Sv: Adopterad vovve?
Vi har tagit hand om två hundar via organisationer som hjälper gatuhundar...en från Spanien och en från Irland...båda dessa hundar var helt fantastiska hundar...
Dessutom tog vi hand om en "upphittad" hund när vi bodde i USA, denna var misshandlad och i dåligt skick...Hon var den mest fantastiska hund jag någonsin träffat på
, vi gjorde alla vaccineringar och tester för att få ta henne hem till Sverige...
Vi var dock tvugna att invänta antikroppstestet för rabies, men vi flyttade hem till Sverige innan och försökte gardera oss för alla eventualiteter då en kollega till min man erbjöd sig att ta hand om henne tills resan till Sverige kunde ske...BIG MISTAKE...lita aldrig på en amerikanare. Han gav bort henne till första bästa människa som stannade till på ranchen
Jag har sedan dess kontaktat alla veterinärer och rescue centers i hela Texas...hon är chippad och registrerad på mig så kanske en dag...
Så att såga hittehundar...skulle jag aldrig göra. Många gånger visar dessa hundar en tacksamhet långt utöver det vanliga...och jag skulle aldrig tveka att rädda en hund igen..oavsett Sverige eller annat land. Se bara till att kolla upp föreingens seriositet...
Själv skulle jag vilja rädda en Greyhound från Irland...men min andra hälft vägrar då han tycker dom ser ut som stor råttor
Jag har haft hundar hela mitt liv svenska, utländska, rescue hundar, rasrena svenskuppfödda, champions bla bla...
Alla hundar är fantastiska på sitt vis...
Just nu har jag en svenskfödd oreg. Jack Russel och har en Basset Hound bokad till våren...
En hund med gott och vänligt temperament ät viktigast för mig...
Och dom allra flesta räddningshundar jag träffat är jätte trevliga hundar...