2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så då.
Invägd. :p

66,7 kg stod vågen på idag.
Vore fint att komma ner till 60, allra helst 58-ish.
Idag har jag ätit tre mandlar med choklad. Inget annat godis iaf.
Godis och alkohol... Stora bovar även för mig.
Precis som @FrauleinLeo så både dricker kaj öl och äter godis ett par, eller fler, dagar i veckan... :p
Denna veckan blir nog ölfri iaf. Eventuellt något på fredag.
Nästa = värre. Fyrarätters och hotellövernattning samt hotellfrukost. Och så aw med Tapas en annan dag :p

Så då.
Invägd. :p

66,7 kg stod vågen på idag.
Vore fint att komma ner till 60, allra helst 58-ish.
Idag har jag ätit tre mandlar med choklad. Inget annat godis iaf.
Godis och alkohol... Stora bovar även för mig.
Precis som @FrauleinLeo så både dricker kaj öl och äter godis ett par, eller fler, dagar i veckan... :p
Denna veckan blir nog ölfri iaf. Eventuellt något på fredag.
Nästa = värre. Fyrarätters och hotellövernattning samt hotellfrukost. Och så aw med Tapas en annan dag :p

På hotellfrukostar släpper jag alla former av hämningar... :angel: :o

Det är väl Buke som gäller eller??? Jag försökte med Kronofogden, men det gick så där ...:turd:
Konstigt ställe.

Från det ena till det andra så funderar jag på om jag också skulle försöka mig på att springa. Jag tror att jag har varit ute och sprungit cirka tre gånger i mitt liv, enstaka tillfällen i skolan oräknade.

Planen är att jag ska springa tillsammans med min häst, så att jag har trevligt sällskap. Men vad ska man ha på fötterna (mina fötter) när man springer på vintern på varierat underlag? Och på resten av kroppen?

På hotellfrukostar släpper jag alla former av hämningar... :angel: :o

Jo, lite så jag tänker också :p
Ser EXTREMT mycket fram emot både middagen, övernattningen och frukosten. Ah. Velat bo på Hotell Pigalle i Göteborg i evigheter, och nu blir det äntligen så.
(känns dock något orimligt att bo på hotell 3 km hemifrån, men va fan :p)

Konstigt ställe.

Från det ena till det andra så funderar jag på om jag också skulle försöka mig på att springa. Jag tror att jag har varit ute och sprungit cirka tre gånger i mitt liv, enstaka tillfällen i skolan oräknade.

Planen är att jag ska springa tillsammans med min häst, så att jag har trevligt sällskap. Men vad ska man ha på fötterna (mina fötter) när man springer på vintern på varierat underlag? Och på resten av kroppen?

Alltså, jag vet fortfarande inte vad som hände, men från att vara extremt antispring så gillar jag det nu. Känns lite cool att jag faktiskt kan springa en mil!!! :D Och jag tycker att det är kul medan jag gör det. Snabbt går det väl inte, men en bra ljudbok i lurarna och så mal jag på .

Så länge det inte är för mycket snö kan du väl ha vanliga springskor och sätta på dubbar när det behövs?

Konstigt ställe.

När jag springer på vintern har jag ullunderställ och ullstrumpor (älskar!!! :heart), fodrade löptights, lättviktsjacka och mössa på huvudet. Och mina vanliga springskor.

Tips när du ska börja springa som ovan är att springa där det finns lyktstolpar och gå mellan två, springa mellan två, osv, och ändra antalet stolpar du går/springer mellan efterhand :)

Imorgon ska jag ääääääntligen få ut och springa igen efter en veckas jävulsinfluensa. Längtar!

Alltså, jag vet fortfarande inte vad som hände, men från att vara extremt antispring så gillar jag det nu. Känns lite cool att jag faktiskt kan springa en mil!!! :D Och jag tycker att det är kul medan jag gör det. Snabbt går det väl inte, men en bra ljudbok i lurarna och så mal jag på .

Så länge det inte är för mycket snö kan du väl ha vanliga springskor och sätta på dubbar när det behövs?
Ursäkta mig, vanliga springskor?

Senast jag var i kontakt med det ordet var när min lille kompis Isak, då ca ett år gammal, berättade att han hade fått "nya pingkor, jag ska pinga fortfortfort". (Isak är numera en skäggstubbig student.)

Vad är pingkor, jag menar springskor? Är de vattentäta? Hur varma är de? Hur ser de ut? Med mera?

När jag springer på vintern har jag ullunderställ och ullstrumpor (älskar!!! :heart), fodrade löptights, lättviktsjacka och mössa på huvudet. Och mina vanliga springskor.

Tips när du ska börja springa som ovan är att springa där det finns lyktstolpar och gå mellan två, springa mellan två, osv, och ändra antalet stolpar du går/springer mellan efterhand :)

Imorgon ska jag ääääääntligen få ut och springa igen efter en veckas jävulsinfluensa. Längtar!
Ullunderställ har jag även i stallet, särskilt kalla dagar då jag ska rida seriösa pass. Även sportbehå av ylle. Kliar som fan, men jag slipper frysa för den blir ju inte som en blöt korv. Och ullstrumpor. Så den värsta investeringen är alltså redan gjord!

En kompis som jobbar med att sätta igång lata skrivbordsmänniskor, sa att jag ska gå två minuter och springa en, osv, till att börja med. Och så tänkte jag ta hästis med mig som peppande sällskap.

Jag vill helst inte köpa dyra skor som inte funkar till annat, för jag vet verkligen inte om jag faktiskt vill springa när jag har testat.

Ursäkta mig, vanliga springskor?

Senast jag var i kontakt med det ordet var när min lille kompis Isak, då ca ett år gammal, berättade att han hade fått "nya pingkor, jag ska pinga fortfortfort". (Isak är numera en skäggstubbig student.)

Vad är pingkor, jag menar springskor? Är de vattentäta? Hur varma är de? Hur ser de ut? Med mera?

Herregud, jag är väl inget proffs, eller??? :D Jag gick in på en stor sportaffär, bad om hjälp och fick springa på löpband så de kunde se hur jag sprang och vilken typ av skor som behövdes för att korrigera mina fötter. Sen köpte jag dem. de är fula, färgglada och väldigt bekväma.

Herregud, jag är väl inget proffs, eller??? :D Jag gick in på en stor sportaffär, bad om hjälp och fick springa på löpband så de kunde se hur jag sprang och vilken typ av skor som behövdes för att korrigera mina fötter. Sen köpte jag dem. de är fula, färgglada och väldigt bekväma.
:D Här i hipsterkvarteren är sådana butiker för dyra, men jag ska uppsöka en mer varuhuslik sportaffär, då.

:D Här i hipsterkvarteren är sådana butiker för dyra, men jag ska uppsöka en mer varuhuslik sportaffär, då.

Om det är barmark duger vanliga löparskor, är det isigt kan du vilja ha skor med dubbar eller lösa brodd. Löpartights är skönt att ha, ett underställ som andas om du är frusen. Det får gärna kännas kallt när du börjar springa, efter en kilometer är du mycket varmare.

Min snart tonåring sitter och mumsar Ben & Jerry half baked och jag måste använda all min energi för att inte stoppa ner en egen sked i byttan. Åååååh vad svårt!!! :arghh:

Det tycker jag. Men ta en sån som har löpband du kan testa på, det var faktiskt bra. Tror att det kallas prunering - om man lutar inåt eller utåt på foten i steget. Och genom att skaffa en sko som balanserar upp det så minskar slitaget. Så fattade jag det i alla fall och det har funkat på mig. Från att stappla 500 meter till att springa en mil på ett år ... ;)

Köpte ett par löparbrallor med lite loose fit så jag får plats med långkalsonger under, vindtäta. De är underbara och gör att jag inte fryser och är ändå smidiga och bra. Skorna är inte vattentäta så att springa i snö funkar inte. Men jag kan springa på is, men då använder jag lösa broddar att dra på skorna. Ullunderställ är perfekt att ha under vindjackan.

Jag vill helst inte köpa dyra skor som inte funkar till annat, för jag vet verkligen inte om jag faktiskt vill springa när jag har testat.

De är jättebra att gå i också. Alltså JÄTTEBRA. Man typ svävar fram. Men fula. Passar kanske inte i hipsterkvarter utan bättre i undanskymda kvarter där inte smakpoliserna står och fnyser. :D

Föräldratortyr av värsta sort ...:mad:

Verkligen!! :mad:
Jag kunde tillslut inte stå emot. Tog EN tesked glass och njöööööt verkligen. Sen tog jag på mig mina löpskor och gav mig ut och sprang. Och slog nytt personbästa i tempo!! Visserligen bara en kort runda på 2,5 km, men jag har legat sjuk i en vecka så jag ville ta det lite lugnt. Hade ändå blodsmak i käften när jag kom tillbaka, så då passade jag på att köra 20 min på mattan också :rofl::rofl:

Det tycker jag. Men ta en sån som har löpband du kan testa på, det var faktiskt bra. Tror att det kallas prunering - om man lutar inåt eller utåt på foten i steget. Och genom att skaffa en sko som balanserar upp det så minskar slitaget. Så fattade jag det i alla fall och det har funkat på mig. Från att stappla 500 meter till att springa en mil på ett år ... ;)

Köpte ett par löparbrallor med lite loose fit så jag får plats med långkalsonger under, vindtäta. De är underbara och gör att jag inte fryser och är ändå smidiga och bra. Skorna är inte vattentäta så att springa i snö funkar inte. Men jag kan springa på is, men då använder jag lösa broddar att dra på skorna. Ullunderställ är perfekt att ha under vindjackan.

Vindtäta brallor låter helt underbart!! Det kanske jag skulle behöva investera i..

Nä nu är det dags att sätta stopp för den här viktuppgångstrenden. Har helt släppt allt vad regler och vanor heter och löpt amok dietmässigt under december månad och jag var inte direkt på idealvikten innan heller.

Tänkte köra på någorlunda bra mat och promenader fram till tentan jag har den 10e januari. Efter det blir det rivstart med noll kolhydrater i 4-5 dagar. Efter det tänkte jag kliva på någon slags modifierad Dukan-diet. Kommer äta lite kolhydrater till lunch de dagar jag tränar (eller frukost, beroende på vilken tid jag tränar) men träningsfria dagar blir också kolhydratfria. Kör främst styrketräning men kan lägga in något konditionspass ibland.

Har aldrig dietat på något strikt vis tidigare. Har alltid tänkt någon lös tanke med "äta lite nyttigare" men det ger inga resultat som är värda att tala om. Har i alla fall 6 kilo att gå ner men det kan bli 10 också beroende på hur hårt de där sista kilona sitter och hur jag tycker "dietandet" går. Samt hur kroppen ser ut, sist jag vägde 10 kilo mindre var jag också 10 år yngre (HERREGUD VAD TIDEN GÅR osv).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar