Adventskalender 2021 - öppningstråden

6D0AF11C-7CD2-4D3C-AE90-F45ACD34AE88.jpeg


Jordgubbs- och chokladmüsli, helt ok tycker jag.

Jordgubbssmak som varm choklad, det var nog ännu värre än apelsinsmaken :p Väldigt, väldigt söt.

Nostalgipenna från Penstore med olika färger. Jag behöver fler bläckpennor så det blev bra.

Lakrits/citron från Karamelleriet. Inte min favorit, varken lakrits eller kombinationen. Men såklart åts de upp ;)

Moodpills med salt karamell, god!

Sedan har jag inte smakar dagens te, eller gårdagens för den delen. Har inte heller smakat gårdagens varm choklad (cappuccino) eller gårdagens müsli (granola med torkade björnvär osv). Fick inte mycket gjort igår :p
 
Vad trist 😔 Men bra att veta redan innan, får grunda med underlack och köra överlack uppepå och hoppas att det kanske håller nån dag extra då.

Blir lite nervös inför att prova min heta svenskjävel när jag läser vad ni skriver, tror jag skippar att göra det nu före jag ska äta lunch åtminstone 😅 @Serena87 @Unafraid Får prova den ikväll tillsammans med nagelmålandet och ha något redo att skölja ner den med sen 😁 Men jag gillar de vanliga, är dock inte van att äta godis med chili i...
Tips, ta små tuggor och vänta en stund mellan varje tugga, styrkan kommer efter en stund :p jag gillar chili, men det var nästan på gränsen! Dom är dock väldigt goda, det var nog därför jag åt upp en hel 😅
 
Nä, vad säger ni? Ska vi köra en tråd med recensioner på grejerna från kalendrarna (främst skönhetsgrejerna kanske, tror inte det finns någon sådan tråd alls?)? Den här tråden är snart uppe i 300 inlägg och vi är bara på dag 4 😂
 
Hämtade ut min Clinique-kalender ikväll och öppnade genast lucka 1-4. Först hade jag tänkt att jag skulle öppna alla luckorna, men jag har inget skriande behov av produkterna, utan är mest allmänt nyfiken på märket, så jag kommer fortsätta öppna dagligen.

Jag fick en ögonkräm (?), en rengöring, en fuktkräm och en skrubbkräm. Tror jag…

På ögonkrämen står det ”break spheres before applying” och jag fattar inte alls vad de menar.

Likaså ska man tydligen kunna ha fuktkrämen både under och ovanpå sminket, vilket förvirrar mig. Har man ovanpå smetar man väl ut allt smink? Känner mig som 20 år igen (ja, jag var lite sen att börja med smink).

18CB4040-4D2D-4DD6-B60D-2728B5E59A77.jpeg
 
@Habina
"Use your finger to break the pink and green spheres suspended in the cushioned gel before applying under your eyes and on lids." Det är inte så att det är små typ bubblor i krämen, att du ska pressa sönder dessa?

https://www.clinique.co.uk/thewink/pretty-easy-3-ways-refresh-your-eyes
Såg ut som det på en av bilderna :)

Mvh har ingen aning men gillar att söka information om saker som inte rör mig:o
:D

Aha! Det kanske det är. Tuben är så liten så det är svårt att se. Det får nog bli en hudvårds- och sminkskola sen. :laugh:
 
Dagens Nivea var.... En pepparkaksform, julstjärna tror jag :D
Lite märkligt men!
I en skönhets(?)kalender? Den hade jag också blivit förvånad över 😂

Äh vi får väl starta en ny om (när) den här blir full 😁
Det här blir en ny evighetstråd om vi dessutom ska recensera allt här 😅

Gode tid så goda! Fantastiska! :love:
Men eller hur! Hur goda som helst 😍 och vi måste snacka om burken! Hur fin är inte den?
 
Gårdagens och dagens Rituals. Igår, Badolja, sandalwood and orange, luktar mkt men juligt å gott. Idag, duschkräm, lukten heter Serendipity. Lite osäker på vad jag tycker om denna doft, först luktar den jättegott,... sen lite väl manligt också avslutar den med att lukta lite tant? :cautious::laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 967
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 672
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp