2011 års små Isis fölisar

Sv: 2011 års små Isis fölisar

Fick ett hingstföl e Thor från Kalvsvik i söndags, ska se om jag får till det här med bilden:) Tagen från första gången i hagen när han är ett halvf dygn gammal:)

265139_10150211496158167_594248166_7201667_4774601_n.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

jag tror oxo han ska bli skimmel..han set inte så röd ut som vanlig fux utan mera "lever"färgad.. fin hursomhelst! ska ta mera foton idag :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Då kommer han att få färgen leverfux, har sett den benämningen efter en idkoll.:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

jo jag har hört om den..och har undrat vad det är för skillnad på "svett"fux och "lever"fux..kanske leverfuxen saknar det röda,dom e mera bruna?


Zircon född 23.6
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Stássa och lilla Diva ikväll 26/6, undrar om hon inte är skäck ändå?
På benen är där tydlig skillnad mellan det fuxfärgade och det vita, kolla tex hennes bakben på insidan på den här bilden...

32521236.jpg


Bonusbild

32521244.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Kl

Nya bilder på min sockertopp! Två veckor gammal nu. :)

DSC_0509.jpg

DSC_0514.jpg


Är så impad av alla som får till så fina bilder på sina föl i rörelse! Jag har för seg reaktionförmåga antar jag, för när jag väl kommit på att jag ska ta en bild så ser det ut såhär :o:D
DSC_0516.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Ja, på tal om skäckar så har kompisen en häst där båda föräldrarna är skäckar, men deras avkomma blev fux (m rätt ljus man å svans) förutom en liten vit fläck på magen stor som en enkrona max! :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Reggas en häst med sådan teckning ändå som skäck eller räknas den som enfärgad?
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Vad jag vet så är hon reggad som fux. ;) Det är nog inte tillräckligt för att fastställa att hon skulle vara skäck. :) Man kan liksom säga att hon har som ett stjärnämne fast inte i pannan utan mitt på sidan av buken! Hmm, undrar om det gör henne till bukskäck!? :p;)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Varför har du grimma på en 2-veckor gammal fölunge?
Är du inte rädd att hon ska fastna någonstans?
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Jag tycker fortf. fölis bara är fux, "tyvärr".

Sen måste jag bara fråga, hur tänker du när du lägger ut henne på annons för 100.000 utan fölet?
Ett 5 årigt sto som inte är inriden .. Och varför ska du sälja henne nu igen? Du har ju nyss köpt henne i princip?
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Är du intresserad är det bara att ringa :)

Inte roligt att så många är ute efter bråk härinne, vi kan väl bara kommentera fölisarna?

Hon är inte till salu eg men får jag så mkt så är hon det annars behåller
jag henne och detta är första gången hon är ute på annons föv.

Ang fölis grimma kan jag bara säga att jag personligen föredrar
hästar som är hanterbara, så tillvida att man lätt kan fånga dom i hagen, leda, lyfta hovar, köra in transport vid behov etc...
Detta innebär inte att vi är på och pillar på henne dagligen!
Grimman sitter inte så löst så att hon kan få in en hov...
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

svårt å se om den lilla har vita ben eller inte....men de lär ju tiden utvisa!
Här ser man ju hyfsat tydligen de vita benen på det fuxfölet, dom e verkligen vita....

Men det är verkligen svårt att se, de är ju så ljusa på benen när de är små! :D
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Tänkte detsamma, kanske inte hör hemma här... men 100 000?
OINRIDEN?

Alla gör ju som de vill, men grimma på en 2 veckors tycker jag verkar korkat. Dom behöver inte vara 100% hanterbara i den åldern!!

Inget illa personligt mot dig, men detta är min åsikt :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Ja jösses, jag var inne på Buke senast 2011-04-01 pga allt tjafs. Verkar inte ha blivit nåt bättre :mad:

Lycka till med din fölis och hennes mamma, Fettso, och ni övriga kan starta nya trådar om huruvida man har grimmor på föl och priser på deras mödrar.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Jag undrade bara varför hon har valt att ha grimma på henne.
Jag personligen skulle aldrig låta något av mina föl gå med grimma i hagen, anser att det är alldeles för farligt.
Och jag har fött upp ca 20 islandsföl, har aldrig haft något problem att sätta på dem grimma när de är runt 5-6 månader.
Vissa har jag även satt på grimma tidigare, men aldrig låtit dem ha grimman på sig i hagen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
5 369
Senast: Ninnurur
·
Hundavel & Ras Min kompis hund gick bort i vintras och hon funderar lite på en ny hund nästa år. Tidigare hund var en Basenji och det var helt rätt...
2
Svar
23
· Visningar
2 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp