2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mån-fre utan alkohol och godis! :up:
Ytterliggare plus är också att jag helt avstått kakor, bakelser, glass och så vidare, "trots" att jag åt lunch på ett fik igår. Helt klart ett steg i rätt riktning. Motionen har varit obefintlig men jag är så pass nöjd över ätandet att det känns okej ändå.

Ikväll ska vi bort på middag och bada tunna i snön, hoppas på ett par glas rödvin och en god efterrätt... :angel: :D

Jag har ätit pannkakor och glass till middag fyra dagar i rad och har lyckats gå ner 1.3 kg sedan förra veckan. Vad händer här liksom.

Jag hoppar in här. Ska åka till värmen om en månad och hade gärna tonat till mig lite. Behöver väl inte direkt gå ner i vikt. Kanske något kilo bara. Har fått ett träningsschema av en kollega som är PT. Men största boven är allt godis jag äter så det ska jag försöka hålla mig borta ifrån.

Har klarat min andra dag utan nomnoms. Har fyllt på med mellis i kylskåpet i stallet, det är lättare att skippa kakorna om det finns riktig mat som är lätt att greppa. Nu får det gärna bli lite varmare så att motivationen att vara ute ökar.

Suck.. Det känns hopplöst att gå ner i vikt när man äter medicin som ökar vikten.. :arghh:
Vi diskuterade lite här hemma igår och kom fram till att vi gemensamt ska börja räkna kalorier och köra 5:2 ett tag. Funkar det är det bara bra, funkar det inte har vi i varje fall försökt.

Jag känner att jag behöver nåt mål, nån slags motivation. Tips? Mer än bara -8 kg (målvikt 59 kg).

Har klarat min andra dag utan nomnoms. Har fyllt på med mellis i kylskåpet i stallet, det är lättare att skippa kakorna om det finns riktig mat som är lätt att greppa. Nu får det gärna bli lite varmare så att motivationen att vara ute ökar.

Snyggt jobbat! :)

Jag började dagen med att träna 35 minuter på mattan, sen gjorde jag bananpannkaka som jag åt med jordgubbar, kiwi, keso, kanel och pumpafrön. Omnomnom!!

Idag funderar jag på att åka till badhuset och köpa ett årskort. Har fått någon slags vision om att 2017 är året då jag börjar simma :confused:

Suck.. Det känns hopplöst att gå ner i vikt när man äter medicin som ökar vikten.. :arghh:
Vi diskuterade lite här hemma igår och kom fram till att vi gemensamt ska börja räkna kalorier och köra 5:2 ett tag. Funkar det är det bara bra, funkar det inte har vi i varje fall försökt.

Jag känner att jag behöver nåt mål, nån slags motivation. Tips? Mer än bara -8 kg (målvikt 59 kg).

Ett bra delmål kan väl vara just att räkna kalorier och köra 5:2 i t ex en månad.

Tränar du? Jag har som mål att orka mer. När jag började gjorde jag 2x 10 reps, nu är jag uppe i 3x 15 reps. Det är otroligt motiverande tycker jag :)

Igår blev det lite mycket nacho chips till tacosen (de chipsen är "tillåtna"). Annars är jag extremt SUPER- nöjd med denna veckan. Lääääängtar så tills veckan är över. Så att man kan ta tag i nästa.
Ger mig och alla andra lite pepp. :bump::banana::D :D

Jag ska rida in min kuse till hösten. Rätt så motiverande!
Kurs? Eller typ ställa upp i Color Run?

Jag ska rida in min kuse till hösten. Rätt så motiverande!
Kurs? Eller typ ställa upp i Color Run?

Det hade varit väldigt roligt och motiverande om vi hade ett gemensamt mål tycker jag. Springer/promenerar alla? Kunde vi inte ha som mål att springa/gå Vårruset eller Tjejmilen eller nåt som finns i många städer? Så kunde vi "gemensamt" jobba mot det och peppa varandra :)

Det hade varit väldigt roligt och motiverande om vi hade ett gemensamt mål tycker jag. Springer/promenerar alla? Kunde vi inte ha som mål att springa/gå Vårruset eller Tjejmilen eller nåt som finns i många städer? Så kunde vi "gemensamt" jobba mot det och peppa varandra :)
Alltså jag har noll koll på vilka tävlingar som finns! Hade gärna varit med på en enkel, som jag kan dra med min syster på.

Pga skadad höft kan jag knappt promenera utan att få galet ont.. så just nu är motionen nästan obefintlig. Avskyr dessutom att jogga, så galet tråkigt!
Så allt som har med löpning och löptävling är omotiverande för mig, ett stort "måste" som inte alls är kul.

Får väl nöja mej med att ha vikten som delmål.

Pga skadad höft kan jag knappt promenera utan att få galet ont.. så just nu är motionen nästan obefintlig. Avskyr dessutom att jogga, så galet tråkigt!
Så allt som har med löpning och löptävling är omotiverande för mig, ett stort "måste" som inte alls är kul.

Får väl nöja mej med att ha vikten som delmål.
Simning? Finns inget litet sommarlopp du kan deltaga i? Tänker det kanske gör höften gott?
(Eller så är jag helt ute och cyklar.)

Tack vare dig så har nu jag och min syster bestämt oss för att springa vårruset! Så fort lönen inkommer så ska jag anmäla oss! :bow:

Simning? Finns inget litet sommarlopp du kan deltaga i? Tänker det kanske gör höften gott?
(Eller så är jag helt ute och cyklar.)

Alltså, allting gör ont så jag vet inte. I och med att ingen vet vad felet är är det svårt med träning.. Har skippat ridningen i två månader utan skillnad. Kanske skulle simning vara nåt, ska prata med sjukgymnasten om det.

Vad menar du med sommarlopp? Löpning är som sagt bland det värsta jag vet, dödens tråkigt!

Alltså, allting gör ont så jag vet inte. I och med att ingen vet vad felet är är det svårt med träning.. Har skippat ridningen i två månader utan skillnad. Kanske skulle simning vara nåt, ska prata med sjukgymnasten om det.

Vad menar du med sommarlopp? Löpning är som sagt bland det värsta jag vet, dödens tråkigt!
Ibland har de små simlopp, i en sjö eller havet. För motionärer, typ som vårruset. Jag tänkte funkar det så kan det vara motivationshöjande.
Fasiken vad jobbigt att du har så ont!

Annars finns det ju pilatesbollar man kan göra "milda" övningar på. Tänker om du återupptar ridningen, så kommer ju starkare magmuskler + extra kilon bort göra rätt mycket för din sits.
Men får du ont av att rida så är kanske inte det ett alternativ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar