Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med dig om att dessa jobb i sig är inget att ha. 3000m heat bör ju struktureras upp, då blir dom ganska vassa att ha innanför skinnet. Varenne gick väl en hel del sånna jobb.Seriöst så är jag inet alls glad åt såna jobb, har aldrig funnit nån ide med det.
Har dom gått ifrån detta numera då?Förr kördes det väl ganska många 3000m heat ute på Alby?
Bara på vintern?Ja,jag har kört 3000m heat på vintern,då i 1.30-1.40 tempo.
Tex om 1:a quartern blir en öppnare, sedan blir det uppullat, 800 kvar trycker man upp tempot och sista quartern blir en avslutare, dock ingen urvridare. Vilken struktur är bäst?Vad menar du med ett strukturerat 3000 meters heat?
Nu undrar jag om det är lämpligt med ett 3000m heat redan i det första Borde inte heat 1 o 3 byta plats då det gäller distansen? Finns det någon finess med att börja med 3000m i första.Om man utgår från att du anger många distanser så hade jag nog isåfall kört med en starthäst som en gigantisk genomkörare inför en startsässong tex
1:a heatet 3000 meter i låt säga 1,30/ tempo,
2:a i 2000 meter i 21? Tempo
3:e 1 1600 meter i 15/16 tempo med en gigantisk rökare till slut.
Här gäller det ju att ha koll på pulsen så man inte går felPersonligen ser jag inte att man på något sätt behöver förbereda hästen inför 3km pass utan kan vara på sin plats när underlaget sviker...
.......eller en cocktailJu snabbare tempo desto kortare sträcka bör man köra om man vill undvika tuppkam