2014 - vad är era mål, förhoppningar, planer?

Bebben

Trådstartare
Ja, alla brukar vi ju ha något att se fram emot, längta efter eller sträva för att uppnå.

Vad är ert för nästa år? En ny valp, att finslipa ett moment, flytta upp en klass, gå en kurs?

Själv så längtar jag efter valpar! Ska ha en kull nästa är igen, och det ska bli väldigt roligt, då jag haft några år mellan nu.
Sen ska jag börja dragträna min minsta, som nu blir 2 år snart - vilket ska bli väldigt kul också.

Kommer säkert på mer sen!

Sv: 2014 - vad är era mål, förhoppningar, planer?

Gissa hoppas jag ska kunna titulera sig viltspårCH under våren (hon blir 9 mån i mars)
Sen blir det lite utställning helst med cert.
Och om jag har lust o tid ska vi pröva rallylydnad,vi får se hur en gammal bruksräv ska klara det :D men det låter kul i alla fall.

Troligen blir det någon fralla kull och ev en mopskull så dom stackars "halvfoder" värdarna kan få sina hundar för sig själva och inte ha mig flåsandes i nacken.

Dels planeras det att skaffa valp till våren, vi ska bara lyckas samsas om vad det ska bli för ras denna gång;) Men troligen blir det en liten flattevalp!

Lex hoppas jag får sitt viltspårschampionat under nästa år!

Och förutom det så ska vi satsa på att bara ha himla kul, testa på en massa nya aktiviteter och träffa nya trevliga bekantskaper inom hundvärlden nu när vi hittat en klubb vi trivs super i!:)

Och KANSKE men bara kanske, polletten äntligen ramlar ner och Lex förstår vad det innebär med att "gå fint i koppel"... Att just det ska vara så fruktansvärt svårt att förstå trots intensiv träning under hans 1,5 år kan man ju undra över, börjar tro att han minsann bara är envis :sneaky:

Jag har fortfarande förhoppningen uppe om att min ena gamling (Blir 7 år nästa år) ska få grepp om när det är okej att sjunga, och inte ;) Hon kan inte skälla, utan gurglar/skriker/ylar/sjunger när hon blir exalterad, glad, vaktar eller vad man nu kan känna.. Så promenaderna blir intressanta än idag ibland ;)

Sen har jag höga förhoppningar på att valparna som sparas från nästa kull ska bli så bra som man vill såklart :) Roliga att jobba med, fina att se på och perfekta i familjerna dom ska bo i.

OCH, jag hoppas också att jag ska få Snill att lugna ner sig några hekto, så att några av hennes moment och nya saker vi jobbar på ska kunna gå att få till ordentligt. Hon är uppe bland molnen konstant, så det här med att göra saker försiktigt, lugnt eller med finess är inte riktigt hennes starka sida än ;)
Exempelvis har hon lärt sig att leta kantareller, men i sin iver att göra det där braiga så antingen äter hon up alla hon hittar, plockar upp dom och "råkar" tugga sönder dom innan hon lämnar i min hand eller stampar sönder alla hon kan hitta..

Jag vill pröva på agility eller rallylydnad med Max och gå kurs i antingen spår eller sök. Sedan ska jag försöka träna momenten för lydnadsklass 1. Vet inte om vi nånsin kommer ut på en tävlingsbana men då har vi ett mål att sikta mot :)

Jag planerar att utöka Alvas utställningschampionat med ett finskt och ett internationellt, och så ett gäng småsyskon till henne. Letar lämplig hane till Eijdih, och, beroende på hur petig jag är, är utbudet alltifrån gigantiskt till minimalt... Planen är att behålla en tikvalp att kunna fortsätta linjen på, får väl se hur det lyckas, med min tur blir det bara hanar :)
Siktar på världsutställningen i Helsingfors, men som det ser ut nu kommer jag att ställa Alvas syster, medan Alvas systers ägare ställer Alva (olika raser, olika ringar). Vi ser, vi ser. Boendet är fixat iaf :)

Jag hoppas fa en IPO 1 med Miss Mandy, och att vi far till skyddet och sparet med godkanda poang. Lydnaden funkar super bra, sa annars far vi ga for separata lydnads titlar ... for far inte 'Missen' jobba och trana blir hon omojlig att leva med och jag behover strukturen av ett specifict mal att jobba mot.
Annars hoppas jag mest att vi ska fortsatta ha riktigt kul med jobbet att soka avlopps lackor.:grin:

Princess Diva hoppas jag att vi kan fa till en BH och borja en ordentlig traning i IPO.

Får man drömma lite så hade jag velat skaffa en till hund, valp eller unghund spelar mindre roll.:p

Men mer realistiskt så hoppas jag på att fixa minst RLD F med min Ziva och åtminstone starta en officiell agility tävling under nästa år :) Kanske vi prövar att tävla en vanlig lydnads etta också.

Hoppas kunna gå några kurser med henne också, kanske agility fortsättning eller varför inte spår eller sök om jag hittar någon. Kanske bara blir lite tävlingslydnad igen.

Ett mål mer för mig än för min hund är att orka hålla en högre hastighet än lunk på Hundloppet i gbg, givetvis kommer vi på sånt här precis innan vintern när vi snart inte kan jogga/gå i skogen :mad: menmen.

Träna ska det göras iallafall och roligt ska vi ha :D

Vi vet väl efter idag vad vi ska sikta på.

*Gå upp i elit på fält. Vi var nära igår, men fick inga fler fåglar. Skulle vi flyttas upp i år måste vi vara klara för eftersöksgrenarna i elit till nästa år, annars kan vi fortsätta träna lite lugnare på det.

*Viltspårschampionatet. Vi har två ettor kvar, så det ska vi nog försöka ordna efter jaktsäsongen till våren.

Enda målet för tillfället är att satsa fullt ut på utställning :) Gärna fler kurser också-

Siv- Bli SUCH och börja med viltspår i förhoppning om att hon ska kunna bli viltspårchampion. Gå en kurs i rallylydnad.

Seke- Få sitt första cert på utställning nu när han lämnar valpstadiet. Börja med viltspår. Träna mer lydnad.

Scoody- Fortsätta vara min trogna följeslagare. <3

Ila
Jag vill plocka pinnar i hoppklass 2, osäkert om det är lite för högt mål att hoppas på att bli uppflyttad till 3:an.
I agilityklass ska jag ta dom sista pinnarna och där SKA jag bli uppflyttad till 2:an innan 2014 är slut.

Rusa
Ska först och främst röntgas i januari, går det bra kommer jag att börja träna lite mer kontinuerligt med henne. Hon får börja tävla i juli. Debuterar förmodligen på rasspecialen i gränna om det går som jag vill. Inga andra mål än att hon ska få börja tävla och satsa på att göra det så roligt som möjligt för henne. :)

Sen ska jag väl båda hundarna in i ringen också. Har 4 utställningar inplanerade men kommer nog inte lägga så mycket krut på utställningar.

Sen får jag se hur jag gör med brukset. Ska fortsätta att träna lydnad, spår och sök men vet inte om vi kommer att satsa på tävling.

Åh, jag har massor av planer för min Aysu :D

Först och främst hoppas jag att hon tidigt på året ska bli så bra i kroppen att fysioterapeuten säger ok till lek med andra hundar och ett riktigt aktivt hundliv.

Sedan ska vi åka på utställningar, för jag tror att det kan gå jäkligt bra för henne om man ställer för rätt domare. Hon är så fin min älskade lilla hund :D

Jag hoppas också på att kunna tävla rallylydnad med henne, och så hoppas jag att det blir tillräckligt med LC-träningar för att hon ska kunna fixa tävlingslicens. Beroende på hur lång tid det tar att skaffa den så kanske vi kan hinna med en tävling också.

Kanske blir BPH och så ska jag träna massor på inkallningen så att hon blir lättare att ha lös :)

Har så mycket jag vill genomföra 2014!

*Starta lydnadsklass 1 före vintern slut. Helst lyckas ta lp1 innan årets slut.

*Skotträna med sikte på att gå öppen klass i viltspår och få titeln SVCH.

*Ställa ut på minst fyra officiella utställningar och få minst ett cert

*Göra BPH och MH

*Gå en sökkurs

Ser väldigt fram emot 2014 :-)

Jag vill gå lydnadskurs och även rallylydnad. Sen kanske kanske tävla inom något av det.

Staffen -
LP II under vinter/vår. Starta Lkl 3 augusti -14 och kanske vågar jag hoppas på ett förstapris där innan nästa år är slut.

Vill komma igång och spåra lite mer och göra appellen till sommaren med sikte på spår men jag vet inte om det är realistiskt med ännu en gren... Har ju trots allt småbarn här hemma...

Njuffen - god hälsa:)

Komma igång och träna rallylydnad och kanske våga oss på nån tävling.

Brukset får vänta lite, man behöver ju inte göra allt samtidigt men ser gärna att vi kan komma igång med det också.

Agility vore också roligt om vi kunde prova på.

Ett mer konkret mål som vi ska fixa är att kunna ha honom med när jag rider/kör mina hästar.

Jag har inte mina mål helt klara än, men Stoja ska debutera både bruksspår och agility under våren/sommare. Och så ska hon röntgas, gå mh, ta förstapris i lk1 och jag funderar på att lära henne dra lite. Nån kurs ska vi också hinna med.

Sigge ska tävla agility, och kanske gå viltspår... ev återuppta freestylen också.

Och ja, förhoppningsvis ska jag väl få nån ordning på Stojas vardagslydnad också. Det är framförallt hoppanfet på människor som brister.

Vad är ert för nästa år?

Målet är två friska, glada, starka, smidiga och snabba hundar.

Får jag Dafne i samma form i maj/juni 2014 som hon är i just nu så är mina förhoppningar om LC-säsongen höga. Tyvärr lyckades jag inte alls att toppa hennes form inför årets prov.

Gaia hoppas jag ska springa sina sista licenslopp för LC utan några missöden och att vi hinner få licensen färdig i tid så att vi hinner åka på några tävlingar också.

Jag själv hoppas på att börja ta mitt körkort under våren. :)

… och så hoppas jag att det blir tillräckligt med LC-träningar för att hon ska kunna fixa tävlingslicens. Beroende på hur lång tid det tar att skaffa den så kanske vi kan hinna med en tävling också.

Har du sett att tävlingskalendern för 2014 har kommit upp? :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 274
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 502
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 427
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar