3-års testerna och allt kring dem

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 77
  • Visningar Visningar 9 071
M

Mithra

är det några som ska visa sina hästar på 3 års testerna, ? Själv avstår jag från att visa min alltfär lilla 3 åring, hon är jättefin men bara 154 cm, så jag väntar ett år till och hoppas att hon växer. Men en av mina uppföningar visas i morgon i åstorp, så jag ska så klart dit och titta och hjälpa till vid löshoppningen:D

Sv: 3-års testerna och allt kring dem

Jag hade tänkt visa min 3-åring e: Santa Cruz-Eminent, och han var klar för samtliga moment, men va händer 2 v innan? Jo, han blir halt :cry:
Så nu vilar han, så troligtvis, blir det inget test!:(

Hur gick det för din du visade då?

//M

Vi ska visa vår hingst e. Caretino- Landgraf på Grevegården. Spännande! Så förövrigt att en släkting till mitt tvååriga sto vann dressyren nere i Malmö. KUL!

han visas idag, så jag skriver sedan. är på väg dit snart! Vilken otur med din häst. precis som med min lilla här hemma, höga poäng som föl, jättefin, inriden, löshoppar mkt bra...men bara 154 cm...suck.

lycka till med er hinst? När är Grevagårdens visning?vem är han efter?

jag ska visa min 3-åring e.Stanford-Solid. men hon är lite "valpig" ännu så jag hoppas inte för mycke....

*KL*

Skall visa mitt sto e. Blue Talk xx- Stanford den 18-20 maj i Uddevalla, mot alla odds verkar det faktiskt som om vi blir färdiga i tid... men det är en lång historia.

Hon ser ganska färdig ut, är 160 cm och rör sig just nu riktigt bra, löshoppningen har tyvärr fått backa lite då hon fått en spark på hasen med ett pyyyyyyyttelitet sår som naturligtvis blivit lymfangit i, står på penicillin nu och det ser mycket bättre ut men jag vill inte anstränga henne just nu. Hon hoppade 1,20 i höstas men har bara hoppat smått i år ännu.

Jag ska visa min valack e: Danone- Maraton i jönköping 19-20 maj.

Han är efter Caretino- Landgraf som jag skrev ovan. Magnus Österlund ska visa honom nästa helh, men det har ännu inte kommit upp några startlistor... Jag ska även åka och titta på en 3åring som jag sålde förra året på strömsholm i morgon, spänande att se hur hon utvecklas. Hon är e. Wind Dancer- Last Liberty. Lycka till alla ni som ska visa i helgen!

Min lilla treåring tappar alla framtänderna just nu och bakhoven har inte vuxit ut helt efter hovböldsoperation så det får vara. Hon är dessutom så liten, bara 155 cm. E:Qalle-Bold Irish.

Får komma igen på kvalitén istället nästa år.

Jag visade min Dirco avkomma och fick 9-9 i hopp :D det hade blivit diplom om vi gjort ridprovet men han har varit skadad hela höst/vintern så vi hann inte få honom klar.

Trodde han skulle ligga på 1,59-1,60 men han har växt och blivit 1,63 blir säkert någon cm högre.

så nu var det över. Han var jätteduktig, tyvärr blev han bara kl II i både hopp och dressyr, 8-7-7-7-7-8 44 poäng, och 6-7 i hopp, men han fick jättebra muntlig kritik, de gillade honom, och han uppförde sig super på ridprovet.
Grattis till diplomet Scilla

IMG_4234.jpg

en bild till, inte så bra tagen men man ser lite iaf
IMG_4244-1.jpg

Ska ju visa min e: Santa Cruz i Uddevalla den 19. Men nu var det visst flyttat till Mantorp(för er som inte vet). Jag hoppas bara att mitt pass blir klart......:crazy:

Grattis till diplomet Scilla.

Mithra, jättefinhäst du har.

Vadå Mantorp???????????? Har jag inte fått något mail om?? Mailade iof. Birgit häromdagen för att fråga något annat men har inte fått svar på det heller, skumt, hon brukar vara snabb!

Var det visning i dag? Jag känner flera som visas i helgen i Åstorp så då tänkte jag spana in dem.

Jag kollade lite på resultaten från helgen som var och konstaterar att det nog är skillnad på när det är lämpligt att visa sin häst, inte bara beroende på växfaser o d, utan beroende på vilken gren man satsar på. I Tingsryd var det 12 av 61 hästar och i Flyinge var det 43av 103 som hade en far med dressyrhärstamning, det är alltså klart övervägande hopphästar som visas på 3-års om man kan dra slutsatser av dessa två visningsplatser. Tidigare har vi diskuterat fölvisningar där t ex nästan 70% av de visade fölen var dressyrstammade förra året.Ska man lägga upp visningarna annorlunda för att få ett mer "rättvist" resultat? T ex gångarter under ryttare bedömt på 3-års?

:crazy: Självklart, Nuntorp! Jag skrev fel.

Det konstiga är att det inte finns någon information om detta utan jag har hört detta på ryktesvägen+ att det står på Nuntorps hemsida.

Jag tycker nog det är ganska bra då dom tydligen har bättre underlag men det blir längre att åka om man bara vill titta vilket jag tänkte på fredag och söndag. (ska själv va med lördag) Har mailar Birgit jag med men inte fått svar ännu.

Jo, det står på BDV:s hemsida också nu. Det måste ha hänt något väl? Info kommer på måndag står det också.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 922
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 251
Senast: liiinnea
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 714
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 240
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka