Äckligt om vin!!!

Tingeling

Trådstartare
Nu har det kommit fram att när du blir kass av vin, så kan det bero på att druvorna är vattnade med otjänligt vatten!!
Så jäkla äckligt!!! Jag köper endast bär som är plockade i Sverige efter det kom fram att de vattnar bären med vatten som innehåller e-koli bakterier!!!
Nu även samma sak med vin alltså!!!
Så här kommer det enbart att drickas ekologiskt framöver!!

Sv: Äckligt om vin!!!

Nu har det kommit fram att när du blir kass av vin, så kan det bero på att druvorna är vattnade med otjänligt vatten!!
Så jäkla äckligt!!! Jag köper endast bär som är plockade i Sverige efter det kom fram att de vattnar bären med vatten som innehåller e-koli bakterier!!!

njae...

Jag gödslar mina grönsaksland med hästgödsel. Det är massor av bajsbakterier i det.

Skulle vi använda dricksvatten till att odla mat med skulle det vara en katastof för hungern i världen och det skulle dessutom inte växa så värst.

Dessutom är väl naturgödsel väldigt ekologiskt?

Men det har gjorts tester som visar att vissa viner är kassa pga att de innehåller bakterier som vi inte mår bra av.
Om all odlad mat skulle innehålla det, så skulle vi väl bli sjuka oftare?
Sedan vet jag inte exakt vad det vattnet som de vattnar med innehåller,
men min fantasi är inte nöjd :eek:

Allt vin utom ekologiskt är ju hemskt besprutat, det mår man nog inte heller så bra av i längden.

Men det har gjorts tester som visar att vissa viner är kassa pga att de innehåller bakterier som vi inte mår bra av.
Om all odlad mat skulle innehålla det, så skulle vi väl bli sjuka oftare?
Sedan vet jag inte exakt vad det vattnet som de vattnar med innehåller,
men min fantasi är inte nöjd :eek:

Så du menar att det finns viner som innehåller e-colibakterier?
Det har gått mig förbi.

Låter osannolikt eftersom de ju då inte skulle klassas som tjänliga som människoföda?

Källa?

Associerar direkt till de där ekologiska groddarna från Tyskland som spred e-coli... Var det förra året eller året innan? Ska jag vara helt tvärsäker på all mat måste jag nog odla den själv, och även det blir problematiskt med all skit som regnar ned på åkrarna, sprids längs väggrenarna, och i vattendragen.

Försöker undvika sådant som är alltför besprutat i alla fall.

....................

Associerar direkt till de där ekologiska groddarna från Tyskland som spred e-coli... Var det förra året eller året innan? Ska jag vara helt tvärsäker på all mat måste jag nog odla den själv, och även det blir problematiskt med all skit som regnar ned på åkrarna, sprids längs väggrenarna, och i vattendragen.

Försöker undvika sådant som är alltför besprutat i alla fall.

var inte dom från Egypten, ursprungligen? Tyskland hade importerat produkten och den såldes där?

1. Det är inga enorma mängder du får i dig om du har en vettig alkoholkonsumtion
2. Alkohol är ett gift som påverkar dig betydligt mer negativt än bekämpningsmedelsresterna
3. Mängden bekämpningsmedel som används vid konventionell vinodling är fruktansvärd. För miljöns skull är det att föredra att välja ekologiskt när det gäller en sån lyxvara som vin

Jag tänker faktiskt också att vin ändå inte är något man dricker för att det är så nyttigt. Dessutom dricker man ju ändå ganska små mängder, om man tex jämför med vatten (där ju kaffe och te också måste räknas in).

Om man verkligen är missbrukare, så tror jag inte heller att bekämpningsmedlen är den största hälsorisken.

Men det är klart att det inte SKA finnas rester av bekämpningsmedel i något livsmedel. Och att det ofta vore bättre om man helt kunde klara sig utan bekämpningsmedel vid odlingen.

Pesticider. Problemet som jag ser det är att vin inte behöver en innehållsförteckning, eftersom det inte är livsmedelsklassat. Som allergiker skulle jag vilja det. Smaktillsatser och rester av bekämpningsmedel är inte så kul, å andra sidan är det gott.

2. Alkohol är ett gift som påverkar dig betydligt mer negativt än bekämpningsmedelsresterna

Fast nä. Alkoholen bryts ned i kroppen och lämnar kroppen. Många pesticider och bekämpningsmedel av olika typer lagras in i kroppen, ackumuleras och du ger dem vidare till ditt foster när/om du blir gravid, och då får fostret mycket hög koncentration av ämnena. De kan påverka hormoner, utveckling, allergier och allt möjligt.

Givetvis är en för hög alkoholkonsumtion mycket negativ för kroppen men du kan ändå inte jämföra de två så där.

Nu verkar det ju som att TS missuppfattat detta med "bajsbakterier", men hypotetiskt undrar jag om bakterierna ändå skulle kunna överleva vinprocessen, jäsningen och lagringen? Skulle man kunna hitta E-coli i en vinflaska eller är det bara på den färska druvan de överlever?

Det undrar jag också. Förfarandet att låta något jäsa och bilda alkohol är ju en konserveringsprocess.

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 798
Senast: Oh_really
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 641
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 207
Senast: isafore
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama