Adventskalender 2021 - öppningstråden

_20211222_045720.JPG

Skincity: Kiehl's Ultra Facial Cream
GlowID: Månadens konstigaste, helande kristaller! :rofl: Tanken är ju god och det är ju fina stenar iaf (även om jag som geolog helst sett att de inte var trumlade :angel:). GlowIDs söta pannband var också i luckan.

Edit: Det ser ut som kattöron, ergo gulligt :D
 
20211222_064752.jpg

Choklad och jordnötsbar i MyMüesli. Sparas också till resan norrut. :up:
Teet är Ringmursblandning kraftfullt svart te med inslag av fläder. Njae, smakar inte så mycket. Men jag får prova igen, har ju delat upp alla i två så jag har för en kopp till att smaka om.
 
Igår och idag från Babor: Gold volume, ser fancy och glittriga ut ✨👌 och Clinique: läppstift och stor förpackning skubb, antar till kroppen. Kul luckor. Läppstiftet är väldigt mörkt men ser inte så täckande ut, heter Berry pop. Det är typ min höstfärg och jag har massa i liknande färg, kan kanske bli bra. Får testa ^^

Edit: nu har jag snabbprovat i spegeln, ser helt tokigt ut. Om jag sminkar mig och skrubbar läpparna kanske det kan funka. Just nu är dom så torra så det ser ut som jag druckit massa rödvin och det fastnat på läpparna 😆🙈

IMG_20211222_080203287.jpg
 
Visa bifogad fil 82217
Skincity: Kiehl's Ultra Facial Cream
GlowID: Månadens konstigaste, helande kristaller! :rofl: Tanken är ju god och det är ju fina stenar iaf (även om jag som geolog helst sett att de inte var trumlade :angel:). GlowIDs söta pannband var också i luckan.

Edit: Det ser ut som kattöron, ergo gulligt :D
Haha jag tror att kristallerna var det som Glowid sa till Grääs att hon absolut inte fick avslöja eftersom det var en extra överraskning. Nu undrar jag om det var för att de var rädda för backlash. Vilken töntig grej :D
 
IMG_20211222_062509.jpg

Dagens:
Kakor med mandel från Cartwright & Butler 😋
Chokladmusli från MyMuesli
Ört- & kryddte från Kahls

Läppstift från Mac
Ögonkräm och verktyg (applikator) från Bodyshop
Parfym (med apelsin?) i Sniphs
Leopardmönstrad sjal från Schwarzkopf. Jag är inte någon leotant än men jag kanske kan bli 😁
Ansiktsmask från Boscia i zalandos
Mousse från Nordicfeel Mixed
Brazilian Bum Bum Cream från Nordicfeel (första)
Ansiktskräm från BeautyAct i Kicks
 
M var väldigt oklar men ganska god smak. Kanske karamell med chokladöverdrag och nån slags puder som återigen inte smakar nåt. V var fläder med vinbärspuder dvs diskmedel. Kinder hade choklad med rån, god såklart.

Body shop var en skrubb att ha för hela kroppen, det behöver jag verkligen! Synd att det var rosdoften dock… Technic var rosa nagellack åt pärlemorhållet. Kan funka bra för mig. Clinique var mer rengöring och enligt Grääs blir man tydligen superren av den. Blir spännande att testa!

42F0EE54-826F-4802-85CC-0589E777871E.jpeg
 
7ACE13A1-0C47-4577-8560-72C80C60E304.jpeg


Chokladmüsli från MyMüsli, helt ok.
Whiskastryffel och ägglikörtryffel från Lauenstein. Whisky, inte min favorit. Fy vad stark. Likörtryffeln helt ok.
Rooibos örtte med choklad och vanilj. Helt ok, men lite mesig smak.
Choklad-/kokoskarameller från Karamelleriet. Goda.
Varm choklad salt karamell från Chokladhuset (dock är det kardemumma i muggen, som var överraskande god med tydlig kardemummasmak).
 
Visa bifogad fil 82239

Chokladmüsli från MyMüsli, helt ok.
Whiskastryffel och ägglikörtryffel från Lauenstein. Whisky, inte min favorit. Fy vad stark. Likörtryffeln helt ok.
Rooibos örtte med choklad och vanilj. Helt ok, men lite mesig smak.
Choklad-/kokoskarameller från Karamelleriet. Goda.
Varm choklad salt karamell från Chokladhuset (dock är det kardemumma i muggen, som var överraskande god med tydlig kardemummasmak).
Whiskastryffel hoppas jag verkligen inte att det var 😂🤢
 
Idag var marshmallowen i godiskalendern dagens enda behållning.
Rosa dusch-vaddetnuheter från Nivea, avskyr rosa och hoppas jag kan ge bort den.
Ögönbrynsgele från Lumene, något jag aldrig kommer att använda.
I Bonniers var ett konstigt häfte som jag inte riktigt fattat vad det är. Jag är inte särskilt nationalistisk av mig, enda gången som jag bryr mig om nationalsången är när den spelas för att en svensk ryttare står överst på prispallen.
64BC63CD-8AA7-4B86-92B0-6149D9FC8C0F.jpeg
 
Hann inte ta någon bild imorse då jag stressade iväg till hyrbilsföretaget strax efteråt, men om jag minns rätt så var det någon body lotion från Yves Rocher(?) :) Från Lykos 24K blev det ett hyaluronsyraserum från Dr. Barbara Sturm.
Känns mest som ett sjukt överprisat märke, men kan ju testa iallafall 😋
Tog med mig kalendergåvorna för 23/24 dec hit, men lakritsen fick dock stanna kvar hemma 😅
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 667
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp