• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 619
N

nathalieuhlan

alltså.. jag har verkligen letat och räknat min tiks tissar nu :o hon har bara 9, :O är det normalt? ska dom inte ha 8 ? :o:o:o

Sv: 9 tissar?

Vad brukar det vara emellan?
Är det olika på olika raser?

Det här var intressant :)

Jag trodde alla hade samma antal.

Jag har för mig att en tråd lades ut om detta för inte så värst länge sedan men fick ytterst dåligt med svar.

Jag har hundar med både åtta, nio och tio "tissar":D
Och jag funderar lite på hur det kommer sig att det är olika?
Hur nedärvs antalet?

Jag kan förstå olika antal, som 8 eller 10, men udda .Det känns kostigt att det inte är liksidigt.

Det slog mig nu att massa människor också har olika. :idea:

Men hästar då?Har aldrig hört någon som har 3 st tex. Finns det?

Ingen aning om hästar har olika. :crazy:

Men jag vet om iaf två som jag kkänner som har tre tuttar:D
Även om den ena inte är till fullo utvecklad. :D

Jag är inte så insatt i ämnet men vad jag förstått så är det fullt normalt med i alla fall 8-10 (kanske fler/färre också?), även att de sitter lite ojämt också.

Det är inte heller ovanligt att tex kossor har någon extra spene som är dåligt utvecklad, men det kommer ingen mjölk ur den som det väl gör ur alla hos hunden?

Liknande trådar

Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 282
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 704
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 186
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka