Alltså, det är det ju verkligen! Vilket också gör mig lite deprimerad eftersom jag har generna emot mig. Ska livet vara en lång kamp mot vågen? Ska jag leva med ångest varje gång jag har satt i mig en tårtbit och en chokladkaka?
Framför allt måste jag fokusera på att hitta "gömd" motion, eller motion jag faktiskt älskar! Jag är ingen gym-människa, uppenbarligen. Jag är ingen löpare. Kanske hade jag varit det om jag inte ständigt kämpat med vikten? Jag har gått ner och upp, ner och upp och för varje gång jag går upp så väger jag alltid mer än vad jag någonsin gjort, precis som det står i artikeln. Slits ständigt mellan att vilja älska min kropp som den är och vilja be den dra åt helvete.
Åååh, sorry för mina jävla neggo-inlägg!
Ingen fara med neggo- inlägg, det är ju bl.a. därför vi har tråden.
Det ska ju inte vara så att man har ångest för att man har ätit fel.
Idag tänkte jag t.ex. ge mig själv "tillåtelse" att käka fredagsgodis. Tänkte att en liten skål etc. är helt ok. Slutade jag åt upp hela påsen med rotfruktschips. Är bara tacksam att den var så liten.
Jag vet att jag måste ta bort tillgången till snacks annars äter jag upp ALLT. Blev en bra påminnelse m.a.o.
Du kan inte ge dig sjäv motivation? Jag märker ju tydligt att jag behöver ha bättre kondis och styrka än vad jag haft nu. Är mer irriterad på mig själv att det tar så lång tid för mig själv innan jag sätter igång igen.
Ska jag kunna rida in hästar, orka rida, kunna gå låååååånga promenader etc. så måste konditionen finnas där. En gång gav jag mig själv en svindyr tatuering när jag gått ner x- antal kilon och kommit igång med träningen.
Hade med lätthet kunna ge mig själv en resa, men nu finns det ingen ekonomi för det.
ÄLSKAR bara ben på sommaren, men känner mig sjukt obekväm om allt rör på sig när jag går och springer.
Motivationshöjande det med.
Jag är sån som också har väldigt lätt för ångest, så jag kämpar med det med. Du har inte funderat på en bra självhjälpsbok?
För tillfället vill jag äta mer veganskt + eko + fairtrade. Vanligt choklad + ostbågar går fetbort. Mycket av mat kalorifällor försvinner. Men samtidigt öppnar det upp för ny och rolig mat när man ska ändra vad man "får" äta.
För mig hjälper det mycket med förbud, just för att jag automatiskt ersätter det med annan nyttigare mat.
En annan sak som ger mig betydligt mindre ångest, är att jag inte är runt människor som kommenterar andras kroppar hela tiden. Jag slutar reflektera över min så förbaskat mycket.
Jag menar, den är ju där och jag ser den hela tiden o.s.v.