Smoothi

Trådstartare
Nu vet jag att alla här inte bor i Stockholm men man avser att starta upp även i andra städer inom snar framtid. Men ändå kommer ni att gå på den här hajpen? Tex en bacon cheeseburgare 179kr + en stor pommes frites 99kr. Mealet för 278kr utan dricka? Vilken kundkrets tror ni man vänder sig till?

Nu vet jag att alla här inte bor i Stockholm men man avser att starta upp även i andra städer inom snar framtid. Men ändå kommer ni att gå på den här hajpen? Tex en bacon cheeseburgare 179kr + en stor pommes frites 99kr. Mealet för 278kr utan dricka? Vilken kundkrets tror ni man vänder sig till?
Det fungerar ju i resten av världen så lär nog funka i Sthlm också. Finns uppenbarligen gott om kunder som tycker att det är rimligt att betala de pengarna för en hamburgare☺️

Jag har ätit på Five Guys i USA och Tyskland och minns det inte som speciellt dyrt. Man får burgaren i aluminiumfolie och det var väl gott men inget speciellt? Spännande att det är så dyrt här, man får hoppas att det serveras på ett snyggare sätt för den prislappen 😁

Borde inte marknaden vara mättad på dessa halvdyra hamburgerhak? Jag förstår faktiskt inte varför det blivit en så stor grej med dessa hamburgerställen?

Snabbmaten den förstår jag vitsen med. Och att servera hamburgare som en rätt bland anndra på krogen. Men alla dessa ställen som bara serverar just halv (och ibland hel) dyra hamburgare? Dom ploppade upp som svampar för ett gäng år sedan.
För att inte tala om kedjorna, jag har aldrig varit på ett Brödernas som ens varit halvfullt? Hur kan dom gå runt? Pengatvättsfronter?

Borde inte marknaden varit mättad på dessa halvdyra hamburgerhak? Jag förstår faktiskt inte varför det blivit en så stor grej med dessa hamburgerställen?

Snabbmaten den förstår jag vitsen med. Och att servera hamburgare som en rätt bland anndra på krogen. Men alla dessa ställen som bara serverar just halv (och ibland hel) dyra hamburgare? Dom ploppade upp som svampar för ett gäng år sedan.
För att inte tala om kedjorna, jag har aldrig varit på ett Brödernas som ens varit halvfullt? Hur kan dom gå runt? Pengatvättsfronter?
Jag bor i Spanien och tror det är ungefär samma priser på 5 Guys som nämns ovan. Beror kanske på ekonomin rent övrigt. Är dyrt att äta ute här generellt om man inte går på lokala spanska restauranger och äter typiskt spansk mat.

Jag har ätit på Five Guys i USA och Tyskland och minns det inte som speciellt dyrt. Man får burgaren i aluminiumfolie och det var väl gott men inget speciellt? Spännande att det är så dyrt här, man får hoppas att det serveras på ett snyggare sätt för den prislappen 😁
Går man till en foodtruck som är typ top 10 på burgerdudes så är det typ halva priset och då ingår dricka

Borde inte marknaden vara mättad på dessa halvdyra hamburgerhak? Jag förstår faktiskt inte varför det blivit en så stor grej med dessa hamburgerställen?

Jag tror den är mättad. Det var väl just Brödernas som gick i rekonstruktion för ett tag sedan och stängde ner ganska många hak runt om i Sverige

Jag bor i Spanien och tror det är ungefär samma priser på 5 Guys som nämns ovan. Beror kanske på ekonomin rent övrigt. Är dyrt att äta ute här generellt om man inte går på lokala spanska restauranger och äter typiskt spansk mat.
Jag brukar äta på lokala restauranger i Spanien. Då är det 3 rätters med dricka och kaffe typ 13 €:up:. Fantastiskt god mat och man får så man tiger :rofl:

Jag brukar äta på lokala restauranger i Spanien. Då är det 3 rätters med dricka och kaffe typ 13 €:up:. Fantastiskt god mat och man får så man tiger :rofl:
Det beror på vart man är såklart men absolut det finns gott om bra billig mat här. Äter sällan på andra ställen än spanska mindre restauranger. Bästa maten dessutom!

Öppnar snart i Uppsala. Men jag och sambon gillar Bastard burgers så pass mycket att vi nog håller oss till dem. Här är både Bastard och Brödernas ofta rätt välfyllda med kunder. Brödernas särskilt på sommaren, de har en uteservering mitt i centrum.

December 23. Sjukt dyrt! Å knappt ätbart. :yuck:edit: i usa
20250215_113520.webp

Jag har ätit på 5guys i USA och Frankrike (jag vet, det senaste kändes inte helt rätt) och då var priserna mer sansade. De har goda burgare och milkshake men priserna på Stockholmsrestaurangen vet jag inte om de är värda...

Det ligger i närheten av vårt Stockholmskontor, men om vi vill äta burgare när vi är där brukar vi gå till Phil's och det fortsätter vi nog med, har lite svårt att se att Five Guys är värt det priset.

Det ligger i närheten av vårt Stockholmskontor, men om vi vill äta burgare när vi är där brukar vi gå till Phil's och det fortsätter vi nog med, har lite svårt att se att Five Guys är värt det priset.
Dom säger att man kan komponera sin egen burgare med 15 olika ingredienser och nästan 250 000 olika sätt att kombinera sin burgare på. Men nä ändå inte för det priset. Då kan man ju lika gärna komponera hemma till ett bättre pris

Njae, tänker nog inte prova. Känns väldigt dyrt, om jag blir sugen på burgare får det nog bli hotbox burgers, bastard burgers eller mr york.

Liknande trådar

Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 158
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
24 359
Senast: Otherside
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 949
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 731
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka