2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag käkade ungarna cheeseballs till lördagsmys, och jag var extremt rastlös i min utmattning, så jag gjorde precis som härom dagen när snart tonåringen åt glass, jag snörde på mig löpskorna och gav mig ut. Sprang 5,2km!!!! Mitt mål som jag skulle uppnå innan sista februari var planen. Och jag dog inte ens!! Känner mig så jävla grym. För en månad sedan orkade jag knappt springa mellan två lyktstolpar ens.. :bump:

Idag käkade ungarna cheeseballs till lördagsmys, och jag var extremt rastlös i min utmattning, så jag gjorde precis som härom dagen när snart tonåringen åt glass, jag snörde på mig löpskorna och gav mig ut. Sprang 5,2km!!!! Mitt mål som jag skulle uppnå innan sista februari var planen. Och jag dog inte ens!! Känner mig så jävla grym. För en månad sedan orkade jag knappt springa mellan två lyktstolpar ens.. :bump:

Woop woop! :bow:

Laddat ner lifesum nu, tänkte att det kan vara ett bra verktyg.
Så nu blir det en månad med intensivt räknande.

Den öl jag hade skippat i veckan tog jag igen i form av vin och bubbel i fredags... :cautious:

Funderar på att helt enkelt ha vita månader fram till vårkanten istället.

Sista dagen på veckan, tackade nej innan idag till en halv fastlagsbulle. Känner mig sjukt duktig. :D

Har däremot insett att en del av mitt ät öster kommer från min pappa. Nu är frågan hur man bäst bryter det?

Sista dagen på veckan, tackade nej innan idag till en halv fastlagsbulle. Känner mig sjukt duktig. :D

Har däremot insett att en del av mitt ät öster kommer från min pappa. Nu är frågan hur man bäst bryter det?

Första steget till att bryta ett mönster är att se det. Och det har du gjort nu :up:

För mig går det inte så där jättebra. Blev både godis och Kalimucho igår kväll. Och jag känner mig inte motståndskraftig alls. Hade aldrig kunnat tacka nej till en semla.. Har precis ätit ris o kyckling o grönsaker och är vrålhungrig :meh:

Tänkte att jag hoppar in här också. Tycker att det verkar vara en peppande och glad stämning här inne.:)

Jag har sakta dragit på mig en del extra kilon i av en kombination av en förkärlek för god mat (med mycket fett och socker), och perioder av alldeles för mycket sötsaker och chips. På nyårsdagen låg jag på BMI 30 och jag har som mål att komma ned till BMI 25 (vilket för mig är en viktminskning på 15 kg) relativt snabbt då det finns studier som visar att snabbare viktnedgång är mer effektivt för att bli av med fett ifrån levern och förbättra glukoskänsligheten och att det är en hälsofördel som håller i sig även efter eventuell senare viktuppgång. Mitt viktigaste mål är dock att bli mer fysiskt aktiv i vardagen och att äta mer grönsaker.

Efter en vecka med rigoröst räknande av kalorier (använder My Fitness Pal) och pusslande för att få i mig tillräckligt med protein för att hålla mig nöjd och glad så står vågen på -2kg. Ett stort plus är att jag inte varit hungrig en endaste dag bortsett ifrån precis innan måltiderna.

Ett annat mål har varit att komma igång med min träning igen och jag har i hela januari och februari bokat in 3 styrkepass och 3 konditionspass (inte promenad) per vecka samt att jag har som mål att göra 10-15 minuter yoga varje dag. Passen behöver inte innebära en sväng till gymmet och onsdagens styrkepass blev stabilitetsövningar i vardagsrummet och gårdagens kondition blev 25 minuters dansande till gamla discohits (bland annat Village People's YMCA som gjorde att jag slog handen i taklampan:laugh:).

Jag har ett nomnoms-undantag, och det är att fika med min mamma. De där fikastunderna är ganska viktiga när man har en gammal mamma, och kakorna blir inte lika goda för den som äter om den andra låter bli. Den här gamla mamman är inte heller överdådig i bakverkskonsumtionen utan det rör sig oftast om ett par kex. Jag hävdar alltså, trots att jag har fikat hos min gamla mamma, att jag har klarat fyra dagar utan nomnoms och därmed är halvvägs till mitt första delmål, det vill säga att klara en vecka.

Jag har för övrigt inte småätit lika mycket druvor, apelsiner, riskakor, knäcke eller spanska konserverade bläckfisktapas som tidigare dagar och klappar mig därför på huvudet lite extra.

Men någon hurtig skidtur på morgonen blev det inte... :angel:

Jag ska låta bli onyttigheter till sista feb. Jag är inte sockerberoende egentligen men jag tycker att livet blir bättre med godis. Hur motiverar man sig att låta bli?

För mig går det inte så där jättebra. Blev både godis och Kalimucho igår kväll. Och jag känner mig inte motståndskraftig alls. Hade aldrig kunnat tacka nej till en semla.. Har precis ätit ris o kyckling o grönsaker och är vrålhungrig :meh:
Just det där är det svåra och det som stressar mig mest. När jag har ätit och är lika hungrig, minst.

Just det där är det svåra och det som stressar mig mest. När jag har ätit och är lika hungrig, minst.
Det är inte konstigt att det är lätt att få ätstörningar. Jag kan tycka att det tom är lättare att inte äta alls än att äta lite, man retar ju bara upp aptiten med små portioner.

Men jag gör nytt försök imorgon, ris ska jag nog undvika, det verkar trimma min aptit.

Det är då man ska göra sig en liten assiett med ett par små smakrika ostbitar, lite nötter och ett par goda grönsaksbitar att snacksa på tills mättnaden hinner i kapp suget.

Sambon har köpt en ny våg som har någon rolig bluetooth funktion som man synkar till telefonen. Tänker börja använda den när vi väl flyttat. Nytt hus, nya vanor? :p

Sen så tänker jag börja springa! Måste komma igång så att jag slipper skämmas på det K9 biathlon vi ska springa i höst. Tycker inte att jag ser så tokig ut i kroppen, lite fluffig efter vintern och mindre motion, men jag behöver nog lite extra för att inte frysa ihjäl på vintern med min dåliga blodcirkulation.

Tycker det går rätt bra med att minska Pepsi Max drickandet :)
Varit iväg på en liten semestertripp några dagar nu så svårt att hålla exakt rätt mängd men det känns bra!

Har hållit matintaget rätt bra med. Mindre sött och inte mycket snabbmat alls för att ha varit iväg hemifrån som det annars lätt blir. Ätit en bra frukost innan vi åkt till stan och sedan inte tagit någon på stan utan väntat tills vi kommit hem igen till min syster och ätit hemlagat.
Har jag blivit törstig på stan har jag köpt en Loka.
Vet inte om det hänt något på vågen men det känns som bättre vanor sakta smyger sig på. Så som jag vill. Jag tar det lugnt och i min egna takt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar