Adventskalender 2021 - öppningstråden

Idag innehöll Bonniers kalender ett urval av Jan Stenmark. Lumene var en ögonkräm som jag tror är full storlek, Nivea ett volymschampo som verkar intressant, jag hoppas på ett balsam i samma serie.
Godiskalendern innehöll en påse med colakatter som tyvärr inte hann förevigas.
492FC81F-A4ED-4A16-9C7D-16CC8A27A0AF.jpeg
 
C96476E2-D173-4487-A53B-306F310A8CDE.jpeg

Jag är rätt säker på att det är rumsdoft, och jag tror påsen ska fortsätta vara försluten :laugh: luktar gott men så märklig grej, undrar om det är miljötänk? Står att det är vermikulit och olja i och påsen är papper. Känns väl spontant bättre än glasburk/plastlock/träpinnar men aningens svårmöblerad kanske :p satte dag tvås kåd-doft i badrummet på prov och den kommer bytas ut mot denna snarast :)
 
Fick en Hydra setting spray från Illamasqua i Lookfantastic kalendern. Inte ett märke jag känner igen så ska bli intressant att testa, använder annars urban decay.

Jag har inte testat just den produkten, men Illamasqua är hands down ett av mina favoritmärken när det gäller smink. (Så frustrerad och besviken över att de köpts upp av THG..men det är lite ot.) Hoppas att du gillar den :)
 
På tal om pralinkalendrar så har AD70 och den lokala pralinmakaren samma, fast med olika tryck. Jag har mina liggande, men vi har redan noterat att en av sambons praliner ligger ovanpå facken (efter frakten). Själva kartongen är liksom högre än plasten = utrymme ovanför plastdelen vilket möjliggör för pralinerna att hoppa runt liksom. Håller med om att jag önskat en lista över sorterna också, även om AD70 är lätt att kolla upp på hemsidan iom att de har himla bra bilder.

Kan tipsa om att plocka upp pralinerna med en tång (typ grilltång av smal modell) i plast. Funkar fint om en är försiktig!

Supernöjd med själva pralinerna, dock.
 
Och hur vet man vad pralinen innehåller? Jag tycker att de är goda och vackra (hittills) men jag saknar beskrivning i varje lucka. Självklart känner man smaken på vissa, som gårdagens 'lussebulle', men de skulle verkligen tjäna på en innehållsdeklaration i varje lucka.

Ja en vän sa också det!
@gammalek ja, jag saknar också det. Om man tycker någon är extra god vill man ju kanske veta det för att kunna beställa fler någon gång, det är ju egentligen omöjligt nu.
"Min" pralintillverkare hade en QR-kod med beskrivningarna tror jag, (och skulle egentligen haft lösblad med) så man kan de smak :)

Inte för att jag använt den men tyckte det var en bra idé.
 
_20211204_064845.JPG


Skincity: Babor regöring... jag börjar förstå varför folk är besvikna på den här kalendern. Inte dålig produkt men väl snålt med en rengöring i provförpackning. Ok om det hade varit super travel size men inte så här liten.
GlowID: Cosrx Snail Mucin Power Essence, ett nytt favoritmärke och -produkt, essensen är enormt återfuktande.
IKEA: Kokospralin... nej. Men det är för att jag inte gillar kokos :laugh:
 
Dagens lucka 4:

Müsli med hallon/mörk choklad från. MyMuesli. Får ge den en chans!
Lovande te från Kahls
Doftpåse från Sniphs till garderoben. Tycker ändå rumsdoften med tallbarr var godare 😅
Body serum från Monsun i Kicks Hudvård
Bodylotion från Clarins och cleanser från Medik8 från Nordicfeel-kalendrarna
Micellärschampo från Schwarzkopf
Läppbalsamkräm från Elizabeth Arden i zalandos
Läppstift i taupe från Mac (måste prova det under dagen, det kan nog bli lite för mörkt på mig)
Kamomillrengöring i krämform från Bodyshop, plus en rengöringsduk för ansiktet. Jag älskar den flytande rengöringen i samma serie så det ska bli kul att testa den här också.

Och till sist - karamelliserad lökchutney från Cartwright & Butlerkalendern. Vad gör jag med en sån? Någon som är duktig i köket? @athena_arabians?

IMG_20211204_084315.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 672
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp