2014 - vad är era mål, förhoppningar, planer?

Sv: 2014 - vad är era mål, förhoppningar, planer?

Har du sett att tävlingskalendern för 2014 har kommit upp? :)

Såg det igår efter att jag skrev det här :D Hoppas verkligen att det blir bra med träningar nu... Hon har ju inte sprungit mer än liten kurva + raksträcka och det var förra sommaren. Hos förra ägaren har det ju inte blivit något sådant direkt...

Jag är också valpsjuk som bara den, men inser att det nog kommer dröja ett tag till innan jag realiserar den planen...

För min del så hoppas jag kunna bli steg 1 instruktör i SVaK och utbilda mig till MH-figge. Är på god väg redan!

Boss
Fortsätta på hans ominlärning och finslipning av de gamla utbildningsmissarna, samt peppa upp självkänslan så han inte behöver ta till tänderna när det blir skarpa lägen.
Lägga mer krut på spårgruppen och träna inför 2015 års SWDI-spårutmaning!

Fridolf
Ska tävlas så det bara ryker om det, Ik1 för att kvala in till UC, och Ik 2 för att det är det matte tycker är kul;)

Frodo
Ska ta sitt VP i vår och sen tävlas Ik 1, med sikte på UC. Går det bra så ska han också upp i Ik 2.

kl

Jag har inga mål ,men förhoppningar om följande meriteringar på hundarna:

Ian- 1:a pris lydnadsklass II, minst 1 godk öppenklass spår. Godkänt grytanlagsprov.

Grima: Att hon ska bli stark och frisk i kroppen. Om hon blir det är målet FH 1+2.

Harri: Bestå och klara lydnadsklass 1 och BH-provet.

Jag hoppas på valp och så har jag som mål att socialträna mycket med Ila med förhoppning om att det kan innebära skillnad för oss i tävlingssammanhang.

Hoppas på att ta förstapris i lydnadsklass 2 samt uppflytt till lägreklass spår men tänker inte sätta upp det som mål utan det får bli när det blir.
I övrigt planerar jag att träna in momenten för lydnadsklass 3 och lägre klass.

Med Camaro hoppas jag bara att hon inte förvärras mentalt och att hon kan få må bra och vara stabil i många år till.

Jag är också valpsjuk som bara den, men inser att det nog kommer dröja ett tag till innan jag realiserar den planen...

Känner också suget efter valp nu verkligen! Min yngsta tik fyller 2 år om någon vecka, tiden går alldeles för fort! Ska bli så kul att ha valpar hemma igen :) Och få välja vilka man ska spara, se dom utvecklas, och se dom terrorisera gamlingarna ;)

Jag vill ställa ut min åtminstone en gång, gå en spårkurs och kanske eventuellt en lydnadsklass. Det här är året har varit ett valpår med sparsam träning då jag studerar vid sidan av jobbet.

Mina mål för min rottis som idag blev 8 månader förutom att ha ett underbart år tillsammans, är att fixa inträdesprovet för att gå bevakningsutbildning inom hemvärnet. O förstås klara det tillsammans galant så vi blir ett godkänt ekipage. :p
Sedan ska vi starta appell (mest troligt rapport), o så ska vi starta i lydnadsettan.

Med Bouvieren har jag som mål att få LP1, samt starta appellen (rapport), ev, starta lydnadstvåan. O så ha ett helt underbart år tillsammans.

Läger ska vi på o ha superskoj

Pga diverse saker som sker i familjen just nu vill jag bara ha hundarna friska och pigga och glada. Bonus vore MH eller BPH på labradoren, kanske både och och ev ett förstapris i lydnadsklass 2 med lagotton.

Kl:
Med Toka hoppas jag kunna ta ett första pris i elitlydnad. Ett lydnadschampionat vore ju inte heller fel!

I brukset hoppas jag på uppflytt till elitklass i rapport och även starta elitklass i antingen spår eller rapport.

Med Freddie hoppas jag på start i lydnadsklass ett och kanske även uppflytt till lägre klass men vi stressar inte utan tar det som det kommer.

Kl

Jag önskar att min gamling som fyller tolv får vara frisk och glad. Inget annat.

Milla ska vara frisk och glad och kunna springa agility så mycket hon vill. Gärna vara frisk detta SM så hon får vara med :) Det var så trist att sitta bredvid i år.

Spookie hoppas jag ska starta både Hopp och Agility klass 1 och vara uppflyttad till klass 2 minst i hopp vid årets utgång.

Lite OT, men det är verkligen fantastiskt att hon har kommit igen så bra efter sitt diskbråck! :)

MÅL inför 2014

Toolah:
Först och främst, vara frisk! Hon har varit dålig nu under hösten och legat inlagd och de har gjort undersökningar och tagit prover för 25' utan att hitta ngt. Nu mår hon helt okej, men eftersom de aldrig hittade felet, vågar jag inte lite på att hon verkligen är frisk. Kanske är det bara bättre för stunden... :crazy: Man blir ju mer än lovligt nojjig av sådant här.
Om hon bara får vara frisk, är målet att:

*Kvala till SM i Rallylydnad
*Debutera i Lydnadsklass 1. Inte nödvändigtvis officiellt, men åtminstone på KM.
*Det hade varit roligt att göra ett BPH också!

Ayla
Nya bebisen :love:
Här har vi inga så specefika mål. Det ska bli mycket relationsbyggande och miljö-och socialträning.

Mig själv utöver det jag ska göra tillsammans med hundarna
*Färdig allmänlydnadsinstruktör (SBK)
*Färdig rallylydnadsinstruktör (SBK)

Åh, jag har ungefär 1000 olika mål och planer med Ladda för nästa år :D

De stora är dock:

* Viltspårschampion under våren (blir 9 månader i januari)
* Röntgas (1 år gammal i april)
* Unghundsprovet med godkänt resultat i september
* MH eller BPH
* En lyckad injagning

Utöver detta hoppas jag att vi ska kunna nöta in grunderna för dirigering i apporteringen, att hon ska ställas för första gången och naturligtvis att hon håller sig frisk och glad.

Senast ändrad:

Här planeras det inför att förhoppningsvis skaffa valp, äntligen! Även om det bara är ett halvår sedan jag var tvungen att avliva min bullepojke så känns det som en evighet utan hund, och så tomt! Ras är redan bestämd, så gott som. Vi båda gillar bullterrier så det blir en till. Denna gång förmodligen en minibulle för att sambon vill ha en mindre hund, mig kvittar det. Minibullen upplevs lite mer "terrierig" än standarden så det kanske avskräcker sambon lite, får se! Inte heller hugget i sten men det lutar åt att vi vill ha en tik.

Beroende på om och när valpen kommer så ska det väl hinnas med valpkurs iaf, något mer mål kan jag inte sätta.

Förhoppningar är få en relativt frisk hund med stabilt lynne som kan umgås med ett fåtal utvalda kompisar. En hund som vill och orkar hänga med på det mesta familjen företar sig.

Helt OT men vad kul att du planerar valp! Vad blir det och när? Spännande!

Om allt går som jag hoppas så en aussie under våren :)

Rover:

• LP2
  • Godkänt i Lägre spår
  • Starta i Rallylydnad

Bentley:

• Start i Lydnadsklass 1
  • Start i Appellspår

Russel ska få börja träna lydnad och vi hoppas att han ska vara redo för ett CGC-test i sommar (vi ska gå en förberedande kurs nu i vinter), och eventuellt debutera i lydnadsklass 1 mot slutet av året. Återstår att se om det alls är realistiska mål, känns inte riktigt så när jag tittar på min 5-månadersodåga just nu i alla fall... ;) Om inte så får vi satsa på att åtminstone få till stånd en någorlunda bra uppfostran på spolingen! :D

Funderar även på att nosa lite på agility och spår, men har inga speciella mål mer än att prova på. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 274
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 502
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 427
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar