Sv: 2014 - vad är era mål, förhoppningar, planer?
KL
Nu har jag skrivit ner målen/förhoppningarna för 2014, de flesta med min huvudsakliga tävlingshund men även med mina tre andra
! Kopierar från bloggen:
Vi börjar bakifrån i prioriteringsordningen:
Som jag känner nu, så kommer vi
inte tävla någon agility alls under 2014. Vi får väl se om jag håller mig till det eller om det blir ett par starter vid passande tillfällen
. Jag kommer dock att fortsätta träna det som gymnastiserande övningar, styrketräning, och för att Lyxa tycker att det är så förbannat kul
. Men ingen storsatsning här, och inga tävlingsmål satta.
Minst två utställningar ska jag komma iväg på under året! Har spanat in några bruksutställningar som ligger lagom till när Lyxa brukar vara fullpälsad.
Kommer att anmäla till typ ALLA elitspår som finns (inom anständig radie tills dess att vi får köpt husvagn
).
Här ska jagas cert! Drömmen är givetvis ett
SE BCH under 2014!
Här kommer det bli ett spännande år, året då vi för första gången ska våga oss ut på
rankingtävlingar ! Ska bli väldigt kul, läskigt och lärorikt! I år är det tre (fyra) datum som är viktiga:
23/3 Malmö, internationell
11/5 Forserums BK, internationell
27-28/9 Kungsörs BK (dubbeltävling), internationell
Sen så ska vi ju även ge oss ut på
vårt första SM-äventyr! Hjärtat bultar lite extra bara jag skriver det :P ! Det ska också bli en extremt häftig upplevelse!
För att spä på nervspänningen lite extra, så planerar jag även att försöka hitta datum för att
ta mig utanför Sveriges gränser och tävla ! Håller på att spana både mot Norge, Danmark och Finland. Det hade ju inte suttit dumt med nått utländskt lydnadschampionat faktiskt
!
Och så hoppas jag ju givetvis på att
kvala in till lydnads-SM 2015!
Utöver detta så hoppas jag att hinna med lite andra tävlingsmål:
- RLD F med Homer
- Start Avancerad klass med Homer
- SE VCH med Smalis
- Start lägre rapport med Lyxa (väldigt mycket KANSKE, jag vet fortfarande inte om mitt hjärta håller för detta )
- Agilitydebut med Barney (Andreas som förare)
Mot 2014 med hopp om nya framgångar !