2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och proteinpulver antar jag att du inte är intresserad av med tanke på din frågeställning? Det kan ju annars vara ett alternativ. Det kanske jag själv skulle kika på om det är som du säger att man behöver mer protein än vad appen säger. För mer än jag redan får i mig kan jag nog inte trycka in vis kost O_o

Jag fuskar en del med proteinpulver då och då eftersom det är praktiskt och "billigt" vad gäller kcal, men föredrar helt klart ordentlig mat :)

Jacob Guidol på Träna Styrka och Tyngre har skrivit mycket och balanserat om protein, vktnedgång och allmänt om mat och träning.

En bananpannkaka stekt i smör blir ungefär 195 kalorier :up:

Men det måste ju bero på hur mkt smör man steker i? :p

Jag tycker det låter väldigt lågt räknat även om du använder väldigt lite smör?

Men det måste ju bero på hur mkt smör man steker i? :p

Jag tycker det låter väldigt lågt räknat även om du använder väldigt lite smör?

Enligt Lifesum så stämmer det rätt bra med 195 kalorier. Men då är det utan tillbehör. Så ett ägg, en halv banan och en halv msk smör blir ca 195 kalorier :)

Enligt Lifesum så stämmer det rätt bra med 195 kalorier. Men då är det utan tillbehör. Så ett ägg, en halv banan och en halv msk smör blir ca 195 kalorier :)
Stämmer med VK också. Får 192 där.

Men däremot undrar jag om det räcker med 1/2 msk smör för att smeten inte ska bränna fast?

Stämmer med VK också. Får 192 där.

Men däremot undrar jag om det räcker med 1/2 msk smör för att smeten inte ska bränna fast?

Det funkar bra med en liten bra teflonpanna. Den bränner inte fast på samma sätt som vanliga pannkakor. När jag har tränat steker jag i större mängd smör. Det blir såklart godare men så är ju allt med mycket smör mycket godare :d

Det funkar bra med en liten bra teflonpanna. Den bränner inte fast på samma sätt som vanliga pannkakor. När jag har tränat steker jag i större mängd smör. Det blir såklart godare men så är ju allt med mycket smör mycket godare :d
Ja, att det var teflon förutsatte jag. Men jag tycker ofta det är svårt just att steka när man ska dra ner på kalorierna. Det brukar gå rätt mycket olja när jag steker annars. :meh:

Efter tre dagars skörlevnad ute på jobbresa med middagar och hotellfrukostar ska det bli intressant att se om hela viktnedgången försvunnit eller inte. Jag har försökt hålla igen så gott det nu går, men det är svårt på resande fot när man blir bjuden och inte vill vara oartig. Har inte hunnit motionera som vanligt heller. :(

Jag tycker keso är godare :)
124kcal i yoghurten och 100kcal i keson (per 100g). Det är mest proteinet jag är ute efter eftersom jag äter (nästan bara) vegetariskt.
Jag förstår, jag reagerade på det där med att få upp fetthalten.

Jag skulle ÄLSKA bananpannkakor med turkisk - eller grekisk - yoghurt på. Men jag skulle äta för mycket av sånt så jag låter bli. Det låter dock jättegott så jag förstår att det känns som rena festen :d

Nu är jag verkligen sugen på godis. Igår var jag på fest och skötte mig väldigt bra. Idag tycker min kropp och själ att jag ska känsloäta för att kompensera för min vadskajagblinärjagblirstor-noja. Tyvärr finns det absolut inget att snacksa på i hela lägenheten utom möjligen ananasringar, och det är ju frukt...

Har klarat fyra veckor, hurra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar