8 barn hos samma dbv...

Asa_S

Trådstartare
Ja, en del av er kanske minns mina gamla trådar om vår dbv. Det hann bli bättre men sedan blev hon sjuk och hennes kollega fick ta alla barnen. Det innebar att hon hade 7 barn inskrivna + sina egna 3. 2 av dessa var/är blöjbarn, 4 skolbarn, resterande 4 mer eller mindre hela dagar åtminstone 4 dagar i veckan. Det blev oroligt från början, men man räknade med att det skulle lugna ner sig. Det gjorde dock inte det och under våren har det eskalerat och det har varit rätt mycket osämja för jämnan och slagsmål flera gånger. Dbv:s chef är tyvärr inte mycket att vända sig till, så vi har försökt lösa det så gott det gått och tänkt att det är ju tillfälligt. Under sista delen av våren blev det mer och mer klart att speciellt vår mellanpojke, då nyss 6 år, mådde väldigt dåligt.

Vi har nu idag fått reda på att den andra dbv, vår ordinarie, inte kommer tillbaka. Sambon fick ringa och fråga för chefen ringde inte upp trots att han lovat. Han passade då på att fråga hur många barn som skulle vara där under hösten, då vi trodde att det ev skulle vara lite färre. Svaret han fick var 8 inskrivna barn. De ska alltså vara 11 barn där efter skoltid, flera av barnen går bara halva dagar.

HUR KAN DETTA ENS VARA TILLÅTET? Finns det verkligen inga regler som styr hur många barn en dbv får ha?!?
 
Sv: 8 barn hos samma dbv...

Det låter faktiskt helt horribelt - vi har ungefär 3 förskollärare på 17 barn mellan 1-5 år och då är hela byggnaden anpassad för barn. Det är cirka 5-6 barn per person. Men då är de flera om det händer något dvs tänk om någon gör sig illa och behöver tröst hur gör man då med resten om man är själv?
Hur kan man ens vilja ha åtta barn+ sina egna tre hemma?

byt omsorgsform om möjligt!

Javan
 
Sv: 8 barn hos samma dbv...

Tillåtet är det troligen om inte regler ändrats utan att jag hunnit med.
Finns ingen barnomsorgsform som är så sårbar som dagmamma.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 088
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 779
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 155
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 491
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp