Adventskalender 2021 - öppningstråden

BF05E6F0-950B-44E5-8D1E-6D260FAFF2FD.jpeg


Jag öppnade hela invinsibobble kalendern igår, svåra luckor att öppna tillsammans med att kalenderns var skadad gjorde att jag gav upp att bara få upp en lucka i taget.
 
Yves Rocher bjöd på en reparationsschampo för skadat hår, utan sulfater.
Haupt hade sötlakrits med chokladöverdrag som smakade blommor. Helt okej, den slank ner 😁 Men tycker det är lite märkligt med blommor, smaken dröjer kvar också 😋
Från Lykos 24K fick jag två minis från Shiseido, en upplyftande kräm och ett aktiverande/energigivende serum. Aldrig testat något från Shiseido innan, vågar jag? Tänk om de är sådär superbra och sen har jag ändå inte råd att köpa fullsize sen 😅🙈 Fast jag lämnar nog inte mina trotjänare från Exuviance ändå ❤️ Ett icke-problem då? 🤔
IMG_20211205_103744.jpg
 
Yves Rocher bjöd på en reparationsschampo för skadat hår, utan sulfater.
Haupt hade sötlakrits med chokladöverdrag som smakade blommor. Helt okej, den slank ner 😁 Men tycker det är lite märkligt med blommor, smaken dröjer kvar också 😋
Från Lykos 24K fick jag två minis från Shiseido, en upplyftande kräm och ett aktiverande/energigivende serum. Aldrig testat något från Shiseido innan, vågar jag? Tänk om de är sådär superbra och sen har jag ändå inte råd att köpa fullsize sen 😅🙈 Fast jag lämnar nog inte mina trotjänare från Exuviance ändå ❤️ Ett icke-problem då? 🤔Visa bifogad fil 80922

Jag tycker Shiseido är bra men inte värd priset. Jag hade använt och njutit av produkterna medans de varar.

Edit: Serumet är väldigt härligt och räcker länge.
 
557A893B-A0A1-4E4A-A426-CA8FE5322EE5.jpeg


Jag var inte hemma igår så jag fick öppna två luckor idag :D

I låda nummer 4. låg det en ekologisk ”bath lily” som luktar jättegott. Vet inte om det är tänkt att den ska lukta (varför skulle den göra det?) eller om den tagit lukt av kalendern, men gott hur som helst!

Idag i låda nummer 5. låg det ett body butter med mango. Luktar himmelskt!! 😍
 
5EFB4487-7E7D-4FF0-93CC-8EC74417E2C5.jpeg


Ok… ”Sweet vanilla bread” från English Tea Shop, spännande smak :p Ska testa senare ikväll.
Nu på morgonen blev det varm choklad med 64% Manjari. Helt ok.
Karameller med fläder, malt och florsocker. Lite sockerchock, men goda.
Müsli med mango och passionsfrukt, helt ok.
Och penna från Penstore med lite tjockare spets. Gillar.
Chokladpralin med glögg. Ingen favorit.
 
Jag ligger efter, som vanligt 😅 så idag har jag öppnat lucka 2-5 😄

Penstore: fina pennor men för mig inga önskvärda färger. Just den där gröna och röda är ju så standard att jag redan har massa sånt. Men men, så kan det gå 😆

Bonniers: Mönster/guide till stt sticka vantar är väl alltid bra att ha, även om jag föredrar att virka. Flints berättelser blir kul. De små bilderböckerna är inte riktigt min grej men passar säker andra 😊

Praliner: åh så goda de ser ut. Tre glittriga kulor och ett jättefint hjärta i en väldigt djup röd färg. Dessa kommer jag nog äta idag, så de inte blir dåliga 🤪

Övrig choklad: Smarties är spot on, älskar chokladfigurer med Smarties i och vanliga Smarties är också goda. Lindt ser spännande ut, jag har bara provat lindor-kulorna av dessa förut. Chokladfigurerna är bara chokladfigurer men det är kul det med 😁

IMG_20211205_142824.jpg
 
Och närbild på pralinerna bara för att de är så goda :love: Smakerna passion/vanilj, salt kola med brynt smör, körsbär/mandel och björnbär/citron :d

Visa bifogad fil 80946
Salt kola med brynt smör låter ju hur underbart som helst! (Jag är lite avis på Smarties kalendern också, ska jag ha nån ätbar nästa år blir det nog en sådan)

Mina idag;
Haupt, sötlakrits med vit choklad smaksatt med 50 blommor. Lät inte så gott men var ändå ätbar.
Nagellack, mörklila
Yves Rocher, schampo
Lyko, Hårband att använda med tex ansiktsmasker
En bra öppningsdag 😊

Idag ska jag testa hårvinägern från Yves Rocher igen. Provade igår och den luktade som ni andra nämnt väldigt gott! Men jag märkte ingen större skillnad efteråt, kanske hade för lite. Googlade lite på konceptet "hårskölj/surskölj" och då verkade det som att man ska ösa på rejält med produkt. Igår tog jag kanske 1/3 av flaskan till mitt hår som går strax under axlarna. Så känns dyrt att köpa fler från YR för att använda upp efter bara två duschar, men jag har läst att man kan göra egen skölj med äppelcidervinäger och då blir det ju inte alls lika dyrt. Så det är faktiskt en anledning till att jag gillar kalendrar och prova grejer, man lär sig lite nya tips och trix vissa dagar 😊
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 678
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp