Adventskalender 2021 - öppningstråden

A02D2066-61E7-4057-97FB-E5C41836B26A.jpeg


Fortsätter med fantastiska strumpor i glada färger. Christmas lakritsen är en favorit och lökchutney får vi pröva oss fram till vad den ska användas till.
 
Har ingen aning om vad M skulle smaka idag. Efter fyra luckor är jag lätt besviken. Men, men, det var en chansning. V var lakrits med kanelpuder, inte gott. Typiskt att jag fick så många i just den smaken. Kinder mumsig choklad som vanligt.

Vitamin E-mask från Body shop. Aldrig testat nåt sånt, får se om jag vågar. ;)

Tortyrredskap från nagellackskalendern, vem vill hyvla i hud? :eek:

CEC80BDE-DAA7-415D-950B-6A5B2A8C89FA.jpeg
 
Men sedär! Vi har samma nagellackskalender, det hade jag missat. Om nån kan klura ut vad det där verktyget är till för är jag tacksam, jag begriper inte alls vad jag ska med det till…
Alltså mina gissningar är att man typ ska fiska upp glittret ur burken på nåt sätt. Eller så är det nån slags nagelbandspillare (finns förmodligen nåt bättre ord, men har för mig att det finns nåt sånt verktyg. Dock aldrig nåt jag använt själv).
Har nagellacken varit bra? Jag tänkte testa det rosa och ta glittret uppepå igår kväll framför tvn. Men blev sugen på glass och kolasås så ställde mig i köket och fixade det istället 😇 Får bli provmålning ikväll istället 😊

Åh såg nu att @cili hade en förklaring på vad det var! Får testa att pilla lite på naglarna/huden med den ikväll också.
 
Alltså mina gissningar är att man typ ska fiska upp glittret ur burken på nåt sätt. Eller så är det nån slags nagelbandspillare (finns förmodligen nåt bättre ord, men har för mig att det finns nåt sånt verktyg. Dock aldrig nåt jag använt själv).
Har nagellacken varit bra? Jag tänkte testa det rosa och ta glittret uppepå igår kväll framför tvn. Men blev sugen på glass och kolasås så ställde mig i köket och fixade det istället 😇 Får bli provmålning ikväll istället 😊

Åh såg nu att @cili hade en förklaring på vad det var! Får testa att pilla lite på naglarna/huden med den ikväll också.
Försökte förklara lite tydligare hur man använder den, men kom på att det var enklast att bara leta upp en bild 😅
Skärmavbild 2021-12-04 kl. 10.58.59.png
 
Dagens varm choklad var Strawberry White Hot Chocolate. Åter smak som varm milkshake, men nu när jag var beredd var det ok.
Ingen vinst på triss.
Pralinen från Johannas choklad var chilli. Det gillar jag inte, så den blev inte uppäten, smakade bara ett hörn för att kolla att jag gissat rätt pralin efter bilderna.
 
Yves: sån där konstigt vatten, michellar
N&N: nipplecovers - kommer nog inte använda, varför ska dessa härligheter täckas liksom när boobsen ändå ska vara fria 😂🤷🏻‍♀️
Mr C: kanelkola. Nja, denna var inte någon favorit.
Ad70: smakar pepparkaka, vet inte om det är rätt pralin för dagen 🤷🏻‍♀️😂 ganska god
Mumin: du får se - rooibos, kronblad av solros (igen), arom av chokladtårta.
IMG_20211204_104039.jpg
 
Dagens fångst;

Micellärvatten för sminkborttagning från Yves Rocher, står att den är för normal/blandhy så kan ju vara något att ta med på resor och dylikt, kanske :)

Från Lykos 24K fick jag en mascara från Pür, Big look med arganolja. Synd den är så svart, jag använder bara mörkbruna då svart oftast blir för hårt på mig. Pür är annars ett märke jag vill testa, men då ffa deras 4-1 crème :)

Från Haupts blev det, som @Unafraid redan nämnt, heta svenskjävlar 😅😅 Jag klarade tyvärr bara en tugga innan resten fick åka i sopkorgen 🙈 Nu försöker jag glömma den med kaffe 😂

IMG_20211204_114921.jpg
 
Alltså mina gissningar är att man typ ska fiska upp glittret ur burken på nåt sätt. Eller så är det nån slags nagelbandspillare (finns förmodligen nåt bättre ord, men har för mig att det finns nåt sånt verktyg. Dock aldrig nåt jag använt själv).
Har nagellacken varit bra? Jag tänkte testa det rosa och ta glittret uppepå igår kväll framför tvn. Men blev sugen på glass och kolasås så ställde mig i köket och fixade det istället 😇 Får bli provmålning ikväll istället 😊

Åh såg nu att @cili hade en förklaring på vad det var! Får testa att pilla lite på naglarna/huden med den ikväll också.

Jag tycker att nagellacken varit sådär. Ångrar att jag inte köpte essies istället. Penseln känns supertunn och lacket höll inte ens en dag. :(
 
Jag tycker att nagellacken varit sådär. Ångrar att jag inte köpte essies istället. Penseln känns supertunn och lacket höll inte ens en dag. :(
Vad trist 😔 Men bra att veta redan innan, får grunda med underlack och köra överlack uppepå och hoppas att det kanske håller nån dag extra då.

Blir lite nervös inför att prova min heta svenskjävel när jag läser vad ni skriver, tror jag skippar att göra det nu före jag ska äta lunch åtminstone 😅 @Serena87 @Unafraid Får prova den ikväll tillsammans med nagelmålandet och ha något redo att skölja ner den med sen 😁 Men jag gillar de vanliga, är dock inte van att äta godis med chili i...
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 672
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp