Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och en sista fråga, om man bara har sett 4 gångarter i hagen och dylikt, går det inte att plocka fram en till under ryttare heller? Även om det inte ligger helt naturligt för hästen?
Sen måste jag fråga en annan sak, jag antar att gångarterna "finns där" (typ i hagen och så). Men när man rider in dem, hur plockar man fram de olika gångarterna och befäster dem?
, fuskar man här så kan man likställa det med att försöka spika i en spik i en planka med en skruvmejsel. Det går inge bra alls..
Jag tänkte bara om det var så att hjälperna är annorlunda och om det är ngt man ska undvika i dem för senare bruk som "tölt eller pass hjälp".
Hur långt bör man ha kommit i utbildningen av hästen innan den töltsätts? Att alla grundgångarteran är stabila utgår jag ifrån, är det oxå bra om hästen bär sig i form i alla?
Och visst är det så att en välutbildad islandshäst skall kunna tölta "i form"? Men börjar men att lära dem genom att ha huvudet högt?