söt minst sagt. Jag behöver nog inte få i mig mer socker idag.
Svart te med bl.a. kanel och lakrits från English Tea Shop.
Och bläckpenna från Penstore
 
Reparerande body lotion från Yves Rocher, för extra torr hud :)
Lykos 24K hade Sensai Cleansing oil och Creamy Soap (dubbelrengöring) i dagens lucka, bra storlekar på 30 ml :)
Knickedicker från Haupt, en blandning av Svenskjävlar, Chokade svenskjävlar och Smålänningar. Ganska god, men kunde kanske varit utan Svenskjävlar-delen 😂

IMG_20211221_082511.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 670
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp