Adventskalender 2021 - öppningstråden

Hann inte lägga upp igår så här kommer för både 23 och 24 från rituals.

Igår rumsdoft med pinnar (sweet Orange and ceder wood). Mysigt! Gillar denna typ av rumsdoft, gäller bara att få rätt mängd doft och inte för mkt.

Idag eau de
20211224_110734.jpg
parfum! Vad kul! Visste inte att rituals har parfymer. Vet inte doften än, står Reve de Hanami.
 
Glömde lägga ut igår, så här kommer gårdagens och dagens lucka:
Igår fick jag handkräm från Yves Rocher med apelsindoft och Dream Coat spray från Color Wow i Lykos 24K. Ska tydligen göra att håret inte blir oregerligt vid fuktigt klimat. Jag kommer nog ge bort den :)

Dagens lucka var mascara från Yves Rocher, ska ge typ allt (volym, längd och böj). Synd bara att den är i svart.
Lee Therapy Mask Device från Lykos egna märke, med tre olika sorters LED-ljus för olika effekter, ska användas tillsammans med arkmasker. Har länge sneglat på Foreos produkter, men inte prioriterat det, blir väl spännande att se om den ger något :) Så blir det eventuellt en manick för rengöringen lite senare.

IMG_20211224_143915.jpg
 
ACD3F114-F523-4135-89D8-E7A3FA18D422.jpeg


Christmas cookie granola från MyMüsli. Inte min favorit.
Tre olika tryfflar idag, lite oklart vad det var i dock, men en med champagne i alla fall. Den runda i mitten var god.
Bristol pad från Penstore med lite tjockare papper. Alltid nice till mina markers.
Varm choklad ’Cru Sauvage årgångschoklad 68%’ från Chokladhuset. God! En av de godare i kalendern.
Kamomillte från English Tea Shop. Har inte smakat än, men kamomillte brukar vara gott.
Karameller med ”surprise”. Vet inte riktigt vad det var för smak, men riktigt goda var dem.

Synd det är över! Men jag har nog müsli för två veckor till eller något :p Ska bli skönt att bli av med alla kartonger också som tagit upp plats.
 
Nu är det julafton så nu får man öppna sista luckan🙂

Jag hade en förhoppning om något lite speciellt från Nivea, men det var ett cerat med röd förpackning. Det blir ingen Niveakalender nästa år.
Godiskalendern hade chokladknappar och nu hann jag fota dem innan jag slukar dem.
Någon form av oljecoctail från Lumene, jag brukar gilla dem så den är säkert bra.
Bonniers hade någon skrift om matkultur som inte verkar så intressant.

Visa bifogad fil 82382
Så tråkigt 😪. Tyska Nivea hade en fullstor Bodysoufflé i sista luckan.
20211224_173806.jpg

Enda kalendern av mina jag definitivt ska ha öven nästa år.
 
Lyko Skinderella: Ansiktskräm/serum från Dr ankerstjerne. Dyraste grejen i kalendern, och säkert kul för de som har bättre koll på hudvård än mig 😅. Inget märke jag hört talas om innan, får läsa på lite och se om det är nåt som passar mig och om det borde testas. Men skulle bli jobbigt att fortsätta använda sen, över 800kr för en förpackning känns inte riktigt försvarbart. Hur som helst kul med äntligen en fullstor förpackning oavsett innehållet!

Yves Rocher: mascara. Inget att klaga på där.

Haupt: Tomtejävel tror jag den hette?, verkar vara en svenskjävel med pepparkakssmak. Inte provat än pga var inte så godissugen imorse när jag öppnande. Och nu när jag är hemma efter lite firande är jag för mätt för att äta mer 🙈
 
Lyko Skinderella: Ansiktskräm/serum från Dr ankerstjerne. Dyraste grejen i kalendern, och säkert kul för de som har bättre koll på hudvård än mig 😅. Inget märke jag hört talas om innan, får läsa på lite och se om det är nåt som passar mig och om det borde testas. Men skulle bli jobbigt att fortsätta använda sen, över 800kr för en förpackning känns inte riktigt försvarbart. Hur som helst kul med äntligen en fullstor förpackning oavsett innehållet!

Yves Rocher: mascara. Inget att klaga på där.

Haupt: Tomtejävel tror jag den hette?, verkar vara en svenskjävel med pepparkakssmak. Inte provat än pga var inte så godissugen imorse när jag öppnande. Och nu när jag är hemma efter lite firande är jag för mätt för att äta mer 🙈

Så känner jag med en fuktmask jag fick från Sensai. Ville knappt prova den pga kostar fan 2500 i fullsize.... Den var jättetrevlig 😭
 
_20211224_050422.JPG

GlowID: I'm from Honey Mask. Jag hade ju en öppning idag också i GlowIDs kalender och det var en fullsize av en mask jag varit nyfiken på ett tag också så det ska bli roligt att prova den. Det var också en kupong med 25% i rabatt på hela butiken! :up:
 
Så vad tyckte ni om era kalendrar? Värda priset? Sugna på att köpa nästa år med? Eller blev ni sugna på någon annan kalender i tråden? :)
 
Jag tyckte The Body Shops lilla var tråkig. Inga överraskningar eller spännande produkter att testa, mest handkräm och duschkräm. Användbar? Absolut, jag kommer använda de flesta produkterna (resten fick min brorsdotter i julklapp :up:). Sammanfattning: Jag kommer välja en annan kalender nästa år pga tråkighetsfaktorn.

Jag gillade Lyko Skinderella! Spännande produkter att testa och en bra blandning! Kan tänka mig köpa nästa år!

Jag har blivit sugen på strumpkalendern och IKEA-kalendern! Och Caia! (HAHAHA, nä, skojar bara!:laugh:)
 
Så vad tyckte ni om era kalendrar? Värda priset? Sugna på att köpa nästa år med? Eller blev ni sugna på någon annan kalender i tråden? :)
Jag är supernöjd med Kicks smink! Blandat innehåll och gillar att det går att göra en full make med produkterna. Minus att kalendern känns onödigt stor så blir väldigt mycket förpackning. Kan tänka mig att köpa den nästa år igen.

Lumene var helt okej. Köpte till rabatterat pris och skulle inte köpa den till fullpris. Gillar produkterna sedan tidigare. Kommer troligtvis inte köpa nästa år, då kommer jag vilja testa någon annan med hudvård.

Nästa år vill jag ha en te-kalender!
 
Sista luckorna!

Bonuspåsen från V var körsbär tror jag, goda iaf. M var två olika sorter, de godaste dvs choklad med kakaopuder och vanilj med sött puder. Bra där!

Body shop hade en fullstor kroppssmör, så nu har jag så jag klarar mig ett par år med sånt. ;)

93B33422-6CED-47E2-B593-6E88D8E5EC69.jpeg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 667
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp