2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker lite som så att den träning som blir av bränner mer än den som inte blir av :D

Jag tränar för att koppla av och mer för att forma kroppen än bränna fett. Och då tror jag lågintensiv träning är bättre? Jag kan inte så mycket om träning så jag gör det jag tycker är härligt. För mig är det viktigaste att träningen är lustfylld, för annars vet jag att jag kommer sluta.

Jag springer 1-3 gånger i veckan (runt 5km i 7min-tempo) och simmar 1-3 gånger i veckan (bröstsim, mellan 50-100 längder). Dessutom gör jag yoga en eller två gånger varje dag, och styrketräning med kroppen som tyngd typ varannan dag. Barnveckorna blir det mindre träning än veckorna då barnen är här.

Min kropp har format sig fantastiskt, jag är faktiskt förvånad själv. Har tom fått rutor på magen!! :D
Dessutom kommer jag på mig själv med att längta efter träningen :confused:
Före efter bilder hade varit kul! Jag har också fått jättebra resultat med att använda kroppen som tyngd. Sen blev jag för nöjd och satte mig och åt chips... :banghead: Jag vill gärna se resultat SNABBT, annars blir det lätt att jag lägger av...

Du håller igång mycket tycker jag!

Före efter bilder hade varit kul! Jag har också fått jättebra resultat med att använda kroppen som tyngd. Sen blev jag för nöjd och satte mig och åt chips... :banghead: Jag vill gärna se resultat SNABBT, annars blir det lätt att jag lägger av...

Jag har faktiskt bilder, måste bara ladda upp dom någonstans. Återkommer!

Ja, det gör jag. Men jag är sjukskriven för utmattningssyndrom så träningen är mitt jobb typ. Det är det enda jag orkar göra på en dag och jag gör det för att det är det enda som får min hjärna att slappna av. Så för mig har träningen dubbel effekt, dels blir jag stark och dels kan min hjärna "vila". Jag tror jag hade varit död nu om det inte hade varit för träningen.

Jag har faktiskt bilder, måste bara ladda upp dom någonstans. Återkommer!

Ja, det gör jag. Men jag är sjukskriven för utmattningssyndrom så träningen är mitt jobb typ. Det är det enda jag orkar göra på en dag och jag gör det för att det är det enda som får min hjärna att slappna av. Så för mig har träningen dubbel effekt, dels blir jag stark och dels kan min hjärna "vila". Jag tror jag hade varit död nu om det inte hade varit för träningen.
Kul! Jag mår också bra av att träna, tyvärr hinner jag inte med att träna så mycket som jag vill. Kul att du hittat ett bra och roligt sätt att må bättre!

Här kommer en bild :)

20170126095914352511338059_sbig.jpg

Bild ett: 136 kilo, 2010.
Bild två: 80 kilo, 2015.
Bild tre: 71 kilo, idag.

Jag står visserligen lite mer bredbent på bilden från idag men tycker det är stor skillnad runt höfterna. Det är också där jag märker att kläderna börjar sitta väldigt löst :D

2017012610025722730_sbig.jpg

Jag står visserligen lite mer bredbent på bilden från idag men tycker det är stor skillnad runt höfterna. Det är också där jag märker att kläderna börjar sitta väldigt löst :D

Vilken resa! Imponerande!

Jäklar vad bra jobbat! :bow::bow:

Imponerande!

Magen ja.
Min har delat sig såpass att det gör ont om jag inte tänker mig för när kliver ur sängen och så :cry:

Men det är en jättebra motivation för att få ordning på det sen. På riktigt.

:bow:

Spännande med operationen! Jag gjorde en gastric bypass i maj 2010, och har bara tre kilo kvar till att ha halverat min vikt. Jag har haft en del komplikationer, men det är ändå utan tvekan det bästa jag gjort. 136 kilo då, 71 kilo nu och påväg ner mot 68 kilo = halva ursprungsvikten.

Lycka till!
Tack! :heart
Dom flesta säger till en att man inte ska göra en operation så det var extra fint att få läsa ditt inlägg. :bow:
Vilken viktminskning du har gjort. Wow! :)

Vad tyckte du var jobbigaste eller svårast efter operationen?

Jag funderar lite på det där hur ofta man ska äta. Och att man måste äta så himla långsamt. Var det jobbigt?

Gud, vad fin du är! :love:
Vilket jobb du har gjort.
Den där magen....ser ju helt fantastisk ut. Du hade inte opererat den, eller?
Mycket imponerad! :) Det är roligt och peppande att se din förändring.

Vägdag idag och -0.2. Känns lite surt för jag är mitt i de dagar när jag skulle ha haft mens så jag är alldeles svullen. Tjuvvägde mig i förgår och då var det ytterligare ett halvkilo ner så vet att vikten kommer vara mindre redan i morgon

Vill bara tipsa om det godaste jag hittat när SUGET slår till och det inte går att värja sig.
Gjorde "glass" genom att mixa väl mogna bananer med hälften frysta hallon och hälften frysta jordgubbar + saften från en apelsin. Hällde upp i små förpackningar, typ 1,5 dl i varje och frös in. Nu har jag nyttig "glass" som egentligen bara är frukt att ta till när sötsuget inte går att bemästra. Och det känns som en riktig efterrätt. :)

Se dock till att ta fram den en stund innan så att den hinner tina lite, blir mycket godare då.

Tack! :heart
Dom flesta säger till en att man inte ska göra en operation så det var extra fint att få läsa ditt inlägg. :bow:
Vilken viktminskning du har gjort. Wow! :)

Vad tyckte du var jobbigaste eller svårast efter operationen?

Jag funderar lite på det där hur ofta man ska äta. Och att man måste äta så himla långsamt. Var det jobbigt?

Jag gjorde min operation i maj 2010 och i maj 2011 är min son född. Det var inte bra. Jag blev så sjuk under graviditeten (som såklart inte var planerad) att de fick sätta igång förlossningen i v36 eftersom bebis slutade växa. Jag gick ner 13 kilo under graviditeten, inte bra! Med tanke på bebis, moderkaka, osv var det ju egentligen ännu mer. Ut kom dock en fullt frisk pojke som idag börjar närma sig sex år och drar 128/134 i kläder och 32 i skor. Inte så liten längre alltså :rofl:
Eftersom jag blev gravid direkt vet jag inte riktigt hur det känns i normala fall, vad som är jobbigt i början liksom. Men det som överlag varit kanske inte jobbigt men svårt har varit att acceptera min nya kropp och ställa om huvudet. Jag tänker ibland fortfarande att jag är tjock...

Det där med portionsstorlekar och tugga långsamt osv kommer av sig självt. Det har jag aldrig upplevt som något svårt. I början kunde jag bara äta en äggkopp fil men efterhand kan man äta mer och det känner man. Samma med tuggandet :)

Det ska bli spännande att följa din viktresa här! :bump:

Gud, vad fin du är! :love:
Vilket jobb du har gjort.
Den där magen....ser ju helt fantastisk ut. Du hade inte opererat den, eller?
Mycket imponerad! :) Det är roligt och peppande att se din förändring.

Alltså tack!! Vad gullig du är. Och alla ni andra som hejjat också :bow:

Jag har inte opererat magen, och har en del lös hud (gömd i trosan :D). Har rätt mycket lös hud på armarna och benen också, men jag bryr mig faktiskt inte. Jag har gjort en jävla resa så det vore ju dumt att skämmas över den menar jag :p

Idag blir det fredagsgodis. Har köpt svindyrt ekogodis som ska ätas med andakt eftersom det är så dyrt.
Har en fin liten skål som ska fyllas, sedan får det vara nog. Ska slita rätt mycket i stallet i helgen, så tänker att det blir plus, minus, noll.

Ska cykla på cykeln lite senare och göra styrkeövningar. Ska bara sätta ihop en grym spellista först.

Jag gjorde min operation i maj 2010 och i maj 2011 är min son född. Det var inte bra. Jag blev så sjuk under graviditeten (som såklart inte var planerad) att de fick sätta igång förlossningen i v36 eftersom bebis slutade växa. Jag gick ner 13 kilo under graviditeten, inte bra! Med tanke på bebis, moderkaka, osv var det ju egentligen ännu mer. Ut kom dock en fullt frisk pojke som idag börjar närma sig sex år och drar 128/134 i kläder och 32 i skor. Inte så liten längre alltså :rofl:
Eftersom jag blev gravid direkt vet jag inte riktigt hur det känns i normala fall, vad som är jobbigt i början liksom. Men det som överlag varit kanske inte jobbigt men svårt har varit att acceptera min nya kropp och ställa om huvudet. Jag tänker ibland fortfarande att jag är tjock...

Det där med portionsstorlekar och tugga långsamt osv kommer av sig självt. Det har jag aldrig upplevt som något svårt. I början kunde jag bara äta en äggkopp fil men efterhand kan man äta mer och det känner man. Samma med tuggandet :)

Det ska bli spännande att följa din viktresa här! :bump:
Oj, ja det lät ju verkligen inte som det blev helt optimalt för dig.
Tufft! :crazy:
Men tur att det gick bra i slutändan i alla fall. :)

Jag har fortfarande bilden på när jag var smal i huvudet. (160-58) eftersom jag undviker alla kameror och speglar så får jag nästan en chock av att se mig i spegeln som jag är nu.

Jag är jätteglad att jag hittade tråden här. :bow:
Det var egentligen bara en slump att det blev så.
Trodde mest att tråden skulle vara en diskussion om olika dieter och att gastric by pass/sleeve skulle vara ett Big no no. :o
Jag är glad att jag hade fel. :up:

Har förresten redan gått ner ett kg på tre dagar pga "förberedelsekuren" innan operationen.
Jag märkte att när jag drack dom där modifast så blev jag väldigt uppblåst i magen om det gick för fort.
Nu skriver jag på Buke samtidigt som jag äter istället och då går det långsammare. :angel:

Bra att kroppen verkar säga till själv hur fort man kan äta efteråt. :bow:
Det var jag lite orolig för att man skulle äta för fort och sen spy/ha kramp/ bli kallsvettig.

Jag ser fram emot själv att bli lite lättare.
Konstigt nog är utseendet egentligen den sista anledningen till att jag gör operationen.
Det mesta är av hälsoskäl både förebyggande och för nuvarande problem jag har med kroppen.
Men, det ska självklart bli trevligt att kunna klä sig lite mer fritt och trivas med det man ser.

Alltså tack!! Vad gullig du är. Och alla ni andra som hejjat också :bow:

Jag har inte opererat magen, och har en del lös hud (gömd i trosan :D). Har rätt mycket lös hud på armarna och benen också, men jag bryr mig faktiskt inte. Jag har gjort en jävla resa så det vore ju dumt att skämmas över den menar jag :p
Fantastiskt med tanke på viktras och graviditet. :)

Jag hoppas också att min hud kommer dra ihop sig.
Jag har "bra" hud till att börja med.
Trots att jag väger så himla mycket så finns det inga fettvalkar.

Räknar nästan med att få göra en bukplastik efteråt, eftersom jag fick bristningar av sista graviditeten, men det andra kommer jag inte röra.
Antar att brösten kan bli rätt hängiga också (har 85E nu) men det ska mycket till innan jag skulle ens tänka på att göra något med dom.
Det skulle vara om det gav fysiska problem.
Jag kommer förlita mig på att skaffa tillräckligt bra bh-ar i sådana fall.

Jag skulle absolut inte stoppa in något hursomhelst. :crazy:
Har tittat på "plastikkirurgerna" och fattat att jättemånga får problem med implantat så det kommer jag aldrig göra.
Överhuvudtaget känns sånt lite överspelat med tanke på att jag fyller 50 snart.

Förstår att det är helt annorlunda om man är 20 och helt platt. ;)

Ja, det låter ju bra att du inte bryr dig om lite häng.
Jag antar att det alltid finns en risk med att bli kroppsfixerad och det hoppas jag att jag inte blir.

Men ser jag ut som du gör när jag gått ner allt så kommer jag vara överlycklig alla dagar i veckan. :bow::bow::bow:

Idag tänker vi äta räkor och dricka bubbelvin. "Späder ut" lite majonäs med turkisk yoghurt att ha till + lite bröd och mycket sallad. Har gått en mil i solskenet för att tjäna ihop till det och det känns väldigt bra. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Julklappar 2024!