Adventskalender 2021 - öppningstråden

Megara väntar (ganska) tålmodigt på nästa kalenderlucka

20211217_005526.jpg
 
IMG_20211223_062826.jpg


Dagens:

Smörig fudge från Cartwright & Butler
Müsli med vit choklad (😍😍😍) och bär från MyMuesli
Te med smak av blåbärscheesecake (😍😍😍) från Kahls

Serum för hårbotten i Bodyshops
Ansiktsmask från Avant i Sniphs
Hårspray från Schwarzkopf
Silikonborste för att applicera ansiktsmask från zalando
Serum för ansiktet från Its Skin i Nordicfeel (första)
Ansiktskräm från Doctor Babor i Nordicfeel Mixed
Glitterpigment från Mac
Serum från Lancome
 
Babor: instant lift och Clinique: läppenna som jag tror ska matcha läppstiftet vi fått, trevligt.

Känner på halsen att jag reagerat på något men svårt att veta vad, har testat mkt nytt i det sista 😅 får köra uteslutningsmetoden i nån dagar å se om det blir bättre.
 
Haupt, saltlakrits omgiven av bla vitlök. Den kommer förmodligen inte ätas, tyvärr har nog hälften av luckorna varit för konstiga i den kalendern.
Lyko Skinderella, ljusrosa nagellack. Stor förpackning och helt okej färg.
Yves Rocher, handkräm. Det är alltid bra att ha!

Hauptkalendern verkar ju inte så speciellt rolig iår, hade den förra året och då var det inte alls de här superstarka eller ”konstiga” sorterna.
 
M var chokladöverdragna med nåt oklart puder, men de var goda. V var lakrits (igen), begriper inte varför det alltid är så många bitar med lakrits. :( Kinder räddade upp med att vara chokladen med puffar igen.

Body shop var en fullstor ansiktstvätt (så nu har jag så jag klarar mig i ett par år…), Technic nåt slags metallic-lack (ser grått ut när jag applicerat) och sen en rengöringslotion från Clinique. Måste kika på Grääs och höra vad hon säger.

Var på Gränby igår och köpte en necessär, det är fasligt vad mycket flaskor och burkar jag har nu. :laugh:

E54BF161-3C3D-4406-946E-46D3C11B5C82.jpeg
 
20211223_105910.jpg

Kränku teet är Arvet, ett svart och grönt te med mango och passionsfrukt en tiondel av blandningen kommer från gårdagens te (Ringmursblandning). Tar det i kväll när jag kommer fram till mamma. MyMüesli s 24 lucka tar jag när jag kommer hem. Men teet tar jag med mig. Plockar nog med mig nån av teerna fråb MyMüesli också, har inte provat någon av dom ännu.
 
96E879DA-7DE6-4478-AC2A-20398CDF32BB.jpeg


Grönt te med granatäpple och rosblad från English Tea Shop.
Vodkatryffel och tryffel med cointreau från Lauenstein.
Müsli med hallon och vit choklad från MyMüsli.
Karameller med smak av havssalt från Karamelleriet.
Varm choklad ’kanel’ från Chokladhuset
Gelly roll, vit penna, från Penstore
 
Hauptkalendern verkar ju inte så speciellt rolig iår, hade den förra året och då var det inte alls de här superstarka eller ”konstiga” sorterna.
Vad tråkigt att den blivit konstigare. Just stark eller salt känns ju ganska rimligt när det handlar om lakrits (och söt också såklart). Men det har som sagt varit en massa choklad och annat runt om också och då tycker jag att själva grejen med lakritskalender försvunnit.

Jag var lika besviken efter Bülows lakritskalender för nåt år sen (för mkt runt och för lite lakrits) så därför tänkte jag att denna skulle vara roligare i och med att de gör svenskjävlarna. Men nä, jag är tyvärr ganska missnöjd.

Nu blev det en hel novell här, slutsatsen är att det blir någon annan slags ätbar kalender nästa år!
 
Dagens pralin var cognac/havssalt. Ganska god, inte stå stark spritsmak.
Ingen vinst på triss.

Åker bort ikväll och vill begränsa packningen så öppnade morgondagens också.
Julaftons pralin var kolakräm. God, men jag hade kunnat vara utan nötterna på utsidan.
Ingen vinst på triss.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 667
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp