2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
2 kg ner hittills, ett i veckan. Känns som en bra takt. Idag vill vi äta lördagsgodis. :) Men först var vi tvungna att förtjäna det.... Gick en dryg mil i full fart. Sen fick vi köpa det runkeeper sagt att vi förbrukat. Blev 200 gram som ska ätas med andakt efter en liten omelett med sallad om ett par timmar.

Sen råkade jag gå 4 km till+ rida en timme. Blir ett glas rödvin också, tror jag. :d

Jag är inne i en riktig dipp just nu. Ska ha mens om några dagar och känner mig både deppig och sugen på precis allt. Klarar inte av att hålla mig borta från varken godis eller annat gotter :(
Försöker att inte vara elak mot mig själv och jag tränar på som vanligt, men fan vad svårt det är att inte känna sig misslyckad. Måste lära mig att vara schysst mot mig själv, men hur tusan gör man det?? Suck.

Jag har haft det precis likadant i ungefär en vecka, också i samband med pms. Jag får såna perioder ibland, då jag faller tillbaka i gamla dåliga beteenden. Som att få i sig en 200 g chokladkaka på tio minuter, köpa choklad både på lunchen och på väg hem, köpa godis som jag äter i bilen medan jag kör. Skäms såklart, samtidigt som jag är arg på att jag "borde skämmas".

Igår släppte det helt plötsligt, andra dagen på mensen. Jag blev lite lättad av att läsa det @Philosophia skrev här i tråden för några dagar sedan, att man har ökat energibehov innan mensen. Det ska jag försöka tänka på till nästa gång, så kanske jag kan äta mer riktig mat istället. Inte för att jag inte får äta godis, men för att det känns bättre att ge kroppen det den egentligen behöver.

Men ja, jag har också svårt att inte känna mig misslyckad. Vilket leder till att jag tröstäter för att jag är misslyckad :meh: Jag funderar just nu mycket på att det suger att vi matas med att vi (kvinnor) förväntas tänka på hur våra kroppar ser ut, förväntas vilja ha platt mage, förväntas skämmas när vi äter något "dåligt" osv. Jag vill äta bättre för att min kropp ska må bättre och orka göra det jag vill, inte för att uppfylla något ideal. Samtidigt som jag tänker att jag borde gå ner lite i vikt ändå...

Här går det fortsatt bra :)

Har ätit bra och tycker ansiktet blivit lite smalare, även midjan. Jag väger mig ju inte, och har valt att inte heller ta några mått så det inte blir sifferkrig i huvudet. Jag vill enbart i mina gamla kläder så är jag nöjd och glad, och för sakens skull kan jag säga att det är stl 36/38 och inget inimini size zero ;)

Har inte ätit godis på evigheter och vi fick en sån där stor Merci kartong med choklad i julklapp och den öppnade jag igår och tog 10 bitar ifrån till en film. Kändes himla skönt att kunna lägga ifrån sig den och vara nöjd :)
Nu är det typ bara den äckliga chokladen kvar så resten lär jag ändå inte äta :p

Imorgon är det 70-års kalaset med pizzabuffé. Har märkt att magen känns mätt efter betydligt mindre portioner numera så jag kommer nog inte orka äta så mycket som jag vill. Pizza råkar vara en favorit. Ska låta magsäcken bestämma portionsstorleken imorgon, när den känns nöjd så är jag nöjd :)

Har inte lyckats minska mer på Pepsi Maxen. Jag kommer få knälångt hår i den här takten (på riktigt alltså..) så jag måste nog försöka pressa mig själv lite där.

Här går det fortsatt bra :)

Har ätit bra och tycker ansiktet blivit lite smalare, även midjan. Jag väger mig ju inte, och har valt att inte heller ta några mått så det inte blir sifferkrig i huvudet. Jag vill enbart i mina gamla kläder så är jag nöjd och glad, och för sakens skull kan jag säga att det är stl 36/38 och inget inimini size zero ;)

Har inte ätit godis på evigheter och vi fick en sån där stor Merci kartong med choklad i julklapp och den öppnade jag igår och tog 10 bitar ifrån till en film. Kändes himla skönt att kunna lägga ifrån sig den och vara nöjd :)
Nu är det typ bara den äckliga chokladen kvar så resten lär jag ändå inte äta :p

Imorgon är det 70-års kalaset med pizzabuffé. Har märkt att magen känns mätt efter betydligt mindre portioner numera så jag kommer nog inte orka äta så mycket som jag vill. Pizza råkar vara en favorit. Ska låta magsäcken bestämma portionsstorleken imorgon, när den känns nöjd så är jag nöjd :)

Har inte lyckats minska mer på Pepsi Maxen. Jag kommer få knälångt hår i den här takten (på riktigt alltså..) så jag måste nog försöka pressa mig själv lite där.

Varför ville du minska ner på pepsin?

Varför ville du minska ner på pepsin?

Jag drack/dricker Pepsi Max för 500-600 kr i månaden. Det är hur mycket som helst och ohållbart. Jag behöver inte sluta helt men få ner det till en nivå jag kan acceptera att leva med. Typ 100 kr i månaden. Jag har fått ner det till hälften nu ca 300 kr men skulle behöva dra ner ytterligare. Tänkte göra ett försök i att minska storleken på glasen jag dricker ur :)

Invägning idag på morgonen. Veckan blev mer stressig än vad jag tidigare trott att den skulle bli och jag åt betydligt mer än vad jag budgeterat för ett par dagar när jag var ute och for. Trots det så stod vågen på minus 0,4 kg. I januari så har det blivit minus 4,3 kg på vågen, -3,5 i fett procent, - 5 i midjemått. Vilket jag är nöjd med, jag har dessutom börjat fått träningen att fungera hyfsat och snart kommer jag att kunna styra mer över mitt schema och då kommer träningen att kunna flyta ännu bättre.

Som det ser ut nu så borde jag kunna nå mitt första delmål i mitten av april och det andra mitten/början av maj.

Dessutom så har isen börjat ge sig i motionsspåret och jag kan vara ute och jogga, så om snön håller sig borta så borde jag absolut kunna klämma in mer joggingrundor redan under februari vilket är skönt (det är så dålig luft i gymmets kardiorum att jag inte gillar att gå dit).

O.M.G.
Har fixat i stallet i helgen. Den sortens fixande som gör att man är genomsvettig när man är klar och ryker som en orakad häst mitt i vintern. Två timmar igår och tre idag.
Skulle ha tränat på cykeln i fredags, men det blev inte så. Gjorde det idag istället, det och lite styrkeövningar.
Längtar nu till yogan på lunchen! Är helt slut i kroppen nu!
Maten har varit sådär halvkass hela helgen. Man blir så jäkla hungrig när man är i stallet hela dagen.
Men jag känner att det kan kvitta, med tanke på hur jag slitigt.
(Och så sitter jag och tittar på raw food fika. Frukt och bär gör att det känns lite nyttigare.)

Bävade när jag ställde mig på vågen i morse, jag har slarvat så mycket under helgen. Men uppenbarligen har promenaderna gjort skillnad för jag hade gått ner ett halvkilo till! :)

Totalt -1,8 första månaden, det får jag vara nöjd med. Jag inser att det här inte kommer att gå fort - men huvudsaken är att det går.

-0,2 för mig den här veckan. Det får jag vara nöjd med med tanke på att mensen kom igår och att jag tryckt i mig både lösgodis och choklad dagarna innan. Det där suget som kommer dagarna innan mens tillsammans med total depp för mig (trots att jag äter medicin för PMDS) är som helt omöjligt att stå emot. Jag har inte tränat ordentligt heller av samma anledning. Gud vad jag hatar mens :mad:

MEN, nu är mensen här och snart förbi så nu blir det nya tag! :)

Helgerna brukar vara svåra. Det är som att jag släpper allt då och småäter en massa och en hel del godis... Det har blivit fika och godis även den här helgen men inga extrema mängder och inget småätande. Så jag är faktiskt rätt nöjd med den här helgen plus att jag rörde mycket på mig igår. Ridlektion, pyssel ute, coreträning och lite löpning :) Träningsmässigt var förra veckan väldigt bra! Bara att fortsätta håll i maten så kanske jag kan få ett litet minus på vågen den här veckan.

Jag bollar +/- 3 kg var och varannan vecka.. Märker det både på kläder och vågen. Ligger på 64-67 kg och verkar inte kunna komma ur det.. Fattar inte vad som händer med kroppen egentligen!

Helgerna brukar vara svåra. Det är som att jag släpper allt då och småäter en massa och en hel del godis... Det har blivit fika och godis även den här helgen men inga extrema mängder och inget småätande. Så jag är faktiskt rätt nöjd med den här helgen plus att jag rörde mycket på mig igår. Ridlektion, pyssel ute, coreträning och lite löpning :) Träningsmässigt var förra veckan väldigt bra! Bara att fortsätta håll i maten så kanske jag kan få ett litet minus på vågen den här veckan.
När har du vägdag? För min del är det väldigt motiverande med lördag. Det gör det väldigt enkelt att hålla sig ifrån gotter på fredagen och ett bra resultat motiverar även för resten av helgen.

När har du vägdag? För min del är det väldigt motiverande med lördag. Det gör det väldigt enkelt att hålla sig ifrån gotter på fredagen och ett bra resultat motiverar även för resten av helgen.

Smart! Jag kanske ska ändra vägdag. Jag brukar tjuvväga mig någon gång under veckan och när jag tjuvvägde mig i torsdags var jag nere på 70,4 och idag 71,3 :banghead:
Lördag är ju skitsmart som vägdag! :bow:

Igår sprang jag nästan 6 km, några stopp och lite gång men iaf 5,5 km:s jogg med även lite snabbare spurter, samt träning med TRX:en efteråt. Härligt det kändes. Och ovant! Ett par av stoppen var nog psykologiska, typ "nu är jag nog jättetrött, bäst jag stannar". Lite bekväm är man nog allt!?

Idag har jag fått min första kommentar om att det syns att jag gått ner i vikt. Kul! Kom även i ett par byxor i storlek 36 imorse!

På lördag börjar Mello och jag har löst snacksfrågan!

olw_popcorn_havssalt_65g_org_lowres.png

Påsarna är mindre än vanligt, bara 65 gram. Det gör att hela påsen ger 260 kcal och det kan jag promenera ihop. Dessutom är de GODA - tjuvtränade i lördags :sneaky:

Jag hade inte tillgång till någon våg i morse, så ingen vägning den här veckan. Dessutom är jag på väg till ett tredagars jobbmöte i Ljubljana och som multiallergiker går det inte att vara petig med maten på resande fot, utan man får se till att äta när det uppdagas något som man kan äta.

Dessutom "tvingas" jag alltid köpa med mig en påse godis eller två som nödmat. Inte världens bästa mat direkt :p, men det kan i nödfall ersätta en utebliven lunch eller middag. Med andra ord så räknar jag inte med några stordåd den här veckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar