Adventskalender 2021 - öppningstråden

IMG_20211203_164556658.jpg

Salted caramel i första luckan var jättegoda,påminner mycket om karamellpopcornen jag ibland köper å typ ICA och som gjorde att jag fick upp ögonen för smaksatta popcorn överhuvudtaget (de är enda sorten jag ätit hittils också :p)

Caramel & Belgian choklad i lucka två var precis i den stilen jag hoppades skulle vara i kalendern, goda! Hade passat bra med en större påse till ett glas rött!

Banoffee pie i lucka tre var verkligen ingen favorit, smakar för mycket banan 🍌(vilket jag inte gillar, svårt då!:laugh:) Men ändå kul med en variation av smaker. Ställde den skålen närmast dottern :angel:
 
986D9FD9-446F-4701-9921-F96E371BC250.jpeg

Taps Beery Christmas. En pale ale i lucka ett och en Belgisk veteöl i andra. Gillar generellt inte veteöl men ”belgisk” räddade det för mig :p palen var en pale ale, varken mer eller mindre, kändes ändå som en mjuk och fin start på det :) sniphs kalender har jag glömt att öppna :o
 
Rumsdoft och parfymprov i sniph, börjar bli lite orolig att unisex i det här fallet är för (stereotypiskt/traditionellt)maskulint för mig 😬 rumsdoften är helt okej men vet inte om jag vill att mitt hem ska lukta kåda när jag själv vill lukta blomma :laugh: parfymen är lite skarp men verkar lägga sig och bli bättre(som så ofta). Försöker motstå frestelsen att slita upp resten av kalendern nu :p
 
Yves: body lotion som tidigare nämnts, luktar ganska gott tycker jag
N&N: 2 i 1 massage lubricant luktar glidmedel, vettefan om den är så sexig att massera med 😂🙈
Mr C: saltkola tryffel. Inte min favorit, god men inte bäst.
Ad70: typ päronkladd i? God iaf :)
Mumin: du är härlig - svart te, kronblad av solros, arom av smultron. Väldigt gott!
IMG_20211203_205959.jpg
 
Jag är för övrigt inte nöjd med AD70s låda. Den kan stå upp (finns stöd på baksidan för det), men lådan är för "djup" så praliner från andra luckor trillar ner i den öppnade. Plus att luckorna är väldigt svåröppnade.
Visa bifogad fil 80784
Så tråkigt, tror det är exakt samma låda men med annan front på min chokladkalender och jag tycker också de är lite svåra att plocka upp, har inte försökt ställ den upp, men alla har än så länge legat kvar på rätt ställe i alla fall. Men kan tänka mig att den lätt blir kaos vid eventuell frakt!
 
Så tråkigt, tror det är exakt samma låda men med annan front på min chokladkalender och jag tycker också de är lite svåra att plocka upp, har inte försökt ställ den upp, men alla har än så länge legat kvar på rätt ställe i alla fall. Men kan tänka mig att den lätt blir kaos vid eventuell frakt!
Ja nu när jag försökt vända och lägga rätt om då var tre praliner trasiga :(
 
Jag är för övrigt inte nöjd med AD70s låda. Den kan stå upp (finns stöd på baksidan för det), men lådan är för "djup" så praliner från andra luckor trillar ner i den öppnade. Plus att luckorna är väldigt svåröppnade.
Visa bifogad fil 80784
Och hur vet man vad pralinen innehåller? Jag tycker att de är goda och vackra (hittills) men jag saknar beskrivning i varje lucka. Självklart känner man smaken på vissa, som gårdagens 'lussebulle', men de skulle verkligen tjäna på en innehållsdeklaration i varje lucka.
 
Rumsdoft och parfymprov i sniph, börjar bli lite orolig att unisex i det här fallet är för (stereotypiskt/traditionellt)maskulint för mig 😬 rumsdoften är helt okej men vet inte om jag vill att mitt hem ska lukta kåda när jag själv vill lukta blomma :laugh: parfymen är lite skarp men verkar lägga sig och bli bättre(som så ofta). Försöker motstå frestelsen att slita upp resten av kalendern nu :p

Det där har jag aldrig förstått… Köpte en unisex deodorant och den luktade som pappa dvs tallbarr. Finns typ ingen mer maskulin lukt enligt mig. :down:
 
Lite ot, men maila de AD70 och fick svar inom 10 min! De erbjöd en ny ask med 24 st eller återbetalning, men jag skrev att det räcker med nått som täcker de fyra som är trasiga, men blir det fler säger jag ju inte nej! Jag är inte mycket för att försöka kräma ut så mycket som möjligt av små företag, är ju själv en sådan :) men känns skönt de var så tillmötesgående!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 672
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp