Sv: 8 månader - hur var din vovve då?
Min hund har hunnit fylla 1 år och snart 2 månader. När han var åtta månader var han som en ängel. Har jag för mej, känns väldigt längesen
Då gick vi en miljökurs och höll uppe tränandet mer än vad vi gjort nu under vintern. Han var kontaktsökande, men ofta disträ och hade ingen riktig "på"knapp. Var liksom grå. Inget var kul och inget var tråkigt. Ganska svårmotiverad och man fick verkligen KÄMPA för att få igång honom.
Skillnaden som jag kan se på halvåret som gått är att han är mer självständig än han varit tidigare, gör längre "lovar" ifrån mej och jag får verkligen träna mitt tålamod och vara konsekvent. Bita mej i tungan vissa gånger.
Däremot märks det att hans förmåga att jobba längre också har ökat. Han klarar betydligt längre träningspass än tidigare och är mer alert och lättjobbad.
Hans motivation har jag lyckats få upp så nu tycker han det är skitkul när träningsgrejerna åker fram, vilka framsteg man gjort
Jätterolig att jobba med när han har sina stunder, vilka faktiskt dyker upp allt som oftast
Men, som sagt. Han är ju inte vuxen än. Och som en bekant till mej så fint påpekade: "Jasså? Han är bara ett år? Ja, du ska se att det hinner bli värre."
Tack för den