Sv: Abort

Tydligen är det inte vanligt, men jag har fått infart satt ganska omgående. Vid ena aborten försöktes det med både citodon och intramuskulärt först, men det var ingen ide. Till slut var jag knappt kontaktbar så då var det bara att pumpa in så mycket ketogan läkaren tillät. Personalen var faktiskt riktigt bra. Varken de eller jag kunde veta att smärtan skulle komma så fort och intensivt. Den gick från 1 till 10 på nolltid. De gjorde nog vad de kunde.

Jag är tyvärr alldeles för okänslig för smärtlindring, men det visste vi ju inte då.
 
Sv: Abort

Jag o flertalet av mina vänner har gjort medecinsk.

Jämfört med mina vänner verkar jag ha fått den överdjävligaste aborten av alla, har nog aldrig haft så ont i mitt liv tror jag:(

Jag låg i ett rum ihoå med en annan tjej o hon liksom jag låg o tokgrät/skrek för det var så sjuka smärtor.

Bm innan hade sagt att de flesta klarar sig med ipren, jag höll på att NITA henne kan jag lova!

Till slut fick jag (när jag släpat mig ut i korridoren på alla 4) morfin o då gick ajg från 10-1 på två sekunder:smirk: varför kunde man inte fått det tidigare liksom?

Efter detta kommer jag aldrig aldrig i mitt liv föda vaginalt, om det gör lika ont som en abort så gör jag det bara inte!

Fy jag råder absolut INGEN att göra detta efter min vidriga upplevelse, mina vänner som gjort det upplever det på liknande sätt fast inte lika urvidrigt ont.
 
Sv: Abort

Ipren?

Det hjälper ju inte ens mot lite huvudvärk. Jag undrar vem som klarar sig med ipren egentligen.
 
Sv: Abort

Jag har gjort en kirurgisk abort, inga besvär eller problem. Skulle jag göra det igen så skulle det även då bli kirurgisk. Risken finns väl fortfarande om man gör medicinsk att man måste in och skrapas.
 
Sv: Abort

Tack igen för alla svar! :)

Jag var och gjorde VUL igår och fick en tid nästa vecka för kirurgisk abort, läkaren ville att jag skulle göra medicinsk men efter att ha läst era skräckhistorier så stod jag på mig ;) Det kändes plötsligt mycket mer verkligt när man såg den lilla bönan och det lilla hjärtat som pickade, men det är ändå svårt att fatta att det verkligen finns något där inne...

Så nu är det bara en dryg veckas lång väntan kvar...
 
Sv: Abort

Jag har gjort en kirurgisk abort. Efteråt hade jag "mensvärk" och blödningar som vid en kraftigare mens, vilket jag antar är normalt. "Mensvärken" försvann med Ipren, och var helt borta efter ett par dagar, och blödningen höll på ungefär lika länge som en normal mens.

Lycka till - väntan före aborten tycker jag var det värsta, sedan kan det liksom bara bli bättre! Jag kände en stor lättnad när det hela var över.
 
Sv: Abort

Gjorde en medicinsk. Men min kropp är lite "extrem" vad gäller hormoner, ju mer jag får, ju bättre mår jag. Så jag mådde inte dåligt av pillrena, alls. Jobbigt att svälja alla tre bara (det är längesedan).

Ipren tror jag inte någon fick på SESAM, det var stolpiller, citodon eller något. Hjälpte dock inte helt så jag fick även en spruta med morfin och då spydde jag men sedan var ALL smärta borta.

Blödde väl ganska länge men inte så mkt så det var inte särskilt "besvärligt".

Så jag hade en "bra" medicinsk.

Jag var inne väldigt tidigt, antar att det är lättare då.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle vilja diskutera läkarstudenter som inte vill vara med på obligatoriska moment under utbildningen pga moraliska, religiösa...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 976
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 423
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Snart dags att börja på babysim! Men vad ska lillen ha på sig? Finns ju en uppsjö olika modeller på badbyxor/blöjor. Både engångs och...
Svar
18
· Visningar
926
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp