Det räcker tyvärr inte med lite. Och ost och nötter är kaloririkt.Det är då man ska göra sig en liten assiett med ett par små smakrika ostbitar, lite nötter och ett par goda grönsaksbitar att snacksa på tills mättnaden hinner i kapp suget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det räcker tyvärr inte med lite. Och ost och nötter är kaloririkt.Det är då man ska göra sig en liten assiett med ett par små smakrika ostbitar, lite nötter och ett par goda grönsaksbitar att snacksa på tills mättnaden hinner i kapp suget.
Det räcker tyvärr inte med lite. Och ost och nötter är kaloririkt.
Sådär kan jag också tänka ibland. Jag älskar MAT!Det är inte konstigt att det är lätt att få ätstörningar. Jag kan tycka att det tom är lättare att inte äta alls än att äta lite, man retar ju bara upp aptiten med små portioner.
Men jag gör nytt försök imorgon, ris ska jag nog undvika, det verkar trimma min aptit.
Jag förstår dig. Ost och nötter är enormt kaloririkt. Och i synnerhet nötter har åtminstone jag svårt att äta "lite" av.Det räcker tyvärr inte med lite. Och ost och nötter är kaloririkt.
Jag klarar heller inte att äta lite ost/nötter/godis/chips! Jag äter tills skålen, påsara och skåpen är timma . Det är lika bra att inte ta fram bara lite liksom, för jag blir inte nöjd på lite utan mer och mer sugen.Det räcker tyvärr inte med lite. Och ost och nötter är kaloririkt.
Visst bli man förvånad när man börjar logga! "Att det där lilla kan....."Loggade frukosten idag för första gången på säkert ett år. Det behövdes! Blir alltid en ögonöppnare och en påminnelse om hur mycket som finns i maten. Jag loggade efteråt, hade jag gjort det innan hade jag nog skippat den extra kokosen eller glaset med juice. Men äppeljuice är ju så himla gott...
Resultatet:
Bananpannkaka, eget recept, 190 kcal (inkl. steksmör)
Kokos som extra tillbehör i bananpannkakan, 42 kcal
Färska jordgubbar, 31 kcal
Äkta lönnsirap, 51 kcal (motsvarar en matsked)
Äppeljuice, 88 kcal (helt glas)
+ kaffe, 2 koppar, men det loggar jag inte
473 kcal totalt, imorrn byter jag nog ut juicen mot vatten.
Visst bli man förvånad när man börjar logga! "Att det där lilla kan....."
Precis! Been there! Jag toppar gärna med ekologisk honung eller några extranyttiga små frön eller nötter. Nä, TOPPADE, för detta året ska bli året när jag inte skäms över min kropp och vågar visa mig på stranden annat i vassen!Framför allt blir nog åtminstone jag lite blind på grund av nyttighets-aspekten. Kokos är nyttigt fett, bananpannkaka mycket protein osv. Det kalorimässiga glöms gärna bort.
@FrauleinLeo @Monkie
Logga is da shit! Man blir så himla medveten om att allt det där man stoppade in i kakhålet för att det ändå var så lite kalorier RÄKNAS.
Där tycker jag att VK verkar slå VV, eftersom även frukt räknas. Även frukt kostar faktiskt.
Med loggandet blir man medveten om självbedrägeriet man ägnat sig åt innan. Jag har tidigare ätit en jäkla massa popcorn för att 100 g i lite olja inte är så våldsamt många points åt VV. Att jag förmodligen ätit dubbla mängden varje gång, poppad i MYCKET olja, har jag valt att ignorera.
Det är då man ska göra sig en liten assiett med ett par små smakrika ostbitar, lite nötter och ett par goda grönsaksbitar att snacksa på tills mättnaden hinner i kapp suget.
Ja, det är ju så det är tänkt att det ska funka. Man SKA inte överäta för att det är fritt. Men jag har inga problem med att få i mig 6-7 frukter om dagen. Och det funkar ju inte.Ja, precis! Dock tänker jag (med lite reservation ) att VV funkar för just mig just för att jag får äta en frukt på kvällen. Sen bör man kanske inte överäta frukt heller, men i mitt fall så har jag inte gått upp i vikt för att jag har ätit för mycket apelsiner. Jag har ätit för mycket SKIT och behöver ändra mina vanor och mitt tänk kring vad jag väljer. Att få välja den där apelsinen på kvällen gör att jag (pepparpeppar) nog kommer kunna stå ut med mitt choklad/chips/godissug i längden.
Bra jobbat! Egna chips kanske ryms bland kallisarna någon helg? Jag ska prova att göra det till helgen tänkte jag!Ja, det är ju så det är tänkt att det ska funka. Man SKA inte överäta för att det är fritt. Men jag har inga problem med att få i mig 6-7 frukter om dagen. Och det funkar ju inte.
Under veckan har jag inte varit sugen på sött en enda gång. Och är fortfarande inte. Däremot pratade någon om chips häromdagen, då blev jag sugen på nachos. Fast så kollade jag kcal på dem och - nej. Inte redan första veckan.
Jag ska hålla emot ett tag till. Jag har svårt att inte överäta när det gäller snacks, oavsett vilka snacks det gäller. Jag väntar nog och kör en rejäl portion nachos vid något tillfälle istället. Men då måste viktnedgången ha kommit igång först, två hekto första veckan är ju en katastrof.Bra jobbat! Egna chips kanske ryms bland kallisarna någon helg? Jag ska prova att göra det till helgen tänkte jag!
Jag ska hålla emot ett tag till. Jag har svårt att inte överäta när det gäller snacks, oavsett vilka snacks det gäller. Jag väntar nog och kör en rejäl portion nachos vid något tillfälle istället. Men då måste viktnedgången ha kommit igång först, två hekto första veckan är ju en katastrof.