3-års testerna och allt kring dem

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 77
  • Visningar Visningar 9 071
Sv: 3-års testerna och allt kring dem

Jag har visat två sto i helgen, haft minimalt med tid att förbereda dem båda då de kom till mig för ca 5 veckor sedan och då kom direkt från lösdriften, den ena hade inte ens varit i ett stall...

Men de skötte sig båda mycket bra!

I Lördags visades Tuzzi E: Rubin Royal-Robin Z-Abbé Hon kan hoppa riktigt bra tyvärr blev hon spänd och fullföljde inte sprången 100% vid visningen men fick bra muntlig kritik och 7-8 i betyg. Hon har inga bra ben ( parallellförskjuten, tåtrång mm) men fick iag en 6:a på benen, travär inte hennes gångart direkt var dessutom lite matt efter hoppningen så där blev också en 6:a.
hennes poäng blev 786867 = 42 p och 7-8 i hopp, alltså klass II i båda. Men vi är nöjda med henne ändå, ägaren tyckte att domarna var lkite snåla men det hör väl till ;)
Hon gav iaf publiken goda skratt då hon kröp ut och in mellan löshoppningsringen och domarringen...

I går söndag visades Annuschka E. Couleur Rubin-Lanciano-Robin Z.
Henne har jag fått ta det ganska lugnt med då hon blivit uppstressad väldigt lätt av allt nytt, men hon utförde testen mycket bra. Hon är ganska så lat av sig så efter löshoppniingen ville hon inte alls göra något mer :)
Hon hoppade väldigt bra och väl fick mycket fin kritik och 8-8 där tyckte även jag och fler med mig att domaren var lite snål men men det är de som bestämmer.
Trav vid hand ville hon inte alls utan hon lunkade mest med mig... hon är ganska så liten och lågställd att hon dessutom är väldigt matglad och bär på extra kilo gör inte intrycket bättre.
Hennes poäng blev: 778767= 42 p (tror det blev rätt) och 8-8 på hopp, klass II dressyr och Klass I hoppning.
Henne var jag nog mest nöjd med trots allt, det tog väldigt lång tid innan jag fick henne att gå fram av sig själv och ta tag i hinderna på löshoppning så att gå in och göra hoppningen så bra som hon gjorde var toppen!

Allt som allt nöjd med helgen och hästarna de har haft en tuff månad nu och ska få välbehövlig vila, Couleur Rubin stoet ska dessutom betäckas.

Bilder kommer!

STORT GRATTIS SASS!!! :bump: :banana:
Det är du o Carisma verkligen värda :)
Då blir det betäckning nu då ;) Väntar med spänning på vilken hingst det blir.

Någon som visade på Strömsholm i helgen?
Kan inte hitta några resultatlistor....

är det några som ska visa sina hästar på 3 års testerna, ? Själv avstår jag från att visa min alltfär lilla 3 åring, hon är jättefin men bara 154 cm, så jag väntar ett år till och hoppas att hon växer. Men en av mina uppföningar visas i morgon i åstorp, så jag ska så klart dit och titta och hjälpa till vid löshoppningen:D

Jag visade mitt sto (e. Bugatti Hilltop- Pajazzo) i Örebro 6/5.
Tyvärr så var det inte hennes dag så det gick mindre bra.. hade klass 3 som gångarts häst och klass 3 som hopp.. någonting var det som inte stämmde.. men däremot vet jag vad hon kan, och vad hon har visat förut så det ska bli spännande att se hur hon utvecklar sig!. :) Iaf, var hon en klippa på ridprovet. då hon rör sig bättre under ryttare, även fast hon var trött så gjorde hon allt perkeft. :)
i Örebro var det flera som var små men fina i kroppen, är hon det så borde du kunna visa henne?!

tänkte du visa henne på kvaliten nästa år?
vem var hon efter?

menar du det lilla stoet som jag valde att inte visa+ Jo jagtänker visa henne på kvalitet nästa år, förhoppningsvis har hon vuxit till sig lite då. Hon är efter Lambourghini-Lombard. han som visades är hingst och även han efter Lambourghini.
Kommer du att vis aigen nästa år?

japp det menar jag. :)
Okej, hur gick det för hingsten?
Ja, funderar på och ladda om inför kvaliten.. hoppas på bättre omdömme då.. :) dock vet jag inte om jag ska ta hoppning eller gångarter. :confused:

Här kommer lite bilder på de 2 stona jag visade

Annuschka E:Couleur Rubin-Lanciano-Robin Z poäng finns i tidigare inlägg.

Så här såg hon ut när hon kom till mig ca 5 veckor innan testet...:
http://groups.msn.com/Allkindofhorses/3ringarna.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=70

Så här såg hon ut på testet:

http://groups.msn.com/Allkindofhorses/3ringarna.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=69
http://groups.msn.com/Allkindofhorses/3ringarna.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=68

Tuzzi E: Rubin Royal-Robin Z-Abbé

När hon kom:
http://groups.msn.com/Allkindofhorses/3ringarna.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=73

På testet:
http://groups.msn.com/Allkindofhorses/3ringarna.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=72
http://groups.msn.com/Allkindofhorses/3ringarna.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=71

Två mycket matglada damer som jag lyckades banta lite men inte fullt så mycket som jag önskade, de har levt gott hela livet på lösdriften :)

Vi ska visa sex ev sju stycken på Strömsholm nu till helgen.

Det var ju riktiga troll du fick in :D Men vilken skillnad det var på dom i dagsläget :) Blanka och välpolerade och det verkligen lyste om dom. Där har du verkligen jobbat på dom. Personligen tycker jag inte alls att dom skulle ha bantats mera. Hellre lite runda det ser vackrare ut och hästen kommer mer till sin rätt när linjerna inte är så kantiga. Fint musklade. Hoppas att ägarna också är nöjda för det ska dom vara :) .

DET var inte illa jobbat av dig!!!

Bilden av fuxens första försök till löshoppning har etsat sig fast på min näthinna :D

Snygga blev damerna iaf!:bow:

PS jag har seminerat 2 st nu med Couleur Rubin :love: Ett Darco sto och Lotus Pool stoet!

Min fd. häst efter Wind Dancer- Last liberty visades förra helgen på strömsholm och fick 9-9 på hoppningen och diplom som hopphäst. En halvbror till mitt tvåårssto, Smach Hit ska visas på lördag på Strömsholm och min hingst visas på Grevegården också på lördag, spännande!

Någon som var i Örebro och såg 3-årstestet? Vad tyckte ni?
Något jag reflekterat över var att 71% av hästarna där fick 7 p eller lägre på typen (34 hästar tot.) medan i Karlstad (35 hästar tot.) fick endast 26% 7 p eller lägre! Är verkligen typen mycket sämre i Örebro än i Värmland? (Eller dömer domarna så olika?)

I Värmland var 9 st under 162 cm och i Örebro 11 st under 162 cm, tycker inte att skillnaden borde ha något med storleken att göra.

Var själv och tittade (dock inte på alla) i Karlstad och tycker att jag höll med domaren i det mesta. Tyvärr var det lite svårt att se bra då läktaren är på kortsidan.

Det var samma domare i Örebro förra året,(både ext o hoppning) bara 33% hade 7 på typen då. Även mkt fler klass III o IV i år än förra året.

Ingen som varit i Östergötland? Jag åker dit imorgon och kollar, jag sponsrar ju! :)

Jag var i östergötland på Vreta i fredags förmiddag o tittade på ett tiotal hästar!! Det var på dem överlag en god kvalitet, de flesta fick faktiskt klass 1 eller diplom, mellan 46-48 poäng. Dock så såg jag ingen som direkt stack ut och glänste lite extra. Men som sagt, tror ingen av dem fick över 48poäng, men tror också att det bara var två som fick sämre än klass 1:) Nu så såg jag ju som sagt bara fram till lunch men ändå.. Kommer ev åka imorn igen!!

kl.
varit i sundsvall idag och har inte heller sett någon riktig blänkare.
3 hoppdiplom och en 10a delades ut..till min älskling :banana:

Calle ,cardento-rastell-honeymoor gick alltså med 8787108 och fick hoppdiplom.
gångartsraden var 878767.
Vann hopp o gång gjorde en valack e.prestige-minns ej möderde..granit kanske?
hade gång 888878 och hopp 9-9.

Inakodering skulle ha visats idag men har kunde inte pga hakningar..:(
så nu åker hon bete istället,gu av skönt!!:devil:
hon är bara problem..rider bara i stallet...

Grattis :bow: En 10:a! Det var inte dåligt, kul att äga en så bra häst :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 922
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 251
Senast: liiinnea
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 714
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 240
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur