4-åringarna.

N

Narcissa__Malfoy

När och var debuterade ni era 4-åringar?
Jag har ju en 3-åring nu som ska bli fälttävlanshäst och jag funderade lite på när det skulle vara lämpligt att debutera henne.

Bara för att ha något att se fram emot.... ;)

Sv: 4-åringarna.

Tja, nu har ju jag en åttaåring som just debuterat men jag skulle väl se tiden an och börja med att rida lite hoppning i vår och kanske nån dressyr?
Passa på att träna lite före och efter ev bete för att sedan följa upp med nån debutant till hösten?

Jo...hon ska absolut gå hoppning och dressyr till våren. Bara så sugen på ft men jag har ju köttbullen att rida det på.

Kul att höra hur andra gjort.

Passa på att jaga runt köttbullen och skaffa dig lite färsk rutin, man blir ringrostig så otroligt fort (fråga mig efter nästan två år... :crazy: ) så är du fit for fight och kan lotsa runt henne på ett bra sätt till hösten.

Ja...jag ska iaf inte ha bråttom med henne!
Bättre att få Köttbullen att inte darra när han får syn på vatten... :-)

Mina två näst-senaste (Mister och Nessan) debuterade i Flyinge på deras "april-tävling" som de brukar ha den våren pållarna fyllde fyra. Med min ryttare på ryggen kändes det lugnt och säkert. :)
Men det finns ju många debutanttävlingar så hade de inte kännts klara hade de givetvis fått vänta.
De dessutom hunnit med någon/ett par små lokalhopptävlingar innan också.
Jag tror du känner när det kan vara dax. :)

Vi debuterade våren 4 åring i Örebro för två veckor sedan, men det vet du ju. Hon har inte känts färdig förrän då. Men jag håller med Pooh, du kommer känna när det är dags.

Liknande trådar

Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 603
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 994
Senast: Lingon
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 568
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar