2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen!! :mad:
Jag kunde tillslut inte stå emot. Tog EN tesked glass och njöööööt verkligen. Sen tog jag på mig mina löpskor och gav mig ut och sprang. Och slog nytt personbästa i tempo!! Visserligen bara en kort runda på 2,5 km, men jag har legat sjuk i en vecka så jag ville ta det lite lugnt. Hade ändå blodsmak i käften när jag kom tillbaka, så då passade jag på att köra 20 min på mattan också :rofl::rofl:

Wow! :)

Vindtäta brallor låter helt underbart!! Det kanske jag skulle behöva investera i..

De är faktiskt grymt sköna. Går gärna runt i dem hemma om jag är lite frusen. De är tunt fodrade och vindtäta. Som löpartights fast inte lika tighta. Det går finfint att ha underställ under. Toppenbra, verkligen.

Låter lite farligt att ha ett godisskåp! Enda sättet för mig att inte äta onyttigheter är att inte köpa några. Finns de hemma måste jag ju äta upp dem för att bli av med eländet så jag inte frestas. :angel:

Alltså, jag brukar kunna va ganska bra på att inte äta... Men, mja. Skyller på mensvärk. :p
Går på ostbågarna nu också, så är de slut sen. Suck :p

De är faktiskt grymt sköna. Går gärna runt i dem hemma om jag är lite frusen. De är tunt fodrade och vindtäta. Som löpartights fast inte lika tighta. Det går finfint att ha underställ under. Toppenbra, verkligen.

Jag går ofta runt i mina fleecefodradr löptights hemma. Dom är världens skönaste och värmer gott. Dock ej vindtäta, och här blåser det ju fan alltid :(

Jag kan vill också! Målet är att bli av med lite extrafluff. Jag äger ingen våg men sambon skulle skulle köpa en då han planerar att gå ner i vikt men det kan inte vara mer än typ 4 kg innan jag är superslimmad. På senaste tiden har jag byggt en hel del muskler så det vore snyggt om dom syns lite mer. Tog en bild på armarna härom veckan och dom har gått från överkokta nudlar till att bli lite tonade!

Jag går ofta runt i mina fleecefodradr löptights hemma. Dom är världens skönaste och värmer gott. Dock ej vindtäta, och här blåser det ju fan alltid :(

Det här var en ny sort som snabbt blivit populärast av alla, sa de i sportaffären. Vad sorten kallas vet jag inte. Men t.ex idag blåste det halv storm och snöade samtidigt. Och jag frös ändå inte när jag var ute och gick. :up:

Jag kan vill också! Målet är att bli av med lite extrafluff. Jag äger ingen våg men sambon skulle skulle köpa en då han planerar att gå ner i vikt men det kan inte vara mer än typ 4 kg innan jag är superslimmad. På senaste tiden har jag byggt en hel del muskler så det vore snyggt om dom syns lite mer. Tog en bild på armarna härom veckan och dom har gått från överkokta nudlar till att bli lite tonade!

Visst är det en underbar känsla när man SER resultatet? Jag har gått ner över 60kg sammanlagt och har därför mycket lös hud, ändå kan man se musklerna på magen nu. Så jäkla häftigt! :D

Det här var en ny sort som snabbt blivit populärast av alla, sa de i sportaffären. Vad sorten kallas vet jag inte. Men t.ex idag blåste det halv storm och snöade samtidigt. Och jag frös ändå inte när jag var ute och gick. :up:

Kan du inte PMa mig var du köpt dom? ;)

Idag har lantisarna varit i storstan (Skövde :rofl::rofl:) och då ville blivande maken prompt käka thaibuffé. Sagt och gjort, jag tog extra mycket grönsaker, valde stekt fisk istället för friterad kyckling och jag tog en liten portion ris. Mätt och belåten, och rätt nöjd med mina val. Känns så gott att ha förmågan att välja det minst dåliga och inte automatiskt tänka att det ändå är kört så jag kan lika väl gå all in, som jag alltid tänkte förr. Heja mig! :)

Det är väl just i alla valsituationer som man ska vänja sig vid att inte ta det sämsta jämt ... :D Själv har jag gått 6 km i snö och skog, det var -15 och jobbigt. Ska festa på färska räkor i kväll.

Är hemma från min nyårsresa, och nu börjar den stora nomnoms-avvänjningen. Fruktskålen är fylld till brädden, och kylen och skafferiet har fått påfyllning av små bra mellanmålsgrejer. Vis av tidigare erfarenhet vet jag att det går lättare att sluta med nomnoms om jag tillåter mig att äta hur mycket frukt jag vill och fyller på med bra mellanmål. Har klarat en dag - klarar jag en vecka så är chansen stor att jag kommer igång fint!

Där vi var hade vi ett par plusgrader, och det var jätteskönt att springa. Jag har köpt nya löparskor, och de verkar lösa mycket av de problem jag har haft med mina fötter. Jag gjorde många långsampass och en hel del pass i kuperad terräng förra vintern, och det märks att det varit en god investering. Dels har jag grundkondis kvar - jag orkade springa en riktigt kuperad runda på 6,5 km trots att jag knappt sprungit sedan i våras. Dels är lederna starka och fina. Förra gången jag vägde så här mycket och försökte springa fick jag ont i bland annat knäna, men jag känner inte ett dugg nu. Bygger jag kondis och styrka med den här "ryggsäcken" på mig kommer jag säkert att vara snabb som en gasell när jag går ner i vikt, eller hur?

Just nu känns det inte så himla lockande att springa, kallt och hemskt. Men jag har i alla fall gått till stallet idag i stället för att ta bilen. Och om ett par dagar ska det bli varmare...

Det känns som om det är fredag och veckan är över..
Hållt mig från godis och kakor. (Vi äter en jäkla massa kakor på jobb annars.)
Mörk choklad hemma är okej, det har jag förhandlat fram med mig själv. :D

Imorgon ska det lagas matlådor, som ett steg i ledet till att göra smarta matval!

Det känns som om det är fredag och veckan är över..
Hållt mig från godis och kakor. (Vi äter en jäkla massa kakor på jobb annars.)
Mörk choklad hemma är okej, det har jag förhandlat fram med mig själv. :D

Imorgon ska det lagas matlådor, som ett steg i ledet till att göra smarta matval!

Bra jobbat med godis och kakor! :up:
Fattar inte varför det alltid ska finnas kakor på alla arbetsplatser. :banghead:
Själv tackade jag nej när jag blev bjuden på pepparkakor hos svärmor idag. Det är de där kloka valen, jag inbillar mig att om jag bara klarar dom så kommer det här gå vägen.

Bra jobbat med godis och kakor! :up:
Fattar inte varför det alltid ska finnas kakor på alla arbetsplatser. :banghead:
Själv tackade jag nej när jag blev bjuden på pepparkakor hos svärmor idag. Det är de där kloka valen, jag inbillar mig att om jag bara klarar dom så kommer det här gå vägen.
Tack!
Nej, jag har SÅ svårt för att säga nej. Avskyr det!
Jag kan inte låta bli att bli lite sur på de kollegor som tvunget köper och ställer dit. Som inte ens själva äter av det..
(Jag vet att det är mitt problem. Men samtidigt så undrar jag VARFÖR dem gör det? :confused:)
Bra jobbat med pepparkakorna!
Själv gjorde jag en pepparkaksdeg i förra året, det var ju ett tag sedan nu. ;)
;)Då insåg jag hur mycket socker som var i, sedan dess har det varit lättare att tacka nej.

Utan att ha ändrat matvanor år något håll har jag gått upp ytterligare ett kilo på en vecka.. Dumma medicin!

Funderar på om jag ska prova någon diet, bara för att få igång förbränningen lite. 5:2 kanske?
Och från och med nu blir det mindre mat på tallriken, punkt slut.

Även funderat på att börja jogga men har så förbannat ont i höfterna att jag knappt kan Power walka utan att få mer ont.. Har inte ridit sen november pga smärta.. Får väl se vad ultraljudet nästa vecka ger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar