3-års testerna och allt kring dem

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 77
  • Visningar Visningar 9 071
Sv: 3-års testerna och allt kring dem

Står det? hmm jag va inne för en stund sedan...."sticker och kollar"

ja det var hela dagen idag med...de hade en massa anmälningar.
Vi startade allra först 08 i morse....hur kul var det? Men man slapp ju stå och vänta iallafall!
Meithros har ju en hoppstam , han är e Lambourghini-Madrigal-Lombard. Men han hoppade inte så bra idag,eller han hoppade så klart på alla höjder, men han har ett framben som hänger lite när han gör det, och så hade han ngt dålig ryggverksamhet. Fick bättre på gången då.

Gångarter under ryttare tycker jag är en mkt bra ide. Men då måste alla 3 åringar vara inridna. När jag visade Meithros mamma på Flyinge på 3 års test där så hade de ngt de kallade bruksprov för ston, där de fick ridas i alla gångarter och fick poäng där med. Där höjde sig Stoet till 7-7-8, från till 7-8-9

vet ngn förresten var man kan kolla resultaten? Från Åstorp menar jag då?

Ok, inte så stor idé att maila henne om ryttarbyte då ju. Vem hör man av sig till när det gäller anmälnigsdetaljer nu då? Jag tvingades byta ryttare och den nya ryttaren kan ENDAST på fredagen. Jag önskade iof. fredag el. sön em. i anmälan men nu krisar det till sig rejält känner jag. Jösses vilket strul!!

Ojdå vad trist! och jag som har en dialog med henne ang mitt pass som inte är klart.:crazy:

ja det var hela dagen idag med...de hade en massa anmälningar.
Vi startade allra först 08 i morse....hur kul var det? Men man slapp ju stå och vänta iallafall!
Meithros har ju en hoppstam , han är e Lambourghini-Madrigal-Lombard. Men han hoppade inte så bra idag,eller han hoppade så klart på alla höjder, men han har ett framben som hänger lite när han gör det, och så hade han ngt dålig ryggverksamhet. Fick bättre på gången då.

Jag är helt förvirrad, kort vecka och fölvak, så jag trodde det var torsdag i dag... Din uppfödning såg fin ut tycker jag.
Resultaten brukar komma här http://www.nvsh.se/ de kom några dagar efter avslutat test förra året. Min uppfödning f.-04 (såld) visas inte, han föddes den 31/7 och är inte riktigt ikapp ännu, men jag tänkte kolla in kompisens häst som är en nära släkting till mina hästar på söndag.

Ska ju visa min e: Santa Cruz i Uddevalla den 19. Men nu var det visst flyttat till Mantorp(för er som inte vet). Jag hoppas bara att mitt pass blir klart......:crazy:

Grattis till diplomet Scilla.

Mithra, jättefinhäst du har.

Jag har oxå en Santa Cruz-avkomma. Vad e det mer för stam på din? Hur är hon till temprament osv?

//M

ja just det. såg i en tråd att du fått föl Grattis.
En kompis visade sin häst i dag med, den hade 50 p som föl, fick 39 idag:confused: Det var inte lite skillnad det!

Såg du några diplomhästar i Åstorp - är det Nordvästra Skånes hästvänner som håller i det? Hittar tyvärr ingen katalog där.
Österlen har väl också test i helgen - någon som varit där idag?

Hej. Santa Cruz-willibald-Mowgli är det bakom honom. Han har underbart temp, supercool :love: naturlig balans och hoppar kanon.

din då? stam, temp mm.

Mvh Hanna

Senast ändrad:

Hej,

Resultaten har börjat komma in på ASVH's sida under 3-årstester. Sen kan man hitta dem på resp klubbs hemsida också, i alla fall Malmöhus o Kronoberg som gick förra helgen.

Vi seglar lite på moln efter förra helgen, vågar nästan inte skriva... Två visade uppfödningar i Flyinge, båda fick dressyrdiplom o 51 p var. Den ena e New Balance-Weltmeyer köpte Pernilla André som föl, den fick 989898. Den andra e Don Primero-Grundsee äger vi fortfarande men visades också av Pernilla o fick 9878109.

På söndag startar en annan av våra uppfödningar på Strömsholm. Hon är e Don Primero-Warkant o såldes som föl.

Hälsn Ann

Grattis till så fina hästar.

De andras resultat kom in snabbare än Åstorps förra året på ASVHs sida, men man kan ju hoppas att de har blivit snabbare i år :angel: .

Till Cat and rat: Det finns nog ingen katalog på hemsidan, bara en startlista på www.nvsh.se under kalender, men inga härstamningar.

nej, vi startade ju allra först så det var kanske 15 visade när vi åkte hem, av dem var inga diplomhästar. Hörde en kompis som sa att det va sa 6 hästar som var kl 1 under fredagen.

förstår att du är glad. Stort grattis!!!!! Kul när det går bra för ens uppfödningar!

Såg du några diplomhästar i Åstorp - är det Nordvästra Skånes hästvänner som håller i det? Hittar tyvärr ingen katalog där.
Österlen har väl också test i helgen - någon som varit där idag?

I dag var jag i Åstorp ett tag och såg kompisens häst e. Bourbon-Bayron visas, jag har en nära släkting till honom. Hursom helst så fick han hoppdiplom, så det var kul!

Jag tog en lista på de som gått fre + lör, här är diplomhästarna för de dagarna.
Hoppning
Special Line H, h, Spender S-Everest-Optimist, 8778910
Melwin, v, Magini-Stanford-Elizar, 887998
Waldus, h, Corlando-Epilot-Orthos, 878789
Instant Sugar, s, Nobel- Swift-Caruso, 887888
Mailindas Tindra, s, Nobel-Ahorn-Palfrenier,888788
Bonny, s, Pascal- Napoleon-Warrigal, 887888
de jag såg i dag
No Problem,?, Nobel-Wellington-Atlet Z,987998
Arizona, s, Iowa-Cardento-Lester,888888
Boeing, v, Bourbon-Bayron-Ganesco, 887989
Dressyr
Greetings, v, Don Romantic-Nocturne-Utrillo, 988899
Batistini, v, Bocelli-Parant-Jumper, 888899
Super Hit, s, Sandro Hit-Lobo-Lagano, 988799
Bathseeba, s, Bocelli-Chapman-Arram, 888899
Don Diesel, v, Don Charly-Master-Kew Gardens xx, 878899
Breitling TP, h, San Rubin-Silvio I-Landadel, 987789
Beata, s, Bocelli-Monaco-Urbino, 888987
Micha, s, Don Charly-Asterix-Abbé, 987798
Basilika, s, Bocelli-Regazzoni-Amiral, 988887
Royal Kontess, h, Royal Diamond-, 8888788
Red Make Up, s, Master-Chirac-Indus, 887798
Miró, h, De la Gardie-Trombon-Nepal, 887897
Rembrandt, h, Saigon-Vivaldi-Ciceron, 888878
Instant Sugar, se hoppdiplom, 887888
Brasilica, s, Chapman-Pascal-Napoleon, 887897
i dag såg jag
No Problem, se hoppdiplom, 987879

Jättegrattis!
Vad kul!
Jag tycker ni är väl värda att sväva länge på molnen!
Håller fortsatt tummarna vidare!
mvh

Min häst visades i Åstorp idag! Och jag ler fortfarande från öra till öra :D Det blev DUBBELDIPLOM! :banana:
Sto e: Casir Ask - Lobster - Landesfurst
Dressyr: 987987 -48p
Hoppning: 987788 -47p

Och då var hon ändå rejält matt efter 1½ timmes aktiv lastning (då var hon en åsna :devil: )

Tänk bara vad hon presterat om hon varit helt fräsch ;) :D
Jag är skitglad!!!

Lite bilder från dagens alla moment:
carry3rs2.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y183/Saandraa/carray3rs.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y183/Saandraa/carry3rs4.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y183/Saandraa/Carry3rs3.jpg

För det första ETT STORT GRATTIS SASS!!!!! Efter allt som du har råkat ut för så är du väl värld detta!!! Är skitglad för din skull!!!!

Jag var och visade i Åstorp i går.

Quite Easy - Wildfang -Weltmeister
162 cm
Dressyr: 878777
Hopp: 76
Var MKT besviken på hästen efter hoppningen då hon var helt annorlunda mot vad hon har varit, hon var så stirrig och okoncentrerad, seg mot hinderna och var inte alls intresserad utav att hoppa dem. Fick bla två rivningar och då får man direkt en 6:a. Dock så var hennes hopp väldigt fina och kritiken av hoppdommaren var enormt fina. (tjuv lyssnade under hopp provet, då han sa till de andra dommarna att hästen hoppade bra, synd bara att den är så okoncentrerad). Hade hon varit avspänd och inte så stirrig så hade förmodligen någon gångarts poäng med blivit högre, efter som hon nu blev så spänd i rörelserna.

Gjorde ridprovet -godkänt.

Stod och väntade på papperna, då kommer hoppdomaren fram till mig (startade i slutet) och ger så fina komplimanger om hästen, Hur bra hon var på "backen" (taxering, avstamp osv), hennes fina hoppteknik osv. Han gillade henne skarpt, och tyckte det var synd att hon var så okoncentrerad, han trodde att hon var en häst för framtiden!

Så efter att domaren hade kommit fram till mig så kände jag mig lite gladare. Och jag vore inte förvånad att om hon hade hoppat som hon brukar göra så hade hästen förmodligen kammat hem ett hoppdiplom.

Desutom så fick jag hör att folk från läktaren hade kommenterat hästen, om hur trevligt hon rörde sig och hur fint hon hoppade.

I övrigt får man ju ta visningarna med ett klackspark, de är ju trotts allt bara 3 år och inga maskiner, och dommarna dömer inte alltid som man själv har tänkt sig.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 922
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 251
Senast: liiinnea
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 714
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 240
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka