Adventskalender 2021 - öppningstråden

Allt från Body shop. Massor med bra grejer, återigen handlar det nu om att jag ska komma ihåg att använda allt…

Saknas på bilden är en blå badbomb.

8E10AF1F-1893-4049-9B5B-783BCF91AEE1.jpeg
 
Sista luckan från igår på Babor: Instant lift och Clinique: Stor handkräm.

Handkräm känns som en klassiker i kalender och vill ofta ha det men har kvar från annan kalender i fjor och i förrfjor 😅 så denna kommer jag ge bort till någon.

Allt i allt är jag nöjd med både Babor och Clinique. Kommer nog använda det mesta och det jag inte vill ha ger jag bort men det är inte så mkt ändå. Babor, tror inte jag köper den nästa år men det är mest för att jag tror jag kommer ha kvar en del ampuller och då känns det onödigt. Använder man sådant ofta, hade jag kanske köpt den igen. Clinique kanske jag köper igen om jag inte vill testa ett annat märke. Tyckte det var en bra kalender med olika produkter och bra storlek på sakerna en fick 👍

Rituals lilla, tyckte om den mer i år än i fjor och har ändå använt upp allt från den förra året. Kul att öppna med mamma med, när vi inte befinner oss i samma land är det kul att ha nått som är samma att öppna. Blir lite julstämning på oss då, tror vi kör den nästa år också.
 
Så vad tyckte ni om era kalendrar? Värda priset? Sugna på att köpa nästa år med? Eller blev ni sugna på någon annan kalender i tråden? :)

Skincity: Med den här kalendern gjorde de att de inte garanterat kommer att få sälja en kalender till mig nästa år (dvs jag kommer att kolla spoileröppning av den). Jag hade varit ok om den kostat 800kr men inte mer än det dubbla av det. Det är rätt talande att den fortfarande finns kvar att köpa på hemsidan, normalt tar den slut direkt...

GlowID: OMG! För dyr men verkligen värd sitt pris, jag är jättenöjd.

Nästa år kommer jag att hålla utkik efter Bangerheads också, det verkar vara en kalender som passar mig. Men ska jag bara köpa en blir det GlowID om de gör någon (och det lär de göra).
 
Jag är supernöjd med Bodyshopkalendern (den största). Hur mycket grejer som helst ju 😁

Jag tror dock inte att jag kan med att köpa den till mig själv nästa år (det lär liksom inte behövas påfyllning i badrumsskåpet om vi säger så 😂) men jag kan absolut tänka mig att köpa den som julklapp till en kompis.

IMG_20211225_121203.jpg
 
Jag är också jättenöjd med Yves Rochers-kalendern. Jag hade knappt testat något från det märket innan men nu upptäckt att de har massor av bra grejer!

(Ni får ursäkta, allt på bilden är inte från kalendern men jag minns inte vad som kom därifrån och vad jag fick på köpet) Den stora flaskan hårvinäger får representera den lilla flaskan vi faktiskt fick i kalendern, jag har bara redan gjort slut på den 😂)

Det fanns även en liten eyeliner med men den verkar jag ha supit bort, en bedrift med tanke på att jag bara druckit alkoholfritt de senaste månaderna.. 😅

IMG_20211225_122713.jpg
 
En annan kalender som också var superbra i år var Macs. Precis som med YR har jag knappt testat det här märket alls innan men jag blev jättekär i läppstiften! Så fina färger och så bra formula! 😍 (samma sak här, minns inte vad som kom från kalendern och vad jag fick med på köpet)

IMG_20211225_123552.jpg
 
Jag köpte en Pukka tekalender och en annan tekalender. Den första är jag nöjd med, men den andra har jag bara testat två påsar av ännu så kan inte betygsätta.

Blir garanterat tekalender nästa år, säkert mer än en. Och ikeas! Tänker att jag i alla fall då borde kunna unna mig en chokladbit om dagen i 24 dagar. Men strumpkalender är ju intressant också!

Funderade tidigare på Mymusli osv men nu när jag sett de som öppnats här inser jag att de nog inte är så vettiga för någon som gjort gastric sleeve, lite FÖR onyttiga, så det känns bra att andra öppnat istället för mig! :D
 
Jag köpte en Pukka tekalender och en annan tekalender. Den första är jag nöjd med, men den andra har jag bara testat två påsar av ännu så kan inte betygsätta.

Blir garanterat tekalender nästa år, säkert mer än en. Och ikeas! Tänker att jag i alla fall då borde kunna unna mig en chokladbit om dagen i 24 dagar. Men strumpkalender är ju intressant också!

Funderade tidigare på Mymusli osv men nu när jag sett de som öppnats här inser jag att de nog inte är så vettiga för någon som gjort gastric sleeve, lite FÖR onyttiga, så det känns bra att andra öppnat istället för mig! :D

Just ja, IKEAs blir det garanterat igen. Chokladen är helt ok och en går ju med vinst, presentkorten är ju mer värda en vad en betalar för kalendern :D
 
Just ja, IKEAs blir det garanterat igen. Chokladen är helt ok och en går ju med vinst, presentkorten är ju mer värda en vad en betalar för kalendern :D
Jag köpte två, en till mamma och en till mig... sedan kom jag på att jag inte borde äta det ännu så jag gav bort den, presentkorten fick jag dock, så jag köpte alltså en kalender för 79 och fick tillbaka presentkort på 100. Tja, visst hade jag velat smaka chokladen, men känner att jag gjorde nog lite av en en vinst ändå här :D Bäde med presentkorten och att jag inte käkade chokladen redan! :)
 
Nu har sista luckan i min Feelunique-kalender öppnats, känns väldigt vemodigt! De sista tre luckorna var absolut de bästa, lucka 23 innehöll en liten Elemis Pro-Collagen Oxygenating Night Cream (i Lookfantastic var man bortskämd med fullstorlekar med dagversionen och sedan nattversionen tidigare år, men det är ändå najs!). Lucka 24 innehöll en liten Baume De Rose från By Terry som jag aldrig testat innan, men varit för snål för. Och lucka 25 innehöll nåt slags sheetmask och en ögonskuggpalett från Huda Beauty, som jag är väldigt taggad på. :love: Nude Rich Obsessions.
huda_beauty_nude_obsessions_palette_rich_10g_1570701998_main.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 664
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp